• jojja

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Äsch. Glömde ju - Helene! Vad härligt!

Och så. En sista grej om bilstolar: Döda mig inte nu. Men allvarligt! På 200 meter kommer man upp i bra fart! Dessutom får inte barn sitta i framsätet ens under korta sträckor, tillfälligt utan skyddsanordning! www.vv.se/templates/page3____763.aspx

Plus att det kostar 2500kr (som billigast - dyrast är barnens liv!) om man åker fast!

Nu ska jag lägga mig!

• jojja

Jas--> INgen mobil? Hemma till schlagern? Ojojoj...

tinna--> Veras prickar vara bara röda första dygnet, sen blev det en blåsa (och nu miljoner typ). Har inte börjat klia än! Så jag hoppas att hon slipper det iaf. Första pricken kom förra lördagen, feber hade hon torsdag+fredag, annars har hon varit pigg...
    Men är det koppor så lär du ju märka det så småningom

NU ska vi äta kinamat. Blev bara helt kass mathelg, men men. Ikväll hoppas jag få kolla på schlagern med en kompis, har hjälpt dem hela eftermiddagen att flytta in i sin nygjorda utbyggnad. Från 50kvm till 50+90 - gissa om det känns stort!
    Kommer nog kännas häftigt för dem ikväll att få sova i ett sovrum för första gången sen de flyttade till huset för 6år sen typ

Åh! Matdags!

*kram*

• jojja

Morrn morrn!

Tinna--> Det är verkligen skit med Es kräkningar
    Hur är det med Jakobs prickar nu då? Fler? Blåsor?

SJälv har jag a) lagt i en tvätt b)byggt tågbana med sonen (fick nya räls igår som han var tvungen att testa. Ikeas oc h brios går inte så jättebra ihop kan vara bra att veta!) och c)ätit frukost och läst tidningen. Gillar att gå upp i tid!

Idag ska vi röja här hemma. Är så less på alla grejjer som bara står. Inspirerade av vännerna som nu har nybyggt och stooort (ja, tills de ställt in alla grejjer såklart). Blev bra sugna på att köpa ett alldeles nytt hus igår, men så är det ju det att vi verkligen gillar vårt gamla mysiga hus. Svårt val!
    Men så är det ju det - vi kommer aldrig orka flytta igen
    Så, mot röjning istället!

*kram*

• jojja

tinna--> Ah! Det inger hopp! Får väl ta fram filen och fila lite annars... Tänkte Valter skulle få Biltemas tågbana i födelsedagspresent - liiite billigare än brios då

Jahapp. Har ju inte riktigt kommit igång än då. Sitter och laddar över bilder till datorn, ska försöka få upp lite nytt på hemsidan i eftermiddag tänkte jag, men det återstår att se.

Förresten. Nån mer än jag som tycker Bengtzings låt påminner skarpt om Mikas Grace Kelly? Och ang Sibels låt sa karln nyss att det var "lady in red" Köpte Frondas låt igår så nu har jag spelat den massor av gånger. Så bra!

*kram* på er!

• jojja

jas--> *skäms* Bäst att fråga dig och Bessie- får jag lägga upp dem? Kan ju göra en egen sida som inte länkas från den vanliga, utan ni får adressen själva bara.

tinna--> Självklart är det ju så att partier i låtarna liknar andra låtar. Sibels låt var underbar! Som du säger - mer tryck i den!

Bessie--> Ja du. När blev barnen så stora?

Hmm. Just det. Röja var det ju Nu har jag äntligen lagt in korten i datorn iaf. Tar en stund att lägga in, konvertera, rensa, batcha, tagga och till sist exportera till hårddisken med 3 veckors bilder

*kram*

• jojja

Ja, det är ju bara ni som vet om adressen. Annars måste man ha rejält bra fantasi för att lista ut vars de ligger

Eller så tar jag mig i kragen och bränner dem istället.

• jojja

tradera-fråga: tänkte sätta ut klädpaket, mest för att det blir mindre jobb för mig. men vilket är bäst? ett gäng byxor i samma strl eller olika plagg i samma strl? och hur många per paket?
    Har röjt lite idag iaf

• jojja

Bessie--> Låter supergott!
    Hur har natten gått med tjejjerna?

SY--> Snart! Fokusera på målbilden, hur du sitter på uteplatsen och njuter av vårsolen.

Apropå vårsol så har jag varit ute och skottat nu. Kom en jäkla massa snö igårkväll och inatt. Ingen tidning än, tror nog att det dröjer innan den kan ta sig fram (han ligger väl i diket nånstans antar jag).. Nu ska jag duscha och äta lite frukost innan det är jobbdags. Har sovit som en kratta inatt, är nog lite nervös inför allt nytt idag. *pust* Jaja. Det är ju bara ett par månader i vilket fall...

Ha en skön dag tjejjer! *kram*

• jojja

Trött tröttare tröttast tittar in... Helt jäkla slut efter två intensiva dagar. Vi har tre linjer som vi kör, jag och min arbetskamrat. I en av dem kör vi rätt grov kabel, och den låter så in i h**te. Är svårt att ha hörselskydd på sig när man måste prata hela tiden också... Men, det löser sig nog snart
    Är oceaner av saker att lära sig. *pust*

´jas--> Åh, mysigt det låter med Erik

Åh, nu ska vi rita lite på utbyggnaden Återkommer senare!

• jojja

Morrn morrn!

Åh - Grattis Emil i efterskott! Fasen, visste att det var nåt jag glömde igår :-/

mariiee--> Bäbis n u?

Huga. TIllbaka till jobbet. Nån kväll kanske jag orkar vara uppe längre än halv nio *kram* på er!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]