• jojja

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

helene--> Hur gick det igår? Vad blev reaktionerna?

bessie--> "Det är värt pengarna för oss andra" Hehe...
    Och vilket hemskt barnkalas! Här satsar vi på 3 barn förutom Valter till födelsedagen

tinna--> Åh! Så skoj att han börjat gå!

emejo--> Hur lyckas du få lakanen vita igen? Här blöder vi näsblod titt som tätt + att maken blodar ner med sin psoriasis så tips mottages tacksamt! *kram* på dig!

dink--> Hu vad jobbigt beslut. Har ni fått paket förresten?

nk--> Inte lätt när man hamnat i den tråkiga spiralen. Allt bra med Simone då?

Förresten. Är det fler 3-åringar som är i någon "älskar"-period? Här går Valter runt och kramar nallen/råttan/gosedjuret hårt hårt och säger "jag äääääääääskar dig" Eller som igår när vi åkte till mormor och morfar "jag ääääääskar moffa". Eller "åh! Min gård, jag äääskar min gård". SÅ förbannat söt att man bara vill äta upp honom!

Och apropå ingenting. Igår när familjen hämtade mig i uppsala så kräktes Valter igen. Tredje gången den här veckan. Bara en gång, sen har han varit pigg igen, ätit och busat. Idag är han faktiskt lite dålig i magen också, men inget mer kräk iaf. Skumt!

Frukostdags!

• jojja

God morgon.

Är helt slut efter gårdagens magsjuka (jodå, jag åkte på den jag med!) så jag ska återgå till sängen igen strax.

Men. Det här med vinterkläder. Är rätt svårt att veta vad man ska ta på dem då det är 5-6minusgrader när vi lämnar dem på morgonen och en 10 plus på eftermiddagen.Dessutom hjälper det inte att vi hänger dit olika kläder, för overallen kommer på ändå - är väl lättast för personalen antar jag? Och sen, jo, vi har ju snö kvar fortfarande - och det är ju i den de sitter barnen

Men jo, vi måste också skaffa vårkläder... *suck*

*återgår till sängläge*

• jojja

Hallojsan.
    Har varit alldeles jättedålig på att ta mig in här på sistone - ni är alldeles för rara mot en som inte klarar av att hänga med det minsta... *puss*

Tack för alla grattis Dagen har varit kanonbra, mamma och pappa kom på besök. Inga andra har nog vågat komma hit heller - för Vera kräktes igår igen... *suck* Är ju bara att hoppas att inte kalasgästerna som var här igår blev smittade. Trodde verkligen att det hade gått över nu, när vi haft det allihopa.

tinna--> Åh, det låter ju toppen. Fasiken vad nice att få såpass mycket plats!

Dags att ta en runda i tvättstugan. Vi fick in vatten igen natten till fredagen, så halva fredagsmorgonen gick åt till att fixa iordning där nere. Sådär roligt efter ett nattskift.

*kram* på er!

• jojja

God kväll!

dink--> Det är nog bara att ställa sig i kö. Har hittills inte hört om någon kommun som _inte_ har 15h för föräldralediga. Men det kanske finns - vad vet jag. Kolla på kommunens hemsida.

tinna--> Gick bra i hockeyn?

jas--> Vad är det för bil? Spännande!
    Vilka "söta" barn du har... *fniss*

mariiee--> Förstår dig, är också en sån som vill sitta i lugn och ro och testa olika kombinationer, se tiderna framför mig osv. Vad ska ni göra för skoj i Sthlm?

Malin--> Härlig känsla att vara själv? Minns så väl i början när barnen sov i sina sängar och man liksom fick lite egen tid på kvällen... Frihet!

Dags att slänga sig i säng! Har beställt lite klänningar idag, måste ju tydligen ha sån när det stå "kostym" på inbjudningskortet. Men hur lång klänning? Nån som vet?

*kram*

• jojja

Godmoooorgooooon!

Först in? Jösses...

Hör att lilleman vaknar nu, ska bli intressant att se om han blivit mer förkyld inatt. För jodå, är det inte det ena så är det det andra. Själv har jag ont i halsen som en, tja, jag vet inte vad, och snoret bara rinner. Fuck. Kan det inte bli varmt och vår nån gång så vi slipper vara sjuka?

4+ idag och blåser storm. Hu...

• jojja

Gaaah! Försöker få till ett album med lite rosbilder jag tog igår, men det funkar inte. *morr morr* Shit vad sånt här är irriterande!

Väderuppdatering: +1grad, stormvindar och fint fint regn i horisontellt läge. Tror det blir inomhusaktivitet idag! Och bilfärd till dagis!

• jojja

helene--> Men då. Vilket skrutt... Stackarn!

malin--> Vad skönt!

Nu så. Lite nya bilder (från gårdagens experimenterande)
    www.saramartens.com/TPU

(TPU är ett av materialen vi använder på jobbet)

;-D

• jojja

helene--> Vi är ju rätt skruttiga i magen hela familjen nu efter magsjukor, förkylningar och annat så jag köper bara låglaktosprodukter nu. Fungerar jättebra! Är också inne på teorin om att tarmen blir som skadad när man varit sjuk... Och, när vi använder de här produkterna hemma (och inte ger mjölk till maten utan juice eller annat) så gör det faktiskt inget att han äter vanligt på dagis - för det blir inte "för mycket" för magen iaf. Om du förstår vad jag menar?

• jojja

God kväll!

Vad skönt att komma hem! Är snöstormen agaton ute, bilen krängde hit och dit på vägen hem + att det är moddigt. Inte skoj alls. En liten bit var det plogat iaf.

ÖÖöh. KOmmer ihåg noll. Men, iaf. Ska gå och lägga mig nu. Har ont i halsen, men bara på ena sidan. Det har jag inte varit med om förut...

Natt natt på er! *kram*

• jojja

Morrn!
    Här plogas det för fullt. Jag brukar inte banga för snö, men nu tycker jag faktiskt att det är rätt onödigt. Har ju rensat i rabatterna och bara älskar att gå och titta varenda dag för att se om det kommit upp nåt mer... Fast, det blir ju lite intressant idag när alla grannar ska iväg - de bytte till sommardäck hela högen i helgen. Smidigt! Nu är det 1 dec snö...

Frukosttime!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]