Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
SJUKLINGAR: Krya på er.
JOBBISAR: ha en trevlig dag på jobbet
ALLA BARNEN: Tant här bjuder på kaka å saft.
Mom vi andra som är lediga då? Vad får vi.
Nk80>> ha ha, för både Colins reaktion på Gunvald och Blöjorna. Använde de när W var liten, de var de ända som inte läckte bajs och kiss alls, jämfört med alla andra blöjor.
Jas>> krya på dig, jobbigt med att var sjuk igen. Hoppas jag inte får Ws förkylning. Lite kul med Erik och Oskar. Whilmas kusin sa när han var i denna åldern och han blev arg på en. - Du får inte säga mitt namn. Det var det värsta som han kunde säga. Ha ha! Charmigt!
Kollar lite film med sjuklingen" Lilla kycklingen" är en höjdar film. Me like!
Ska till bm kl 13 idag. Får se vad det ger.
Ha en bra dag!
Malin: Vet inte heller, kolla med FK (deras hemsida har ju en hel del info). Ha det så skönt på vattengympan!
Tinna; Stackars liten! Jobbigt för er alla
. Hoppas det snart går över med kräkandet, så ni kan fortsätta med glutenutredningen.
Jojja: Lycka till hos BM! Hoppas att du får hjälp nu.
Jas: Krya på dig! Inget kul med magsjuka. Hoppas övriga famliljen klarar sig.
Finland: Det är ett finskt företag det handlar om.
NK80: Gulligt! Håller tummarna för att blöjorna inte passar lill herrn då
.
mom: Melanie är för liten för kakor och Bella är på dagis, så jag tar en själv istället
. Tack, tack!
Har fått inspiration av min Homestagin-bok, så nu ska här rensas
! Har insett att vi har för mycket möbler, så en hel del bokhyllor, en sekretär och ett stort skåp skall säljas (åtminstone) redan innan vi ska ha visningar i höst. Ska börja packa ner en del böcker vi inte kommer att läsa innan flytten redan nu. Sen står förvaringsboxar och tunna, ljusa gardiner på inköpslistan
.
Kan iallafall glädja mig med att jag har en hel del värkar idag. Kanske det kommer igång ordentligt i eftermiddag. En del gör riktigt ont!
Nu ska jag steka pannbiff.
Malin, Vad glad jag blir! Hoppas nu att du får riktigt onda värkar och att de kommer TÄTT! *håller tummarna*
Malin:
Åh,spännande
Håller också tummarna för att du ska få ha riktigt ont-med belöning sen
Malin; Håller tummarna att du får snusa bebis till kvällen. Lycka till om det sätter igång på riktigt nu! *kram*
Har packat 3 kartonger med böcker än så länge, som ska upp på vinden. Tänkte minska antalet bokhyllor i arbetsrummet från 7 (+1CDhylla) till 3 eller max 4, så det lär ju bli en hel del som ska slängas/säljas/packas. Dessvärre märkte jag igår när jag pratade med maken att han är lika ovillig till att göra sig av med sina böcker, som jag är med mina, så det lär bli mest av det tredje alternativet
. (Sen hör det väl inte hit att hans böcker kanske upptar max 1-2 av våra bokhyllor
...?) Har slängt de mörka gröna gardinerna som satt i fönstret också, så nu ska jag försöka hitta något ljust och luftigt istället
.
Fast nu verkar klockan redan närma sig två, så det är väl dags att packa ihop oss för att hämta hem Bella från dagis. *kram på er*
Hemma igen!
E fick behålla vällingen inatt och vällingen imorse. Dock kräktes han upp den lilla lunch han petade i sig. Gav honom lite risvälling nu til llunch, ca 1 dl och nu har han fått behålla den i 10 min iaf, får hoppas att han slipper kräkas upp den också. Men vågar inte hoppas på förmycket. Han är rejält hängig och vill helst bara dricka vätskeersättning, alltid nåt.
Malin: Men då hoppas vi att det är på riktigt nu då!
JA de är fortfarande där men inte så onda än. Värker mest hela tiden.
Var hos bm idag.
Hon tror inte att bebisen är lika stor som W. och inte större iallafall. Ca 4kg.
Sf mått 37 cm
BT 110/70
hjärtljud 148 slag/min
Ruckbart huvud.
Så nu får vi se vad som händer.
Tinna>> vad skönt att han verkar må lite bättre.
på begäran
vi som är lediga får en extra dags sol å vila