• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • tinna
    jasminen skrev 2008-02-09 22:41:57 följande:
    Bra du slängde in den så kan jag läsa litetHar den inte sparad på denna dator och ids inte riktigt göra det heller för då läser hela mitt jobb vad du gör
    Det gör ingenting, är ju bara kul Kanske kan vara en star när jag kommer på besök i sommar då
    I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • jasminen

Tinna:
    Det skulle va nåt det
    Vet du något när i sommar?Juni-Juli-Augusti? en liten hint sådär

• tinna

Nånstans från mitten av juli till mitten av augusti typ... Vet inte om vi ska klämma in en 10 dar i kroatien, får se lite. Måste iaf måla huset som prio ett....

• jasminen

Tinna:
    OK Om det bli augusti så behöver jag veta närmare sen eftersom jag jobbar då,det gör maken också.
    I juli har vi semester,

• jasminen

Vi borde måla klart sommarstugan..det är bara en halv bakvägg kvar.Och så de vita knutarna och så ska litet fönster lackas om.Och en högsäng byggas och en vettigare brygga..hmmm var det nåt mer

• NK80

Tack och lov att Amy gick vidare! Men Christer? Va f-n?

Sussi Tapper... Utstrålning= 0 *ryser* Hur hon gick vidare till andra chansen är för mig ett mysterium. Hon var så jävla lessam att se på och låten var så dålig och hennes röst och  ja... Jag kan bara inte förstå det. Är svenska folket så förbannat lessamma? (ursäkta att jag använder talspråk i skrivspråk just nu) Velvet borde ha fått hennes plats!

Jojja, Tycker du absolut ska satsa på det! Det kan man väl ha bredvid ett annat jobb (till en början iaf?)

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • jojja

Morrn morrn!

Ska snart iväg på 1-årskalas. Ska se om jag får fram någon present först bara...

Hungrig. Borde kanske äta frukost också.
    *kram* på er!

• emejo128

Godmorgon. Vad ni skrev igår. Jag var tvungen att bläddra tillbaka 3 sidor innan jag såg mitt senaste inlägg.

Vi hade jättetrevligt på middag hos kompisar igår. De avslöjade att hon var gravid Jätteroligt. Det är deras första.

Barnen hade haft det bra med farmor. De hade somnat vid halvnio! Så de höll sig extra vakna för att farmor var här förstås. Men de hade haft roligt.

Vad var det jag skulle kommentera nu då??

Bokstäver och siffror: Elsa räknar till 20 och kan peka ut ca hälften av bokstäverna i alfabetet. Jag "skyller" på dataspelen hon spelar (Kalle Kunskap Förskolan och Lek och Lär Förskolan), för vi har inte direkt övat med henne. Sedan ser hon ju storebror som nu kan läsa skapligt och hon inspireras väl. Axel kunde alla bokstäverna i alfabetet när han var 2½ år.

TV-tittande: Det blir mest att de sitter vid datorn mina barn, men de tittar nog en del på TV också. Mest på morgonen och på kvällen. Vi har TV:n på övervåningen så det blir inte så mycket på dagarna. När de tittar är det mest film. Just nu går Shrek 1-3, Ice Age 2, Vi på Saltkråkan med Skrållan och Djungelboken mycket. Annars är Små Einstein favoriterna. Jag har nog spelat in 20 avsnitt och bränt till CD som de tittar på en massa.

Melodifestivalen: Blä, jag betackar mig.

Syskon sova i samma rum: Nej, nej, nej. Vi prövade det när vi flyttade till huset och det var katastrof. Båda barnen väckte varandra hela tiden. De sover mycket bättre i varsitt rum. Axel kommer ju fortfarande in till oss om nätterna, men Elsa har ett stort "egenbehov" på nätterna. Ibland kommer hon in till oss, men sover mycket sämre då.

Jojja: Oh, vad spännande att starta eget Sånt brukar jag också fundera på en del stunder (även om jag trivs väldigt bra som lärare). Men då skulle jag vilja öppna Bed and Breakfast här med en cafédel och en liten hantverksbutik Drömma går ju Kanske när barnen är stora...

Nu tror jag att maken har plockat färdigt med frukostdisken och annat i köket, så jag kan visa mig igen

• tinna

Godmorgon!

E har sovit hela natten som tur är. Dock har Jakob och Alma krånglat massa, fast inte samtidigt. Så jag har inte fått många timmars sammanhängande sömn.

Jag undrar om E hade nån bacill i magen igår för jag mår ungefär likadant idag, gasig och illamående. Emellanåt mår jag hur bra som helst och sen mår jag dåligt en stund och vill bara ligga ner. Mamma hämtade barnen nyss så nu ska jag ligga i soffan och titta på vintersport och vila. Försöker äta lite filmjölk också.

tv-tittande: Dom kollar på mornarna när föräldrarna inte orkar gå upp. Sen kolar Jakob på bolibompa varje dag, Alma kollar om det är Nicke Nyfiken, Fem myror eller Lilla prinsessan.

Dom spelar en del dator, Kalle Kunskap, Blixten och Pettson. Ibland spelar dom Dora och ryggsäcksäventyret också. Oftast sitter dom tillsammans och hjälps åt men ibland spelar dom en och en också.

• Malin K F

God morgon!

Trött!!! Sitter med en sjuk tjej. Som inget är bra för. Så idag blir det nog tv tittande för hela slanten. Typiskt nu när man ska ha barn. Har inte varit sjuk sen i början av november.

Tv-tittande. På morgonen när vi går upp går barnkanalen. Älskar spindlarna. Sen på kvällen kan det bli film. Men har blivit väldigt mycket mardrömmar och gråt på natten efter filmer som hon sett 1000 gånger så nu har vi spelat in barnkalen som hon tittar på istället.
    Blir ju en del film nu när jag inte orkar ett j...lva dugg. Får ju så mycket ont av att göra minsta lilla grej. Vi läser mycket böcker.

Dator>> siiter vi vid kanske en gång i veckan, spelar kalle kunskap. Tycker det är roligt.

Annars är det mycket docklek här just nu. Går runt med bebisar i sjal, har hon lärt sig på förskolan att man gör. Så det är lite kul. Fick dockblöjor och nappflaska i jular som inte är fram plockat ännu. Det kommer när bebisen kommer.

Skulle kolla melodifestivalen igår med missade med1 h då jag trodde det började 21. Hmmm. Tycket Krister var dålig, AMY var duktig.

Tinna>> Krya på dig!

Jojja>>oj vad spännande! Tycker jag du ska göra! Lycka till!

Syskon sova i samma rum>> kommer det inte bli här, de rum som vi har är för små för det. Så de kommer få ha olika rum.

Siffror och bokstäver>>> bokstäver kan hon inte, vad jag vet. Men siffror och färger är hon duktig på de arbetar med mattematik på hennes förskola mycket. Kul! Räknar till 15 utan problem, kan ju alla färger sen länge tilbaks.

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]