• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • tinna

Gokväll!

Har piggat på mig lite i eftermiddag och faktiskt ätit lite middag dessutom. E är fortfarande lite gnällig men bra mycket bättre i magen ändå. Forfarande lös men det har han ju varit sen november så det är vi liksom vana vid.

jojja: You've got mail

Dink: Kul att man kan roa nån

Nu är Jimmy äntligen vaken och hemma. Jakob och Alma somnade bums efter Fem myror och E myser med Jimmy. E sov jättelänge på förmiddan och somnade sen mellan 16.30-17.15. Så han är väl inte trött riktigt än...

Nån som hört nåt från Sterna och shamboo?

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • jojja

Sterna: Hon hälsar till er alla, saknar FL. Kommer väl tillbaka så småningom

• helene306

Go kväll tjejer!

Siffror/bokstäver: D försöker, men det hamnar lite huller om buller. Ibland slår det till och blir rätt på siffror och bokstäver drar han bara i en ramsa men jag tror inte han förstår innebörden av det. Han reagerar inte speciellt på bokstäverna i sitt namn fast jag visar och förklarar. Får bara till svar: "Nej mamma".

Är småilsk på min mobil som helt plötsligt bestämt sig för att bara fungera med vibrator. Ljudet funkade igår klockrent, nu Kan inte skylla på att D gjort något för den har varit i min jackficka hela tiden. *drar en ramsa*

Missade schlager igår och babblade i telefon över en timme. Vi blev inbjudna till kill- resp tjejfest hos kompisarna i Stockholm. Sambon får åka i april, jag i maj. Trevligt, trevligt!

Idag har jag hållt BEBIS, 5 dagar gammal! Så otroligt liten och så otroligt SÖT! Ja, jag blev sugen+nej, jag blev inte sugen= det var ju lite mysigt men vi håller oss till våra funderingar/planer iaf. D var riktigt söt med den lille, klappade och skrattade åt minsta lilla pip. Så nu vill D ha bebis och bli storebror.

Fryser och är vrålhungrig men kebabsalladen anländer vid ca 20.30. Har varit sugen på denna sallad sen förra veckan, idag blir det av!

Burr, går upp till värmen och ugglar under plädar framför tv:n

Kram till hela högen!!

F+H=D
  • NK80

I dag har vi vart på IKEA - harmoniska till en början, stressade och irriterade på slutet... som det ska vara - eller?
    Fick köpt en hel del bra saker. Massa påslakan och örngott till hela familjen, nytt täcke och kudde till Colin då lillasyster ska ha hans gamla och ni ska veta vad mallig han är för sitt stora goa täcke och sin stora kudde, ett plus är ju att det är Blixten McQueen på. Fick förlänge sängen ett snäpp så täcket skulle få plats. 
    Vi har även köpt en data stol och en hurts till all vår skit (cd/dvd skivorna plus annat) och sen så hitta jag en mysdress (tröja och byxor) för 99 kr (om man var medlem) och ett par tofflor för 19 kr, perfekt att ha med sig till BB ju! Slit och släng och det gör ju inget om det blir risiga efter. Sen blev det trasmattor och annat smått till sovrummet. 

Colin var helt hopplös på IKEA! Drog folk i kläderna, slängde ner saker, tog tag i möbler som han ville riva ner, ritade på en liatorp skrivbord... (med blyerts då men gaaah! ONGE!!!) Så vi var alla halvt hysteriska när vi stod i kassan... så jag satte han i en sån där stor bur/korg som de förvara alla gula platskassar (den var tom) undertiden vi lassa på bandet vid kassan.... Bra ONGE förvaring de där  

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • Bessie

Gaaaah!

Tror att jag blir tokig på Bella! Vi har inte gjort annat än att bråka hela kvällen, och maken är inte hemma, så det är ju bara att bita ihop. Hon är inne i en så tråkig fas just nu, när hon bara snäser och är högljudd. "JAG pratar nu, TYST mamma!" "Du får INTE sjunga när jag sjunger" "Då vill jag inte leka mer med dig, då leker jag med PAPPA" - några exempel på vad hon snäst idag. Tycker det är så himla tråkigt att bråka om allt, men en sån attityd acceperar jag inte, så det blir måååånga strider just nu. Dessutom vill hon inte att man torkar rumpan på henne, vill inte borsta tänderna, vill ingenting... Det slutade med att jag ställde ett ultimatum som hon ignorerade, varpå jag bar henne direkt i sängen utan saga, släckte lampan, sa god natt och stängde dörren. Hon låg och skrek en stund, men började sen snyfta "Mamma!". Då gick jag in, berättade varför jag blev arg. Sen kramades vi och sa godnatt som vänner. Men jösses vilken vilja hon har - är väl bra för framtiden, men puh! säger jag bara.

• tinna

Bessie: Skickar en stor kram till dig! Har en likadan tös här hemma... Idag när jag sa åt henne nånting så bara räckte hon ut tungan och gick därifrån...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • systeryster80
    Bessie skrev 2008-02-10 20:10:42 följande:
    Gaaaah!Tror att jag blir tokig på Bella! Vi har inte gjort annat än att bråka hela kvällen, och maken är inte hemma, så det är ju bara att bita ihop. Hon är inne i en så tråkig fas just nu, när hon bara snäser och är högljudd. "JAG pratar nu, TYST mamma!" "Du får INTE sjunga när jag sjunger" "Då vill jag inte leka mer med dig, då leker jag med PAPPA" - några exempel på vad hon snäst idag. Tycker det är så himla tråkigt att bråka om allt, men en sån attityd acceperar jag inte, så det blir måååånga strider just nu. Dessutom vill hon inte att man torkar rumpan på henne, vill inte borsta tänderna, vill ingenting... Det slutade med att jag ställde ett ultimatum som hon ignorerade, varpå jag bar henne direkt i sängen utan saga, släckte lampan, sa god natt och stängde dörren. Hon låg och skrek en stund, men började sen snyfta "Mamma!". Då gick jag in, berättade varför jag blev arg. Sen kramades vi och sa godnatt som vänner. Men jösses vilken vilja hon har - är väl bra för framtiden, men puh! säger jag bara.
    Så där har jag haft det sen i somras... När ska det ta slut?
  • Bessie

Tinna & SY: Skönt ändå att det är fler som har viljestarka barn. Nu känns det bättre, för hon drömde en mardröm och jag fick trösta henne, sen sa hon "Vet du en sak, mamma?" Nej, vaddå? "Jag ÄLSKAR dig!" . Det märks rätt tydligt att det är gränstestning på gång, för emellanåt är hon ju världens goaste, duktigaste nästan 3-åring .

• jojja

Säger som min kära mamma sa igår (när vi iof pratade om tvätt, men det går ju att applicera på barnen också): Det lugnar ner sig! Om en sisådär kanppt 20 år. När de flyttat hemifrån

• systeryster80
    jojja skrev 2008-02-10 20:52:37 följande:
    Säger som min kära mamma sa igår (när vi iof pratade om tvätt, men det går ju att applicera på barnen också): Det lugnar ner sig! Om en sisådär kanppt 20 år. När de flyttat hemifrån
    Tack jojja! Visst är mammor bra på sånt!
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]