• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • systeryster80
    Bessie skrev 2008-02-10 20:51:20 följande:
    Tinna & SY: Skönt ändå att det är fler som har viljestarka barn. Nu känns det bättre, för hon drömde en mardröm och jag fick trösta henne, sen sa hon "Vet du en sak, mamma?" Nej, vaddå? "Jag ÄLSKAR dig!" . Det märks rätt tydligt att det är gränstestning på gång, för emellanåt är hon ju världens goaste, duktigaste nästan 3-åring .
    Oliver brukar säga så när jag skäller som värst, vet inte om han fattar att jag får dåligt samvete då.... haha
  • Bessie

Jojja: Haha, så sant, så sant .

Nu ska jag frossa i nybakade vaniljbullar *bjuder laget runt* och bläddra i en Homestaging-bok som jag införskaffat inför kommande visningar.

• NK80

Bessie, tack för vaniljbullarna! Är så OFANTLIGT SUGEN på att äta men har INGET gott hemma!! *gråter en skvätt*

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • jojja

Blä!

Less på min nya telefon. Har haft den på lagning och service mer än jag haft den hemma. Nu åker den in _igen_ imorgon! Hämtade den i tisdags senast...
    Vad sjutton har man för rättigheter? När kan man reklamera? Lämna tillbaka? Häva köp? Få ny?
    Nån som har koll?

Malin--> Är du kvar? Läget? Upprop varje dag nu

• Malin K F

Ja då jag är här! Men orkar inte vara så aktiv här inne idag! Men jag håller koll på vad ni gör!

Tycker att du får väl prata med dem om hur man kan göra. KAn ju inte ha en telefon inne på lagning hur mycket som helst!

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
  • Dinkanesh

jojja
    Har hört nånstans att det är tre gånger som gäller, sen har man rätt till en ny. vet dock inte om det verkligen stämmer.
    Som din mor säger, säger även min sambo. fast han suckar och låter väldigt trött när han säger det.

Bessie
    Tackar! behövligt!

Det trotsas för fullt här också. Håller på att få stora brytet på henne mellan varven. Kissar på golvet med flit, bryter sönder blommorna och spottar på oss bla. Sen har hon fått dille på att väcka lillebror så fort han somnat. Och han sover 2-3 ggr/dag, som längst 20 minuter.

I morgon är det dax att besöka sjukhuset igen. vägning och mätning står på schemat. (Blogg om hennes ätande finns för den som är intresserad.)
    Sen får vi finbesök av allas vår systeryster.

Nu ska jag besöka sängen i några timmar.

• tinna

GOdmorgon! Ingen som är uppe än??

Alma är på förskolan och Jakob har sportlov. Vet inte riktigt vad viska hitta på idag. E är jättedålig i magen och bajjar mest hela tiden så jag vet inte om man vågar sig ut på några större utflykter direkt. ÄR så jäkla surt för vi får ju inte byta ut vällingen mot ris eller majsvälling nu inför undersökningen ang glutenintolerans. Men det är två veckor kvar dit...

FUnderar på om vi ska baka chokladbollar kanske, om vi har ingredienser hemma...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • Malin K F

God morgon!

Dink>> lycka till idag hos läkaren. Så kul med besök!

Trots>> ja det kommer hela tiden. Blir så trött och arg. Både på henne och mig.

Bessie>> jag vill också smaka om du har några kvar!

Nk80>> kul med shopping.

Helene>> åh avis på dig som höll i en bebis, men snart så.

Tinna>> hoppas du och E mår bättre idag.

Bebis, nej ingen inatt heller. Idag är det dags för ny kur av akupunktur. Inatt har jag drömt om bebisen hela natten och planerat hur jag vill göra. Är rädd för att även denna bebis är så stor som W och att det är därför det är svårt för den att ta sig ut. Vill inte att det ska sluta som sist med tidigvattenavgång och sen efter 3 dygn så blir man igångsatt coh efter ex antal h så kommer de på att den är större än W och att det därför inte går att få ut. Slutar i akutsnitt. Vill att de kollar hur stor den är så om det går kan planera det istället. Läkaren sa ju sist att W var precis på gränsen.

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
  • Bessie

God förmiddag!

Inatt har Melanie bara vaknat 3 ggr - helt ok! Fast pigg är man ju inte ändå, undrar när man ska bli det igen...

Malin: Förstår att du tänker mycket nu när du gått "över tiden" igen. Tycker att du ska prata med din BM. Du kanske kan få remiss för nytt UL? Ta för dig av bullarna, förresten - det finns många kvar .

Tinna; Jobbigt om ni ska ha det så i två veckor . Hoppas för er allas skull att han blir bättre i magen utan vällingbyte.

Dink & SY: Hoppas ni får det trevligt !

Trots: Gud så skönt att höra att det inte bara är Bella som bär sig åt, även om hon vet bättre. Jag läser alldeles för mycket, och enligt böckerna ska de ha en trotsperiod vid 2 och 4 år, men 3års-åldern ska ju var lugn... *jo tjena* Hade en liten fundering på om man skulle ha liiite längre mellan Melanie och trean för att undvika värsta 2årstrotset, men det verkar ju inte så mycket bättre med att ha en treåring och en nyfödd, så vi håller oss till planen .

Jojja; Har dålig koll, men kolla Konsumentverket, eller Allmänna reklamationsnämnden kanske? Låter ju inget vidare om de behöver åtgärda den så ofta. Själv har jag insett att min badade telefon inte kommer att vakna till liv igen .

Nej, dags att ta tag i lunchen, har två gnälliga barn här bredvid...

• tinna

Jag ringde barnmottagningen i morse och vi fick komma direkt. Så nu har vi varit där och läkaren där trodde att Emil har gluten. Så nu har vi tagit dom första blodproven så får vi se vad dom visar. Dock måste han fortsätta äta glutenkost för om dom här proverna visar nåt så är nästa steg en biopsi på tarmen för att se om den är skadad. Om vi slutar med gluten så blir ju tarmen hel igen... Dock kunde vi ge honom risvälling på kvällen om vi ville om han äter gluten de flesta andra mål.

Bessie: Jag upplever nog fyraårsåldern som rätt lugn ändå, däremot treåringen är ju en riktig trotsunge. I den litteratur jag har läst så står det inget om varken 2 eller 4-årstrots men däremot att treårstrotsen är som lilla tonåren...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]