• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • jasminen

Tittar in litet,har en lätt släng av magsjuka så jag är sjukskriven inatt
    Jobbade senaste natt men orkade inte sitta vid datorn ens och då mår man inget vidare

Trots:
    Verkar ha lugnat sig litet här för tillfället...men han är däremot en riktig retsticka-han gör det mesta på jäkelskap
    Sen har han börjat ge igen åt Erik med råge-igår slog han honom så Erik skrek och hade sig i 5min...

Tinna:
    Gott att det börjar röra på sig!

• NK80

Jojja, jag hade gått in till den affären som du köpt telefonen av - hävt ALLA kontrakt!
    Jag gjorde så med min telefon som jag köpte i höstas, den pajja efter 8 dagars användning, jag fick snällt lämna in den på service och det tog för lång tid tyckter jag (jag skulle ju ha mp3 spelaren i den på bussen till Köpenhamn - det var ju delvis därför jag köpte en ny mobil... visst behövde jag en ny men ja.. ) så när den inte hade kommit någon dag innan jag begav mig av till Kph så HÄVDE jag hela kontraktet, lämna tillbaka allt och sa att jag var jäkligt besviken på dem... så jo jag gjorde nog ett mindre väsen ute på Telia butiken men det fick det vara värt! Kommer ju inte kunna handla en ny mobil där men det skiter jag i

Malin, Det va mig en seg lite rackare!

Sy och Dinkan, Hoppas ni har haft en riktigt trevlig dag och att vi får se lite bilder på bilddagboken!

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • emejo128

Godkväll. Har jobbat hela dagen och känner mig lite urlakad. Ska se till att barnen blir badade och sedan kryper vi nog ihop framför TV:n allihop.

Trots: Orkar knappt kommentera det, då min lilla madams bravader skulle ta ett par tättskrivna A4sidor att räkna upp. Hon har ett humör som heter duga - åt båda hållen. Det är kanske inte riktigt så att hon trotsar, för hon är väldigt lätt att resonera med, men hon är så bestämd och kavat så det hade räckt med hälften. Hon bossar runt de stora killarna på dagis som om de vore små 2-åringar. Axel kan hon inte bossa med, men de andra är väl inte vana så hon kör järnet med dem. Fröknarna får ofta gå in och bryta.

Tinna: Hoppas det blir ordning på E's mage.

Malin: hur känns det nu då?

• Bessie

Tinna; Skönt att ni fått påbörja testerna redan. Hoppas att det lugnar ner sig lite med risvälling, iaf över natten.

Jas: Stackare, jobbigt när sjukdomarna avlöser varann, men det blir ju lätt så när man inte hinner vila sig ordentligt frisk. Krya på dig!

Har en väldigt glad make här hemma, som ska få åka till Finland på psykologintervju . Gick uppenbarligen bra på senaste intervjun.
    Ska väl börja skriva packlista och tvätta, för på torsdag bär det av till Gesunda. Bella (och ev Melanie) ska äntligen få åka lite pulka .

• jasminen

Bessie:
    Varför ska han just till Finland för psyk.intervju?Har det han sökt till nån förankring där eller?*nyfiken*

• tinna

Bessie: Undrar också varför han måste åka till Finland?

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • helene306
    jojja: 3 gånger gäller iaf när jag var ute för detta med Telia 2003. Funkar inte telefonen efter de 3 vändorna har du rätt till en ny. Jag fick efter allt detta skickande äntligen en ny, det jag störde mig på var att den sprillans nya mobilen gick på samma garanti som den kasserade. Det hade liksom passerat 6 månader med alla turer hit och dit, knäppa regler. 

Bessie: Tack för vaniljbullen!

jas: Krya på dig!

Malin: Måste erkänna att jag tänkt på den lilla krabaten jag höll igår flera gånger idag och funderat på hur jag vill ha det. Ena syunden ja vi kör! andra stunden vi väntar lite.... men det är ju ett tag kvar till vår planering. Snart är det alla -dag, då får din titta ut

tinna: Hoppas det blir ordning på E:s mage snart.

Trots: Här är det en ständig diskussion om att kuddarna i soffan ska LIGGA KVAR I SOFFAN och inte vara på golvet. Bestämda "NEJ!" rungar tillbaka. Igår var han i sitt esse större delen av dagen och jag var utrustad med kort tålamod, så det var ingen vidare kombination. Sambon brydde sig inte heller utan höll sig lämpligt nog i källaren. Nu står D bredvid och illtjuter över att han vill ha det gamla tangentbordet och musen. Jisses amalia........ Innan detta hade han ett bölande för att jag hann tända lampan till toaletten före honom. Uj, uj, världen raseras.
    F+H=D
  • NK80

Trots: Jo tack - här finns det så det räcker till och blir över.
    Som Helene Om man råkar tända lampan före han eller bre på smör på mackan innan han godkänt det - HYSTERI!
    I dag så VÄGRA han äta sin Havre Fras (han skrek och tårarna bara rann på han) tallrik bara för att jag hällt på yogurth *suck* då tog jag upp honom ur stolen och satte han på trappan - där fick han sitta i 3 minuter (han reste sig säkert 5 gånger under denna tiden) sen när jag sa till "Nu kan du komma Colin" så klättra han upp i stolen och börja äta - och han åt upp allt! Jag frågade honom om det smakade bra "Mmmmm" sa han. ONGE!

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • mo m2007

ÅH inte bara vi som har lilla hell här hemma med trots å vilja.

Idag började vi inskola Mirakel på dagis :- ska bli skönt när de båda går.

Är kanon svullen om magen, magen är väl inte så lite i otakt med mat efter helgens festande men men.vågen står iaf 70,5 på morgonen alltid nåt att se glad ut över.

• Malin K F

God kväll!

Har haft en hel del värkar ikväll men inget som jag tror leder till att det drar igång idag. Så imorgon bär det iväg på vattengympa på morgonen. Ska bli skönt att röra på sig lite.

Bessie>> spännande med intervju. Hoppas att du får sova bättre inatt.

Tinna>> vad skönt att äntligen få igång glutenprocessen.

Helene>> förstår ditt dilemma med bebis eller inte bebis. Hoppas det löser sig.

Mom>> hoppas det går bra med inskolningen. Hur tycker hon att det är?

En fråga till er som ahr fler barn. Nu när jag är hemma och tar föräldrapenning för det nya barnet, kan jag då byta dem nu när Whilma är sjuk mot vab??? Vill ju inte slösa med dagarna.

Nej dags för sängen!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]