• NK80

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Trevlig alla 's dag tjejer!

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • NK80

Jösses, Emejo, redan 1 meter? Min kille är verkligen liten

Sportlovet är inte förräns nästa vecka här.

• NK80

*snyter mig för femtioelfte gången idag* AJ! Har en spricka i näsan nu... underbart.

Tinna, men vad skönt - ensam hemma, det är ju rena vardagslyxen!

*gnäller*

Jag lider med Malin... hon har gått över tiden och måste längta något kopiöst nu... Jag som ändå har ca 4 (eller 6...) veckor kvar är SÅ trött på att vara gravid, oytmplig, ha ont, sova dåligt - jag vill träffa min dotter NU!

• NK80

*svär över hunden*

Gunvald har haft ett lite dumt beteende, han drar ut textil ur sitt liggunderlag och det resulterar i att han ulkar sig ofta för att få ur sig dessa fibrer (som han ändå sväljer igen... dumma hund) Vi bytte hans filt mot en trasmatta men han fortsatte. Vi plockar bort den också och låter han sova kalt på golvet men se det trivs han inte med så han för då ett jäkla oväsen på natten istället (klagar för att han måste sova på rakt på golvet.. stackarn...*suckar*) Vi har pratat om en hundbädd men kännt att vi inte riktigt haft de pengarna att lägga på just en hundbädd... men så gjorde vi det iaf igår för att slippa hans oväsen på natten - gissa hur mkt det är kvar utav den när Johan kom hem på lunchen för att gå ut med Gunvald... SMULOR!! Jag är så besviken och ledsen över att vi har fått en sådan dum hund... fattar han inte bättre än så?!?! Snacka om att slänga pengarna i sjön *sur och grinig*

• NK80
    Malin K F skrev 2008-02-14 13:36:53 följande:
    NK80>> det är inte roligt med hund alltid. Men de växer till sig och slutar med sånt men det kan ta många år. Vi kämpade med våran i 3 år tror jag innan hon slutade äta upp mina skor.
    Har absolut inte lust att vänta tre år.... jag lovar dig, om han fick vara ute ur inhägnaden när vi inte var hemma så skulle vi inte ha ngn soffa kvar. ÄR inte redo att offra mitt hem för en jycke *fortfarande sut och grinig*
  • NK80

mariee, nej han är inte smart... han får skylla sig själv nu. Nu får han sova på golvet utan något mjukt under sig. Det är så synd... den hundbädden var ju så fin och han sov så gott i natt i den *surar fortfarande* Är mest besviken.

• NK80

Jag GRÄT inombords när vi slängde den fd fina numera helt söndertrasade hundbädden i soppåsen... *suckar*

Emejo, tack för tipsen! Vi ska bli ännu hårdare mot honom! Tar åt mig av dina kloka ord! När jag går på mamma ledigheten så ska vi börja ensamträna Gunvald i delar av lägenheten. Just nu är han ju i sin inhägnad och jag förstår ju att det är inte så roligt alla gånger. Vi får spärra av ingången mot vardagsrummet och trappan så han inte kommer in dit, lägga vitpeppar på listerna och kleta lite tabasco på kökmöblerna... vi får väl se hur det går
    Jobbigt att inte veta vad som felas, men du - du kanske inte ska tänka så mycket på just det, det kanske bara blir värre? Ju mer man analyserar, värre blir det? *kram*

SysterY, Vad tråkigt att höra *skickar över kramar*

Tinna, haha..massmord!

Jojja, Fast tjänst?! STORT GRATTIS!!!!!!

Ska strax ner och titta på film med Johan, slappa lite - trycka i oss choklad pudding, mums!

• NK80

*sitter å dricker hallonbladste*

Malin, ja - han har antagligen tråkigt... men i natt så var han hopplös bara för att han inte hade något mjukt att sova på så han sköv hela buren bort till vår hall matta och smaka på den med, som tur kom han åt bara några fransar men vad fan.. under natten ska han för sjutton gubbar sova! Det är bara för han att vänja. Sen när jag får på mammaledigt så ska vi avveckla buren så han endast får vara i hall och kök. Och jepp, det blir en hel del kurser fram igenom, lydnadskurser och sök kurser.

Och du är hemma än ja' - lilla (eller ja lilla och lilla *retas*) gumman, jag hoppas verkligen att det kommer igång snart!

Helene, vad tråkigt att din lillebror inte har det så bra nu

Tinna, vad snälla barn du har som sätter på tv'n själva och som låter dig få sova I dag orka jag faktiskt masa upp mig kl. 7 när C vakna (och han har sovit i sitt rum nu två dagar i rad utan att komma in till oss mitt i natten - jippi!)

Blöja, Nu har vi börjat på allvar att avveckla blöjan! Det är HÖG tid nu! Under de tre dagar som han vart utan blöja hemma så har det hänt två olyckor, en mindre och en mycket större som sluta med duschbesök och tvätt av matta

• NK80

Jas, min gosse skulle nog orka med det - men så älskar han ju film Har inte testat bio än men ska nog snart göra det!

Är förresten ledig idag! Gött! Ska iväg med Colin till shopping centret utanför stan och köpa nalle till lillasyster och filt - efter att han vaknat, han sover så sött nu. Han ska få välja nallen (med en fast guidad hand av mig, haha- vill ju inte att hon ska ha en "Cars" nalle precis...)

• NK80

*sur och grinig på sambon så jag bara tittar in lite*

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]