• NK80

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Jas, ingen idé du försöker - det är en HON! *petar dig irriterande på armen* Räcka ut tungan

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • NK80

Bessie, vad kul att du lyckades göra så god bebis mat! Canon EOS 400D tror jag den heter har fått väldigt bra betyg - den vill jag ha! Kostar en sisådär 6000:- på On off.

• NK80
    Bessie skrev 2008-02-25 19:37:17 följande:
    NK80: Jag har spanat lite på den kameran också . Chefen ringde precis och undrade om jag vill gå på kurs! Efter ett antal velanden fram och tillbaka så tror jag att jag ska tacka ja, om det funkar för maken att vara hemma. Det som får mig att tveka är att det är torsdag till lördag, med två övernattningar. Jag har ju aldrig sovit borta från Melanie än, och nu på fredag blir ju första gången (då både jag och maken ska på bröllop i en annan stad). Kursen är redan nästa vecka, så det blir ju inte så många dagar emellan, vilket ger mig lite dåligt samvete. Men jag försöker intala mig att hon ju har sin pappa i alla fall, och sin syster, och det är "bara" två nätter. Det enda hon ammar fortfarande är en gång på morgonen, och det tror jag inte är några problem att ge gröt istället... *intalar mig att jag inte är världens sämsta mamma som överväger att överege min 9månaders bebis 2 dygn för att förkovra mig yrkesmässigt, umgås med kollegor äta god mat och få SOVA på hotell* Är jag hemsk ?
    Nej du är inte hemsk! Om Melanie fixar att sova utan dig så ska du inte ha dåligt samvete? Ammar du än? Om inte - så finns det inget att tveka på tycker jag!
  • NK80

Malin, Nu ligger du nog och snosar på bebis - underbart! *blir gråtfärdig*  Vad fort det gick på slutet - som Tinna sa, från soffan hela kvällen till att åka in!

Bessie, inte ska du ha dåligt samvete! EFtersom du bara ammar på morgonen av "bekvämlighestskäl" - vilket iofs är ett jäkla bra skäl haha, gott att få sova lite längre så tycker jag att du ska åka! Så de så. Skönt för DIIG att vila upp dig lite, det är du värd!

Tinna, men usch då! Tycker ni har vart tillräcklgit sjuka nu för hela året!

• NK80

19 dagar kvar till bf! Jösses!

• NK80

Men SysterY, inge vidare bra drag att packa ner regnkläderna i detta vädret - vad tänkte du på gumman?

Bokrean, mja nja.... skulle nog vilja ha lite böcker men har lite annat att köpa denna månaden inför dagen B(ebis)

• NK80

Jas, mycket svårt val får jag säga Jag hade nog satt mig på balkongen med en kopp te och njutit! Skönt att ni har fint väder - här spöreganr det!

Tinna, visst är det skönt att gå och handla ensam?! Den lyxen kommer inte ofta här!

Men ingenting från Malin ännu. Är så nyfiken!

• NK80

Åh Malin!! Stort Grattis till pojken - Carl!!! Underbart!!

Tack Jojja för sms'et!

• NK80

Jas, du hade rätt!

• NK80

Jag är så trött!! Går och lägger mig tidigt i kväll, ska ju ändå upp och jobba imorgon bitti *gäsp*

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]