Inlägg från: maritmedm |Visa alla inlägg
  • maritmedm

***Skelleftetråden***

Hally: Har du kollat på biboköp? De tror jag har en hel del i muggväg.

• maritmedm
    kobra skrev 2008-03-31 10:29:20 följande:
    jag ska då inte köpa tallrikar och sånt på ikea, dåliga som blir kokheta om man värmar mat i micron tex, sen blir de lätt kantstötta ochså
    Vi har bara ikeatallrikar, micrar, diskar i maskin, å slamrar in de i skåpet... har gått finfint! Är nog lite olika det där. Jag är iaf jättenöjd, över förväntan faktiskt. Sen blir det då man ska ha 20 tallrikar som e likadana att man blir lite snål och gärna går på ikea
  • maritmedm
    kobra skrev 2008-03-31 10:33:19 följande:
    ja jag har ju inte provat alla tallrikar precis men skålarna som heter syntes är då skitdåliga
    Nämen jag trodde du hade provat alla Det är verkligen olika, har haft en del ikeaskålar i massa år och de ser fortfarande nya ut menad en del som är betydligt nyare blev fula direkt.
  • maritmedm
    maltazar skrev 2008-03-31 10:38:05 följande:
    ja marit har ju datapaus under helgen som jag förstått det..
    Jepp, du har förstått det rätt... då har jag bättre saker för mig
  • maritmedm

Hally: jag skulle göra mannagrynsgröt för ett par år sen och höll ju på få slag då jag såg alla larver i det nyöppnade paketet!! Tog lång tid innan jag vågade göra ett nytt försök, kom ju bara upp bilder av hur det kryllade där i paketet. Blä!!!!

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-31 11:00:55 följande:
    Nu är jag LESS! I helgen fick vi inget gjort för det kom besök hela tiden vilket iofs var trevligt. På sätt och vis är det ju rätt bra att vi bara kan nyttja halva huset till en början så känns det stort sen. Men vi kan inte ens bestämma tapeter, och än mindre soffa och matbord! Vi måste ju ha möbler! Tar minst 2 mån att få sofforna från det att man beställer men vi kommer oss ju inte för att ens beställa!Vad ska vi ha??
    Fy vad jobbit det där är... hatar att fatta sånna beslut, tänk om man ändrar sig?! Har dock en svärmor som har öga för inrednng och kan peka ut precis vad man ska ha och så älskar man det sen då det är på plats
  • maritmedm
    hally skrev 2008-03-31 11:14:53 följande:
    maltazar: Nä jag köper inte soffor för 20 000 som jag sen ska sälja för 7 för att de inte var riktigt bra maritmedm: Får jag låna hon??
    Ja du kan ju alltid gå förbi henne på jobbet. Hon sitter på allinwoods kontor här i stan. De säljer ju sjukt snygga saker, dock sjukt dyra men oj vad fina
  • maritmedm

Går du till affären (om fyndet gjordes i en nyöppnad förpackning) får du en ny vara eller pengarna tillbaka. Tror inte de gör så mkt mer.

Sambons faster och farbror köper nästan alla möbler i ersmark, de får så himmla bra rabatter om de köper mer än en möbel.

• maritmedm

Vi har för övrigt världens bästa glas! Från designhous sthlm, tappade ner ett som jag hade ställt på köksfläkten, det blev inte ens en spricka! Där hally har du nåt istället för muggar. De glasen kan man dricka både varmt och kallt ur.

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-31 13:11:43 följande:
    Jag fick checkar enbart på semper välling och vi kör ju med nestlé, så jag gav bort dem. Tycker vi kunde fått på alla sempers produkter så kunde man ju använt dem. Snålt!maritmedm: Vad är det för glas då, vet du vad de heter?Och var ligger allinwood?annamus: Jo det kommer nog bli Ersmarks möbler vi handlar från, bara himla synd att de har rätt kasst utbud på matgrupper, känns ju bättre om man kan handla allt på samma för rabattens och enkelhetens skull. Soffan blir nog därifrån men bordet vet jag inte, de ska inte få in nåt mer förrän till hösten heller så... =/Var på Byske i helgen och blev riktigt besviken. De hade mycket möbler men hittade inget som ens kändes i närheten av bra och försäljaren var bara ute efter att få sälja nåt, vadsomhelst typ...
    Nu har de bara kontoret kvar här, men man kan gå in där iaf, eller kolla hemsidan. kontoret är iaf snett mittemot teamsportia. I ett vit stort hus.

Glasen finns bla på Heidic på köpmangatan.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***