Inlägg från: maritmedm |Visa alla inlägg
  • maritmedm

***Skelleftetråden***

hally skrev 2008-04-09 12:57:23 följande:
    Felicia6: Grattis! Fast inte vet jag om jag håller med om "gammkärring" =/ Fyllde själv i söndags lika mycket Hoppas ni hade en skön semester!Själv har man minsann ingen skön semester i sikte, jobb hemma jobb på jobbet jobb hela sommaren på jobbet och hemma, och vems fel är det?! Ska bråttas vidare med renoveringstapeten medan monstret sover middag. Försökte hacka av mej pekfingret med en hammare också, men det tog stopp vid benet, tyyypiskt! Så nu är det bara lagom irriterande att måsta byta plåster varannan minut istället. Så onödigt! Visst låter det som att jag är riktigt händig här hemma? Någon som vill hyra in mej på lite renoveringsarbete??
    Om inte annat kan vi bilda klubb... då vi gjorde om hallen å skulle upp med tapeterna så var jag astrött, pms-stinn, hungrig och trampade dessutom på en bräda med spik i... var inte min bästa dag... men sen var det så jäkla snyggt så då blev jag ju glad igen
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-09 13:20:45 följande:
    maritmedm: Har du inga bilder så jag får se?? Inte din håliga fot alltså utan din snygga hall Heh...jag har även hunnit med att skära av en bit av tumme-toppen som precis läkt ihop nu (är så jobbigt med sår på fingrarna när man ska tvätta håret!!), trampade in en glasbit i foten (som ramlade ner från en taklist jag tog ner...undrar vad de haft för sej här innan??) och som vanligt trodde jag det var en smula så jag skulle skrapa av smulan på den andra foten och fick ett rejält jack ovanpå den...det var då jag upptäckte att det faktiskt var en glasbit och ingen vanlig smula Svårt att halta när man inte har nån oskadd fot kvar, haha Åsså på förmiddagen när jag låg och målade bakom ett element kom monstret och körde traktorskopan längs ryggen så jag fick rivsår...ehm...Bummelumman: Vågar du verkligen ha mej i ditt hus som jag blodar ner överallt?!
    Jag ska ta nån bild... kanske kan lägga upp den imorgon... får se om jag kommer ihåg eller... minnet är bra men kort!
  • maritmedm

Tiniz: Har du hört nåt om den sjuka fröken på lekaren? Är du nåt där och jobbar?

• maritmedm
    Tinizgirl skrev 2008-04-09 21:54:40 följande:
    Näe, tyvärr :( Vet inte vem det kan vara... Vet du vem det är Marit? Är ju inte där längre... :( Är helt arbetslös just nu...
    Har inte hört nå mer så tänkte ifall du varit där kanske du visste nåt. Träffade Stina på stan i helgen men glömde helt bort att fråga.
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-10 08:58:56 följande:
    Nä, jag är fortfarande 19, tycker det är en bra ålder
    Petter och Mirjam hade en diskussion om huruvida han var gammal. Han sa att han var det men Mirjam sa "Mamma visst är inte Petter gammal" å jag svarade ju självklart nej å fick till svar av Mirjam "Men du mamma, du ÄR gammal"
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-10 09:18:13 följande:
    maritmedm: Ja det är rätt kul när de funderar över åldrar barnen Elias säger åt mej hela tiden att ta av mej mössan...jag har ju ingen mössa, kanske måste kamma mej då
    Kanske börjar vara dax då
  • maritmedm

Jag är så FÖRBANNAT trött!!!! Vad gör man, kan ju inte gärna gå och lägga mig före Mirjam om kvällarna. Skulle haft ett uppåttjack som kallas duga... är så less på att vara så här hiskeligt trött heeeeeeela tiden! Ingen som vill adoptera min trötthet???

• maritmedm
    hally skrev 2008-04-10 12:36:54 följande:
    Har en helt egen att dras med så tyvärr. Har du kollat ditt järnvärde?Läkaren var säker på att min järnvärde var i botten men som vanligt har jag helt otroligt fina blodvärden, så jag är väl bara lat då... Nä, när de inte hittar en orsak så skyller de på "nåt virus". Så jag har "nåt virus" hela tiden jag
    Jaha men då är det det jag har oxå Är aldrig fel på mitt blodvärde, men ska ta och kolla järnstatusen för säkerhetsskull... den och blodvärdet behöver ju tydligen inte hänga ihop. Skulle dock bli förvånad om det visade sig vara nåt fel.
    Känner mig så sjukt osocial då jag gör natt kl åtta på kvällen, å nu håller jag snart inte på att orka med jobbet heller... allt som finns i mitt huvud är hur skönt det vore att sova en vecka eller två
  • maritmedm
    xylifon skrev 2008-04-10 14:03:33 följande:
    imorgon ska jag på arbetsintervju hihi, hur kul vore det inte att slippa göra mjukglass i sommar osså fick jag min smink från e-funck houser ny och artistry är så kul med nytt smink kanske vore nåå för dig marit, nytt smink som döljer alla trötthetstecken, tom mina mörka ringar under ögonen försvan o då är sminket bra
    Ah! Låter ju kanon... kommer aldrig glömma då david hämtade Mirjam och trodde jag blivigt misshandlad... var sååååå svart under ögonen. Nu har jag iaf ringt VC, ska dit den 22:a och ta lite prover... järnstatus, ämnesomsättning osv.
  • maritmedm
    Annamus skrev 2008-04-10 15:31:45 följande:
    Och jo... när man ÄR arbetssökande, vad gäller det för regler då med barnomsorg. Måste man ha barnomsorg? På heltid? Måste man ha barnen på dagis rentav? Eller bara ha plats?
    Är du arbetssökande har du rätt till heltid ifall du får jobba men annars är det inte mer än 15h/v
Svar på tråden ***Skelleftetråden***