Inlägg från: maritmedm |Visa alla inlägg
  • maritmedm

***Skelleftetråden***

Felicia6 skrev 2008-04-01 09:25:41 följande:
    Håll ställningarna här nu medan jag är på semester i en vecka Vi ses då jag kommer hem igen, hihi
    Ha det så grymt skönt!
  • maritmedm

vi köpte allvädersstövlar på wedins, kanonbra och billiga!!!

• maritmedm
    Annamus skrev 2008-04-01 12:48:33 följande:
    Vi köpte våra på Wedins. Svarta allvädrisar, billiga och mycket bra.
    Vi har nog samma då kanske, de är himmla lätta oxå. Verkar jättesköna.
  • maritmedm

Vilket underbart väder det var igår!!!! Hade kunnat vara ute hela kvällen om det inte vore för att Mirjam blev less.

• maritmedm
    xylifon skrev 2008-04-02 10:45:05 följande:
    jag vart tvugen att bita ilons stövlar då de var en st för små, men de hade slut "pojk" stövlarna på obs, så jag bytte till "flick" stövlar.. (svarta med nå vitt mönster på) men runt helastöveln där nere vid sulan går en rand som är knappt två cm bred och den är rosa. kommer hem med stövlarna o förklara at dte inte fanns några andra, ilon gillar stövlarna, de är 40kr billigare (59:- ) men daniel stenvägrar, pojken ska inte ha rosa stövlar
    Hahaha, han har säkert haft en del tjejgrejer själv då han var liten
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-02 11:29:36 följande:
    xylifon: Elias älskar rosa (och grön) så han har en del rosa, men det jag stör mej på är inte färgen utan att det ska vara så flickiga motiv och glitter på allt som är rosa =/Köpte ju ett par stövlar som såg så stora ut igår och när jag kommer hem och provar dem på pojken så är de ½ cm längre än foten...bäst att byta till minst en stl större. Dessutom fanns samma stövel 80 kr billigare på Fleecebergs. Snål är man ibland Så idag har han ett par som han precis får ner foten i utan sockar, en kompis hittade Nadjas gamla i sin samling, är jag barnmisshandlare då?
    Men huvva vilken barnmisshandlare du är
    KLart du ska lämna igen och köpa där de billigare finns, lite snål ska man vara.
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-02 13:57:42 följande:
    Ja jag känner mej som värsta hemska morsan, så jag åkte och bytte och åkte direkt till dagis med de nya stövlarna. Och de var 120 kr billigare på Fliesbergs! =) Vilket fynd Nu hoppas jag att jag inte glömt nåt...han har en galonoverall med fleecefoder, en omgång fleecekläder och vanliga galonbyxor och en omgång stickade inuti-kläder. Galonhandskar, 2 par. Men ingen jacka!! Jag glömde jackan! Shit...det är ju en mega-väska man ska ha med till dagis varje dag! Hur orkar dagispersonalen rota igenom alla barnens väskor??
    [/citat]

Oj vilket fynd. Det som är i väskan på dagis kollar inte personalen om, vi får lägga fram på hyllan eller i korgen det som ska användas. Det skulle ta så läng tid annars då alla ska ut om fröknarna ska kolla igenom alla väskor. Nu e hallen tapetserad!!
    maltazar skrev 2008-04-02 16:13:39 följande:
    [citat]
    men har ni tänkt på en sak...man gnäller ständigt om att barnkläderna är så uppdelade i flick- och pojk-. Men hur ofta går vi själva och köper en skjorta på herravdelningen tex? I våra stl är det helt självklart att det ska va olika kläder på olika kön.. varför ska vi särbehandla barnen? egentligen..
    Fast på vuxenavdelningarna så är ju inte kläderna könsbestämda på samma sätt. Där är det mer modellena som skiljer eftersom en vuxen kvinnokropp och manskropp inte ser likadana ut. Men annars finns det ju blått bland damkläderna och rosa bland herrarnas
  • maritmedm
    madigan skrev 2008-04-03 10:12:38 följande:
    Måste bara få berätta om min lilla tjejja.Vi har ju fixat en ståbräda som hon ska stå på när bebisen kommer. Hon har fått provat att stå på den. Så jag har försökt förklara att hon ska inte stå på den nu utan när bebisen har kommit.I måndags var vi på stan, så vrålar hon ut:-Hallå bebisen kom ut från magen nångång då!!!!!Hon är övervänt*S*
    Hehe, liten otålig flicka det där
  • maritmedm
    Annamus skrev 2008-04-03 15:36:02 följande:
    Min son kan faktiskt säga på butiken: Nej mamma, det där är för tjejjigt. Och då kan det vara helt neutrala plagg vi tittar på. Jag undrar vart han lärt sig det. Inte av oss iaf.Men som när vi tittade på huset och barnens farfar (som är målare) diskuterade om tapetsering. Jag sa att de duger det som är i Anjas rum för hon är så liten ännu och har ingen egen åsikt om hur hon vill ha det, och att hon kanske vill ha döskallar och svartsvart istället för rosa, och då att det är dumt att tapetsera om redan nu. Då blev farfar jättearg och sa men vad menar du, varför skulle hon någonsin vilja ha killgrejjer i sitt rum? Jag svarade lite diplomatiskt och lugnt att ja det är ju mitt barn och hon har ju å brås på liksom. Lite skämtsamt. Då svarar han helt ilsket att jag FAN ska låta bli och INDOKTRINERA hans sondotter.... Ja ska man skratta eller gråta?
    Oj det känns som att det är farfar som kommer styra henne till tjejgrejer... inget neutralt där inte
  • maritmedm

Någon som varit och sett "pytt i panna" på västerbottensteatern?

Svar på tråden ***Skelleftetråden***