hally skrev 2008-04-02 13:57:42 följande:
Ja jag känner mej som värsta hemska morsan, så jag åkte och bytte och åkte direkt till dagis med de nya stövlarna. Och de var 120 kr billigare på Fliesbergs! =) Vilket fynd Nu hoppas jag att jag inte glömt nåt...han har en galonoverall med fleecefoder, en omgång fleecekläder och vanliga galonbyxor och en omgång stickade inuti-kläder. Galonhandskar, 2 par. Men ingen jacka!! Jag glömde jackan! Shit...det är ju en mega-väska man ska ha med till dagis varje dag! Hur orkar dagispersonalen rota igenom alla barnens väskor??
[/citat]
Oj vilket fynd. Det som är i väskan på dagis kollar inte personalen om, vi får lägga fram på hyllan eller i korgen det som ska användas. Det skulle ta så läng tid annars då alla ska ut om fröknarna ska kolla igenom alla väskor. Nu e hallen tapetserad!!
maltazar skrev 2008-04-02 16:13:39 följande:
[citat]
men har ni tänkt på en sak...man gnäller ständigt om att barnkläderna är så uppdelade i flick- och pojk-. Men hur ofta går vi själva och köper en skjorta på herravdelningen tex? I våra stl är det helt självklart att det ska va olika kläder på olika kön.. varför ska vi särbehandla barnen? egentligen..
Fast på vuxenavdelningarna så är ju inte kläderna könsbestämda på samma sätt. Där är det mer modellena som skiljer eftersom en vuxen kvinnokropp och manskropp inte ser likadana ut. Men annars finns det ju blått bland damkläderna och rosa bland herrarnas