• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • skrutteluttan74
    xylifon skrev 2008-03-12 22:25:28 följande:
    har han en extra antenn? har han det lilla bärbara eller det stationära?
    Han har en dosa,som är stationär,men som han kan koppla in fyra datorer på,så då blir det som nätverk och trådlöst...för har man "blå tand" så kunde man visst gå den vägen...
    Han har en extra antenn på taket för att få ännu bättre motagning...
  • Jessica1982

Svarttjärn är Skellefteå. Gränsen till Robertsfors går strax innan Vebomark vid byn Brände. Tror Vallen barnen går i Vebomark eller Lövånger.

xylifon skrev 2008-03-12 22:28:36 följande:
    ok.. svrttjärn då..? eller det ligger ju närmare oss.. hmm.. men gränsen går väl typ där någerst? går vallen barnen skola i bureå?
  • varfördåför

ok.. men då är det ju fortfarande konstigt ju.. att byarna hör mit och dit och kors och tvärs, typ som vi.. barnen ska gå skola i bureå, men jag måste hämta paket på ok på söder, vi hör till bureå församling men telefonen är skriven i stan så alla telefon försäljare tror att vi bor i sentrala skellefteå

hmm.. ska kasnke skaffa en stationär dosa då.. hmm

• skrutteluttan74
    xylifon skrev 2008-03-12 22:51:48 följande:
    ok.. men då är det ju fortfarande konstigt ju.. att byarna hör mit och dit och kors och tvärs, typ som vi.. barnen ska gå skola i bureå, men jag måste hämta paket på ok på söder, vi hör till bureå församling men telefonen är skriven i stan så alla telefon försäljare tror att vi bor i sentrala skellefteåhmm.. ska kasnke skaffa en stationär dosa då.. hmm
    Det är lika för oss, vi tillhör Fällfors församling.
    Vi har Kåge som post adress och Byskes riktnummer,medans svärmor som bor sex km härifrån har 0910 i riktnummer ochj >Kåge som post adress och då bor vi ca 4 mil från kÅGE,2,5 mil från Byske och 1 mil från fällfors...helst skumt är det.
    Vi har närmare till Byske och får hämta paket i Kåge...*öhhh*..Sjukt
  • maltazar

nej, men visst går gränsen söder om vebo...

Jessica1982 skrev 2008-03-12 22:42:10 följande:
    Svarttjärn är Skellefteå. Gränsen till Robertsfors går strax innan Vebomark vid byn Brände. Tror Vallen barnen går i Vebomark eller Lövånger.
  • varfördåför

jag jobbar på statoil i bureå men måste åka till stan för att hämta mina paket, men de som bor fem sex kilometer härifrån får hämta sina paket på mitt jobb!

• maltazar

xylifon: knäppt.. men visst kan man ändra det, iaf på vissa ställen, då man beställer.. då må du väl kunna ange bureå..

• varfördåför

jo, jag ändrade så att det skulle komma dit, men då var två saker rästade, så halva paketet kom till bure och rästen kom till stan en månad senare...

• turia

nog e barnen billiga ibland,,, 0500 var 3 åringen vaken. 0530 så kommer minsta ner oxå..
    i ofs så somna han 1800 men ändå ruskigt tidigt..

• maritmedm
    xylifon skrev 2008-03-11 20:19:49 följande:
    är tillbaka.. har fått bredband idag ganska glad är jag över det
    Inte illa du
Svar på tråden ***Skelleftetråden***