• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • varfördåför

oo.. ser att det pratas magsjuka.. vi har haft det två vändor.. sist fick vi sondmata dogge i två dagar ;-/

• Sarah81

xylifon: Det var länge sedan , välkommen tillbaka!!Glad

A life lived in fear is a life half lived
  • varfördåför

tackar tackar sarah81.. är tillbaka för att stanna, hoppas jag iaf

• skrutteluttan74
    Ugglans mor skrev 2008-03-11 11:21:58 följande:
    Peda: nej jag skulle utan problem byta ut den här natten mot en bebis... Nej men nu har jag fått sova en liten stund. Johnny stannade oxå hemma. Han ringde sin chef och frågade om det var okej om han tog ut en semesterdag. Mycket för att jag skulle få sova lite i alla fall.Å Emmy hon ligger här i tältsängen i källaren och jag vet inte om hon sover. Men jag tror det. Hon har då inte kräkts på flera timmar
    Åh,stackars liten tjeja...Inte kul och inte kul för er att se på och inget kunna göra för henne.
    Skönt ialla fall att din sambo/make stannade hemma med er ,så ni får lite andrum själva också så ni orkar med ..Huga huga...lider med henne,stackarn
  • maltazar

Ang tapetsering så tycker jag de flesta (jag sett iaf) fuskar. Så börjar man riva hittar man minst 4-5 lager tapeter... och ja, då bör man riva allt som går innan man slipar.

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-11 22:47:24 följande:
    Ang tapetsering så tycker jag de flesta (jag sett iaf) fuskar. Så börjar man riva hittar man minst 4-5 lager tapeter... och ja, då bör man riva allt som går innan man slipar.
    Håller med dej
    Man ska riva allt och sen slipa,spackla och slipa igen...Om de behövs,då blir det bäst...

Jag river tapeter här och gubben får göra resten,tycker det är bra fördelning

Föresten,hur går det med syningen ??
  • maltazar

bcsvensk: ja nu har maskinen mest stått sista dagarna... en kjol och ett linne är allt jag sytt än så länge... Spar syningen tills allt annat är bortgjort.. och det blir ju ny disk osv varje dag.. :P

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-11 23:10:47 följande:
    bcsvensk: ja nu har maskinen mest stått sista dagarna... en kjol och ett linne är allt jag sytt än så länge... Spar syningen tills allt annat är bortgjort.. och det blir ju ny disk osv varje dag.. :P
    hahaha Jo,hur man än beter sej så kommer det upp" vardagliga" saker hela tiden...haha
    Men det var inte "bara" det du sytt tycker jag, inte alls illa,jag har haft ett par brallor legat på symaskinen som jag skulle lagat i snart två veckor...och dom liiiiiiigger där än
  • maltazar

hehe jag har ett par trasiga långkallingar liggandes, i garderoben iofs, glömt ett bra tag.. men nu får de kankse vänta tills nästa vinter! :)
    tänkte göra fleeceset till Tindra också, men det blir nog samma där.. nte lönt göra nu heller..

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-11 23:19:58 följande:
    hehe jag har ett par trasiga långkallingar liggandes, i garderoben iofs, glömt ett bra tag.. men nu får de kankse vänta tills nästa vinter! :)tänkte göra fleeceset till Tindra också, men det blir nog samma där.. nte lönt göra nu heller..
    Näää...det är ju så...Du ska se att det där fleece settet som ev.skulle bli tröja och byxa nu,kommer väl bli vantar och mössa om ngt år...haha..Skämt å sido..pratar av egen erfaren het..
Svar på tråden ***Skelleftetråden***