• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Zvartaliljan skrev 2008-03-06 12:23:05 följande:
    ja. den är i 86 men stoooor. Tur jag inte tog 92! Var på väg o göra det först för att hon skulle ha o växa i men kom sen fram till att jag ville att hon skulle ha den nu men så var den ändå för stor
    Ok då kanske Mini inte kan ha stl 74 ens och jag som verkligen vill ha den, den är sååå fin.
  • jompa
    Jen80 skrev 2008-03-06 12:26:24 följande:
    Haha, du är för rolig ... Farligt med bildtrådar .
    Ja att se olika kombos i bildtråden är hur farligt som helst, man vill ha allt
  • jompa
    terezita skrev 2008-03-06 12:29:45 följande:
    är det body hon har?
    Ja det är bodyn.
  • jompa
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 12:28:21 följande:
    Ja den är verkligen superfin men jag tror 80 hade suttit bäst på Maia faktiskt o hon är ju ändå 85cm lång! Ärmarna på denna är ca.2cm för långa men det är ju lite åtdraget där så de sitter ju ändå bra o åker inte ner. Ärmarna på den rosa heldräkten i 86 var aningen korta så det är otroligt vad det kan skilja egentligen!
    Ahhh då kanske jag får hoppa den, men tunikan var liten i stl sa du för då kanske jag kan ta en 92 i den så kan hon ha den i sommar.
  • jompa
    terezita skrev 2008-03-06 12:33:00 följande:
    hmmm.... jag ska ju iof inte ha body utan t-shirt så jag får hoppas de är bra!!
    Men det tror jag, en body vill man ska sitta åt lite mer och en t-shirt är ju snygg även om den inte sitter klistrat.
  • jompa
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 12:35:12 följande:
    Jag jämförde nu och tunikan i 104 är ca.4cm längre än tröjan i 86. I vidd vid halsen ser den ut att inte vara mer än någon cm större!Den är ju dessutom kortärmad så inte lika farligt då om den är lite stor. Fint med en svart eller röd body under om det behövs långärmat
    Jag måste ta mig till en butik och kolla på tunikan helt klart och som du säger, snyggt med röd eller svart tröja under.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-03-06 12:44:47 följande:
    Ni som har haft småbarn under sommaren-vad behöver man för kläder till en som kommer vara 8-11 månader. Använder man short och sånt till så små bebisar? När börjar de bada? Vet ju inte om han kommer krypa eller bara ligga still...
    Sonen som var i den åldern på sommaren använde shorts, men han badade nog aldrig ute i havet utan mer i pool på tomten och då var han naken
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-03-06 12:48:42 följande:
     Tack för svaret! Sitter och funderar på flodhästshortsen men det är ju det här med storlekar... 80 låter litet och 90 stort....
    Ja du stl är svårt men jag tror de kommer vara jättefina på din söting.
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-03-06 12:59:44 följande:
    så här var isabel klädd hela sommaren. vi hade kortärmat till henne och inga strumpor så att hon inte blev tokigt varm. men vi hade även sommar dressar men vi höll henne i vagnen eller skuggan då hela tiden. ett tips är att köpa en solfilt. de är verkligen SUVERÄNA. solskyddsfaktor 50 och andas så barnet blir inte varmt om man lägger det över vagnen tex när de sover
    Så söt Kyss

Vi hade nog mest långärmade tröjor på sonen men då hade han shorts annars blev det för varmt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9