Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Jen80 skrev 2008-03-07 22:32:11 följande:
    Röd och blått var fint ... Har inget Villervalla innan, men det kanske får bli nåt i vår...
    villervalla är så fint! älskar det!
  • Buttelina
    NovJenny skrev 2008-03-07 22:36:40 följande:
    Jag köpte villervalla till Noah om det avr tidigt i våras? eller tidig sommar. Minns inte...Blev inte imponerad, men köpte nog för liten strl och i fel färger. Plus att t-shirten gick sönder fort. Tvättad en gång.
    oj. jag har tvättat mitt ena sett flera ggr och det har hållt sig fint tycker jag. älskar vissa av färg kombinationerna
  • Buttelina
    jompa skrev 2008-03-07 22:39:46 följande:
    Så där, då blev det lite shoppa i alla fall. En Katvig body och en Kikkid tröja
    grattis
  • Buttelina
    NovJenny skrev 2008-03-07 22:41:01 följande:
    Ha ha, precis det där hade jag till Noah!
    hehe, men det är fiiiint
  • Buttelina
    NovJenny skrev 2008-03-07 22:42:11 följande:
    Jag måste ha fått något måndagsexemplar eller så... Och den var lite för tajt på noahs då väldigt tjocka lår.
    ja, vissa tycker inte att kvaliteten är bra. återstå att se, för jag har aldrig tvättat detta... Tjocka goa lår hade noah verkligen, kommer ihåg sommar bilden du visade här
  • Buttelina
    NovJenny skrev 2008-03-07 22:46:54 följande:
    Okej, om man bortser från hur omatchande detta verkligen är, och bara kollar på byxorna. Hade ombyteskläder med mig som inte matchade riktigt. Noah bajsade ner sig precis innan bilden nämligen.Men så här tajt var de:Men denna tröja älskar jag därimot:
    åååhh, lilla tjocka sötfisen så goa lår!
  • Buttelina
    Jen80 skrev 2008-03-07 22:45:47 följande:
    NovJenny: Ja, jag har ju förhoppningar om att förlossningen bara blir bättre och bättre. Var helt ok första gången, men lagom jobbig sådär första gången . Andra gången miss jag allt som underbart... Ja, jag har förträngt det onda ... Den här gången måste ju bli perfekt . Äh, går ju inte att förutspå och det är väl tur det, så länge man har tron om att det kommer bli bra .Butte: sååå söt !
    hehe, tack detsamma din grabb e så gosig

Min förlossning med isabel var snabb men jättebra, förlossningen med lillebror var lite snabbare men aj så mycket mer smärtsam..
  • Buttelina
    Jen80 skrev 2008-03-07 22:58:09 följande:
    Ja, jag öppnade mig 5 cm tror jag på 10 min eller nåt. Det var precis efter att de tagit hål på hinnan. Sen gick det fort. Ville ha EDA, men det hanns inte med. min BM skulle precis lämna rummet när hon insåg att förklädet måste på . Men innan dess hade det ju tagit lite tid. Kom in vid 9 och Ilon kom kl.13. Alldeles lagom. Krystade några gånger och så plupp så kom han . Precis som jag trodde det skulle vara första gången, men då krystade jag nog en timme eller nåt . Nej, har inte haft direkt supersnabba förlossningar, men jag minns dem som nåt positivt och det är ju det viktiga .
    med isabel gick vattnet på mogonen, men jag fick inga värkar, men när värkarna väl kom så gick det fort 2 1/2 timme. lillebror startade med värkar, jag hade aktiva värkar i 2timmar sen var han ute. hann aldrig med nån bedövning...så det kändes, men jag gör gärna om det igen
  • Buttelina
    Jen80 skrev 2008-03-07 22:59:35 följande:
    Det jobbiga med att öppna sig så fort var att jag fick såna skakningar efteråt. BM sa att det kan bli så när man öppnar sig för fort. Kunde verkligen inte sluta skaka och hacka tänder. Hehe, konstigt!
    så höll jag på när jag öppnade mig med isabel. stod upp och bara tok skakade och hackade tänder
    NovJenny skrev 2008-03-07 23:00:00 följande:
    Jaa, med Noah var jag öppen 9 cm när vi kom in, sög lite lustgas, krysta 3 ggr sedan var han ute. Så jag hade stora förhoppningar på denna förlossning. Men jag tycker ändå det gick hyffsat bra med tanke på hur hon kom. Näää, nu somnar nog karln utan mig...
    Oj, det var fort godnatt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9