• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Tjollabolla skrev 2008-03-19 12:48:23 följande:
    Naket blir lättast och billigast - men med kläder har en en shoppinganledning
    Ja, men då måste jag hitta nåt jag vill shoppa.. Alltså nåt de passar i bägge två, för jag vill gärna att de ska vara hyfsat lika. Men nu för tiden är det inte så mycket jag gillar på dem som är lika förrutom en del Nova star och mössor. Haha, kanske naket och varsin NS-mössa ... Haha, då kan ju jag också matcha !!
  • Jen80

Tänkte läsa ikapp lite, men inte en chans . Vad ni skriver!!
    Tänkte gå till kyrkan nu vid 13 där de har ÖF, men Ilon sover sen 10.15 och jag vet inte om jag ska väcka honom. Men Liam är det snart dags att väcka, så då kan jag väl lika gärna väcka sjusovaren också, så man kommer iväg nåt idag... Funderade på om Ilon skulle visa upp sig i sin fiiiina KikKid, för bägge NS-byxorna är nerbajsade . Blir att köra tvättmaskinen ikväll ...

• Jen80

God kväll på er! Lade in några OT-bilder i BT i brist på annat ...
    Måste nog ta och shoppa lite danskt nu, men det kommer alltid annat i vägen .

Fina suitar från Gaia . Så söta de blir hela bunten i sommar hehe...

• Jen80

Gosmamman: Superfina bilder i BT !!
    Åh, vi ska om en vecka och jag har ingen aning om vad barnen ska ha på sig... eller VI! Ångest!!! På ensambilderna ska Ilon iaf ha sina nya Nova star-byxor (mörkgröna) och vit tröja och sitt halsband (id-bricka). Blir nog jättefint! Liam har jag ingen aning om vad han ska ha.

Lade in några bilder i BT. Fick användning av hans alldeles nya Molo-overall som är köpt till nästa vinter. Tvivlar dock på att den kommer funka då, så nu får vi passa på att använda den . Det enda dumma med den är att det inte finns nån resår under foten. Helknäppt. så idag när han åkte pulka så åkte ju benen upp på honom. Kommer den till användning nästa vinter eller till Ilon senare så får jag sy i resår. Funkar ju inte annars...

• Jen80
    Booble skrev 2008-03-24 17:23:09 följande:
    Vad är det för storlek i overallen??
    Nu har jag äntligen slagit mig ner i soffan. Är supertrött, så jag måste försöka komma i säng i tid ... Hmmm, får se hur det blir med det hehe...
    Har 104 i overallen. Den är stor nu, men funkar bra. Hade suttit perfekt om det hade varit i början av vintersäsongen nu. Kanske funkar i början av nästa vinter. Får se... Nåt av barnen lär den väl passa om jag inte lägger ut den på Tradera till nästa vinter .
  • Jen80
    Zvartaliljan skrev 2008-03-24 20:26:41 följande:
    ni som har Pumas skor, hur är de i storleken? Såg ett par på tradera i strl.25 där hon skrev att innermåttet var 15.5cm!!Mais fot är ju som sagt 13cm nu, hon har 22 i sina Kavat-skor.
    16,5 cm står det att det är i Liams Puma som han precis vuxit ur. Stl 27 är det i dem. Har för mig att hans fot var 16,3 eller nåt när vi mätte senast och han tog stl 27 i Vincents gummistövlar och de är mer än 1,5 cm större än hans fot.
    Funderar också på vårskor. Han har haft 2 par Puma-skor och jag har varit jättenöjd med dem. Får se om det blir några Puma i år igen. De sista han hade beställde jag från LaRedoute. Har inte hittat några jag fallit för än, men det ska jag nog göra . Vill att de ska skilja lite från hans förra som är vita med brunt på sidorna... Rött är alltid fint, ska bara hitta några snygga också ...
  • Jen80
    Booble skrev 2008-03-24 20:37:44 följande:
    Jag hoppas ju på det senare
    Hehe, ja vi får väl se . Den lär ju vara i princip ny då isf. Än så länge har han använt den två gånger, ute i alldeles ny ren snö . Tyckte inte den var supersnygg när jag köpte den, men på är den jättefin . Den är dyrare än den vanliga molo-overallen, 1499 kr. Vet inte varför...
  • Jen80
    J essica skrev 2008-03-24 20:51:32 följande:
    Oj är det verkligen så liten skillnad på skorna? Jag menar Kevins 20:or har 13cm. Frfån 20-27 och bara 3,5 cm låter ju jättelite
    Ja, det låter ju lite... Har inte mätt själv, utan det står ju i skon. Men hon på Vincent mätte dem när han ändå provade stövlar och då var hans Puma ganska exakt som hans fot och därmed för små.. Måste kolla om jag hittar lappen med hans fotlängd...
  • Jen80

16,6 cm står det att hans fot var, så Pumaskorna måste ha varit 16,7 eller nåt sånt. Vet att det bara skiljde nån cm iaf.
    I hans 25:or (Puma) står det att de är 15,5 cm, men de kanske är nån mm större också.

• Jen80
    J essica skrev 2008-03-24 20:51:32 följande:
    Oj är det verkligen så liten skillnad på skorna? Jag menar Kevins 20:or har 13cm. Frfån 20-27 och bara 3,5 cm låter ju jättelite
    FAst det låter ju förresten ok. För varje stl är de 0,5 cm större... eller!??!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9