• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • MiAmor

hej på er alla nån som vet måttet på cameleons liggdel?

mamma till världens vackraste Emilia Sunshine
  • Stella81
    MiAmor skrev 2008-03-15 09:57:10 följande:
    hej på er alla nån som vet måttet på cameleons liggdel?
    Bäddmåttet är 77x34x17 cm. Invändigt alltså.
  • mysmamman2
    S a C skrev 2008-03-15 08:52:28 följande:
    Fleece är fleece och canvas är bomullstyg (eller nåt). Helt enkelt två olika material. Vet inte hur det är med färgskillnader på nya färgerna?Om du menar att HELA sittdelen ska vara svart (grå) så kan ju det bli knepigt. Väljer du orange topptyg så blir delar av basen orange.Alternativet är väl att beställa grå/svart och en extra suflett i orange (om det går).
    mmm okej! då kan jag ju välja orange som bas och köpa ett svart topptyg, sätta dit det svarta på sittdelen och ha orange suflett... eller nått....... :)

Ingen som har delar till övers ;) Behöver typ allt utom chassit *ler*
  • Bellahhh
    mamma2003 skrev 2008-03-15 09:54:12 följande:
    Bellahhh: I går kväll snackade vi ju om solsufflett till Gecko och det finns bara en; den i silver. Den som du sett på Babytrader har fel bild till texten; på bilden är det en Cameleon med en orange sommarsufflett. De menar nog bara visa själva UV-skyddet som ser likadant ut för båda modellerna. UV-skyddet går från suffletten och ner till fotändan och är en separat del som man alltså fäster ihop med suffletten *krånglig förklaring*.
    Ahha fel bild ;P Varför gjordes inga fler färger till gecko då :( snååålt haha Nej mena inte uv-skyddet, men hade på tysk text haha
    Min familj är finast
  • S a C
    mamma2003 skrev 2008-03-15 09:18:00 följande:
    Fast man behöver ju inte använda topptyget på basen. Hela basen blir då grå och bara suffletten blir orange. Tyvärr finns inte svart bas . Jag blev så sne på det så jag sålde min Cameleon och köpte en Frog istället. Det är nattsvart och supersnygg .Ang tygerna; canvas är samma som basen om du känt på den?Sorry Livrädd... att jag kapar ditt svar .
    Det tänkte jag inte på faktiskt. Skrattande Det blir inte fört tunt om ryggen då?
    ~ Nya bilder 28/2 ~
  • Gullet73

Hej!
    Jag håller på och ska välja barnvagn och eftersom jag har ryggbesvär behöver jag en vagn som är smidig och lättkörd. Är det någon av er som bor lite mer på landet och vet hur vagnen fungerar på grusväg/promenadstig/i snömodd? Jag bor strax norr om Stockholm där det blir mycket långpromenader samtidigt som man vill ha en vagn som funkar när man tar pendeln till city. Jag väljer mellan en UJ, teutonia spirit s3 och en buggaboo. Erfarenheter?

• Stargirl
    gogomman skrev 2008-03-15 10:24:00 följande:
    mmm okej! då kan jag ju välja orange som bas och köpa ett svart topptyg, sätta dit det svarta på sittdelen och ha orange suflett... eller nått....... :)Ingen som har delar till övers ;) Behöver typ allt utom chassit *ler*
    Ja fast omdu har orange bas + svart topptyg så har du ju ingen orange suflett. Då har du svart suflett.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Stargirl
    Gullet73 skrev 2008-03-15 11:11:13 följande:
    Hej! Jag håller på och ska välja barnvagn och eftersom jag har ryggbesvär behöver jag en vagn som är smidig och lättkörd. Är det någon av er som bor lite mer på landet och vet hur vagnen fungerar på grusväg/promenadstig/i snömodd? Jag bor strax norr om Stockholm där det blir mycket långpromenader samtidigt som man vill ha en vagn som funkar när man tar pendeln till city. Jag väljer mellan en UJ, teutonia spirit s3 och en buggaboo. Erfarenheter?
    Ja vi har erfarenhet av UJ och Bugaboo. UJ´n är ju bara framvänd på sittdelen vilket är helt galet. Att sätta en liten bebis utan att se sin mamma/pappa känns inte bra. Samt att jag tycker att trehjulingar välter lätt åt sidan. Sufletten på sittdelen är mycketliten och kort och skyddar dåligt, den är mer som ett soltak.
    Teutonia Spirit S är ju rätt tung (14 kg) så där blir det inte så skönt för din rygg. Hardock inte haft den själv.

Jag tror att i denna tråden hittar du bara Bugaboo fantaster iofs så alla kommer att rekomdendera en Bugga Men bara för att den är bäst *asg*
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Gullet73

Jo jag har väl misstänkt att ni inte är opartiska Men funkar en Bugga även på landet? (och hur mycket väger den?)

• mysmamman2
    Stargirl skrev 2008-03-15 11:20:52 följande:
    Ja fast omdu har orange bas + svart topptyg så har du ju ingen orange suflett. Då har du svart suflett.
    så det följer inte med nån suflett till basen alltså?

okeyyyy
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13