• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • thj
    Mi Vida skrev 2008-03-15 14:31:42 följande:
    Haha! Ni var ju verkligen insatta i det här med bugaboo..Jag är ju helt ny så jag har ju ingen koll!! Det verkar som om beställningen uteblev och jag fick adressen till hon natali istället!! Jaja! Gjorde ju ett försök i alla fall..får väl bli i butik istället för jag ska ju bara ha den så är det! TACK för era svar!!
    Inte har vi en Bugaboo tråd för intet inte
    Tur att det löste sig för dig..
    Natali på Bugaboo är en toppen tjej hon kommer att hjäpa dig.
    Krammízz
  • Mi Vida

Pratade precis med hon som hade webbutiken!! Är starkt imponerad över eran kunskap om detta! Ordern kommer att raderas som den aldrig har funnits och webbbutiken ska tydligen tas bort! Jaja där ser man å jag som trodde att vi skulle komma undan billigt
    Ha det så bra alla. Hör väl av mig om jag har några frågor om vagnen för här är ju tjejerna med stenkoll! Tack alla

• Unna

Hallå alla!

Vi har nu kollat runt på vagnar och insett att Bugaboo har allt vi eftersöker! 4 hjul med svängbara fram. Vändbart handtag. Möjlighet att byta till terränghjul. Enkel, smidig, lätt, snygg. Dock är ju priset jobbigt högt...

Vi funderar på om Geckon kanske skulle "duga" för oss. Den är ju 1800 kr billigare än Cameleon (6900 istället för 8700).

Vi gillar att den är avskalad i designen, och de nackdelar vi hittat verkar ändå funka för oss:

Ej ställbart handtag - höjden funkar för oss båda.
    Inget bärhandtag - det kan jag nog ta och sy till av kraftigt band, (typ som på en ryggsäck)
    Liggdel och sittdel sitter lågt - tror det inte kommer bli ett problem, man vänjer sig.
    Ramen ej vadderad, kan bli repig - äsch...
    Begränsad i färgerna - vi kan köpa en svart och sen sy tillbehör i andra färger.
    Ska utgå - reservdelar kommer finnas att köpa till ändå

Men ni med erfarenhet, vad har ni att säga?! Hjälp mig!

• Bellahhh
    Unna skrev 2008-03-15 14:53:50 följande:
    Hallå alla!Vi har nu kollat runt på vagnar och insett att Bugaboo har allt vi eftersöker! 4 hjul med svängbara fram. Vändbart handtag. Möjlighet att byta till terränghjul. Enkel, smidig, lätt, snygg. Dock är ju priset jobbigt högt...Vi funderar på om Geckon kanske skulle "duga" för oss. Den är ju 1800 kr billigare än Cameleon (6900 istället för 8700).Vi gillar att den är avskalad i designen, och de nackdelar vi hittat verkar ändå funka för oss:Ej ställbart handtag - höjden funkar för oss båda.Inget bärhandtag - det kan jag nog ta och sy till av kraftigt band, (typ som på en ryggsäck)Liggdel och sittdel sitter lågt - tror det inte kommer bli ett problem, man vänjer sig.Ramen ej vadderad, kan bli repig - äsch...Begränsad i färgerna - vi kan köpa en svart och sen sy tillbehör i andra färger.Ska utgå - reservdelar kommer finnas att köpa till ändåMen ni med erfarenhet, vad har ni att säga?! Hjälp mig!
    Jag älskar min gecko, den är helt perfekt liten och smidig men ändå inte lika liten som Bee
    Min familj är finast
  • Unna

Kul att höra!! Men någon liten nackdel måste väl finnas... Vilken färg har du?
    Min pojkvän vill ha grön, men jag tror vi blir less på den, tänker att svart är mer praktiskt...

Bellahhh skrev 2008-03-15 15:01:20 följande:
    Jag älskar min gecko, den är helt perfekt liten och smidig men ändå inte lika liten som Bee
  • Stargirl
    Hallå alla!Vi har nu kollat runt på vagnar och insett att Bugaboo har allt vi eftersöker! 4 hjul med svängbara fram. Vändbart handtag. Möjlighet att byta till terränghjul. Enkel, smidig, lätt, snygg. Dock är ju priset jobbigt högt...Vi funderar på om Geckon kanske skulle "duga" för oss. Den är ju 1800 kr billigare än Cameleon (6900 istället för 8700).Vi gillar att den är avskalad i designen, och de nackdelar vi hittat verkar ändå funka för oss:Ej ställbart handtag - höjden funkar för oss båda.Inget bärhandtag - det kan jag nog ta och sy till av kraftigt band, (typ som på en ryggsäck)Liggdel och sittdel sitter lågt - tror det inte kommer bli ett problem, man vänjer sig.Ramen ej vadderad, kan bli repig - äsch...Begränsad i färgerna - vi kan köpa en svart och sen sy tillbehör i andra färger.Ska utgå - reservdelar kommer finnas att köpa till ändåMen ni med erfarenhet, vad har ni att säga?! Hjälp mig!

Jag tror att Geckon är en vagn man kan verkligen vara nöjd med
    Mitt tips är att hitta en fin begagnad. Då kommer man verkligen undan billigt. Om ni vid ngt tillfället skulle vilja ha en Cameleon istället eller Bee så kan man sälja vagnen för nästan samma pris som man köpte den för. Alltså just nu verkar de gå för 4000 och uppåt många ggr med oanvänd liggdel dessutom.

Vi hade först en Bugaboo Frog 2004 sedan en Cameleon 2005 och nu en Bee 2007. Har dock sålt Froggen för länge sen men har Cameleon och Bee. Geckon har jag inte haft men vet att folk är nöjda med den oxå

Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Isanna

Ni som har sytt såna ursnygga sufletter, har ni sytt enbart av vanligt tyg eller fodrat med npgot annat?

Eftersom jag inte kan sy själv och inte får efterlysa nån som kan sy åt mig så funderar jag på att gå till en sömmerska och be de göra en härlig suflett.

• mamma på vift
    Isanna skrev 2008-03-15 15:18:56 följande:
    Ni som har sytt såna ursnygga sufletter, har ni sytt enbart av vanligt tyg eller fodrat med npgot annat? Eftersom jag inte kan sy själv och inte får efterlysa nån som kan sy åt mig så funderar jag på att gå till en sömmerska och be de göra en härlig suflett.
    Jag har sytt av vanligt tyg...inte fodrat med något, men för att få det lite stelare om man vill så kan man stryka på fliselin.
    Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Fröken Småland
    Men du, jag var inne och snokade var du bodde för jag vet att det finns superbilliga Gecko i Kristianstad. Det ligger väl inte så långt från Malmö? Bellahhh vet mer om det där, visst var det Babyproffsen i Kristianstad? Och priset var väl så löjligt lågt som 4.900 Kasta dig på telefonen Unna och reservera en!

Geckon är jättefin, läs gärna i Bloggen som Shoegirl skrivit, adress i TS.
  • jule

*puffar* för min fråga tidigare ngn vänlig själ som vill lägga in min omstajlade bugga m sandbas/denim i bildtråden? har inte PLUS nämligen...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13