• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Alexanders Mammma

Jag har sett att det där metalliga som sitter på de små hjulen har blivit brunt av rost. Hur ska man ta bort det*kan inget alls om sånt*. Ska man smörja eller spruta på sånt där silikonspray som man fick med Bugabookitet?? Eller nån slags olja?

PLEASE, SVARA FÖR JAG VILL FIXA DET SÅ SNART DET GÅR!!

stolt mamma till Alexander
  • Lille Mammsen

Alexanders Mammma skrev 2008-03-19 23:59:31 följande:

Jag har sett att det där metalliga som sitter på de små hjulen har blivit brunt av rost. Hur ska man ta bort det*kan inget alls om sånt*. Ska man smörja eller spruta på sånt där silikonspray som man fick med Bugabookitet?? Eller nån slags olja?PLEASE, SVARA FÖR JAG VILL FIXA DET SÅ SNART DET GÅR!!
    5-56 ska va bra ang detta me att lösa upp rost mm! Men tänk på att skydda plast detaljerna pga 5-56 torkar ut plast! ps finns att köpa på tex mackar och större stormarknader mfl
  • Fröken Småland
    enmamasliv skrev 2008-03-19 22:35:38 följande:
    Tack, för så snabbt svar!Vet ni om man kan använda en ståbräda till en Bee?
    Japp, det går bra att använda ståbräda till Bee. Men det är en annan än till de andra modellerna så jag vet inte om Tiny Tot passar på den. Har nog heller aldrig sett någon bild på Bee-brädan, så det är svårt att gissa.
  • Fröken Småland
    Alexanders Mammma skrev 2008-03-19 23:59:31 följande:
    Jag har sett att det där metalliga som sitter på de små hjulen har blivit brunt av rost. Hur ska man ta bort det*kan inget alls om sånt*. Ska man smörja eller spruta på sånt där silikonspray som man fick med Bugabookitet?? Eller nån slags olja?PLEASE, SVARA FÖR JAG VILL FIXA DET SÅ SNART DET GÅR!!
    Testa skrubba försiktigt med Svinto.
  • Mamma Anna

Ni som beställt från Babytrader, hur gör de med leveransen? Kör de ut vagnen eller får man en avi som man hämtar på posten sen? Och ringer de innan om de kör ut den?
    Det vore ju tråkigt om man inte var hemma när vagnen kom.

• idacathrine

Jag har beställt två vagnar från babytrader.
    Ena gången fick jag den hem till dörren, posten ringde innan. Andra gången fick jag en avi.

Mamma Anna skrev 2008-03-20 07:21:45 följande:
    Ni som beställt från Babytrader, hur gör de med leveransen? Kör de ut vagnen eller får man en avi som man hämtar på posten sen? Och ringer de innan om de kör ut den?Det vore ju tråkigt om man inte var hemma när vagnen kom.
  • Bellahhh

Frågar igen, är jag störd som köper en Bee när min Gecko bara är drygt en vecka gammal? Jag älskar ju Geckon också..Vill inte sälja den! Man kan väl ha båda och avgöra vilken man använder mest å sen sälja? Eller är det bra att ha båda? Jag har en zapp nu också som jag gillar med..Men det är den som måste säga bye bye ..

Min familj är finast
  • sara1981
    NovJenny skrev 2008-03-19 22:53:35 följande:
    Jo, jag tänkte så jag med, men såg sedan att innan de skrev att jag skulle få en ny frame hade de även frågat efter serienummret från just "frame", och det sitter ju på chassit så antar att frame är chassi.Haha, vad jag svamlar..
    Jag har samma problem som du, vagnen drar åt vänster.
    Jag mailade babytrader idag så får vi se vad de säger.. Var det några problem att få dem att skicka ett nytt chassi?
    Lite nervös för hur det går att reklamera i ett annat land.. Tycker att det är lite svårt att formulera sig på engelska..
  • Corpset

Suck. Fortfarande ingen åkpåse eller vinterhjul. -9 här idag och det kommer ligga runt det resten av veckan. :(

• RååSa BuBBlan
    Bellahhh skrev 2008-03-20 07:42:47 följande:
    Frågar igen, är jag störd som köper en Bee när min Gecko bara är drygt en vecka gammal? Jag älskar ju Geckon också..Vill inte sälja den! Man kan väl ha båda och avgöra vilken man använder mest å sen sälja? Eller är det bra att ha båda? Jag har en zapp nu också som jag gillar med..Men det är den som måste säga bye bye ..
    Näpp! jag tycker inte du e knasig...

Hade sålt zappen, skaffat en bee istället å valt sen mellan geckon o bee:n Skrattande
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13