• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Fröken Småland
    mamma på vift skrev 2008-03-28 15:39:59 följande:
    Usch jag bara irriterar mig mer o mer på buggan....går bara o letar små fel hela tiden. Älskade buggan som liggvagn, men nu som sittvgn är jag inte lika övertygad. När lilleman sitter i vagnen ser det ut som att han bara kommer få plats i typ 4 månader till innan han blivit för stor...och då är han liten som en 5 månaders nu. Hur ska det gå nästa vinter...då kommer han ju inte få plats med åkpåse och overall. Sen när man sätter honom i helt sittläge så sparkar jag i själva ramen då den hamnar så långt ner....ser helt konstigt ut! Sen irriterar det mig att jag måste gå o korrigera vegnen hela tiden då den drar åt olika håll beroende på vägen...men detta gör ju alla vagnar med svänbgara hjul. Ja som ni ser så håller jag på att bli galen här hemma....vad ska jag gör för att sluta irritera mig?? Jag trodde att jag äntligen hittat vagnen som jag inte skulle göra så här med....men jag blir vist aldrig nöjd!
    Ojdå! Snabb reflektion bara, måste rusa. När det gäller storleken så är det absolut ingen fara. Min 5-åring kan sitta någorlunda bekvämt i vår Frog. Visst ser det lite kul ut men vagnen är extremt rymlig tycker jag. Jämför med en bilbarnstol, den tänker man ju är lagom för en liten men de sitter ju bakåtvända i den tills de är fyra.
  • Kajsan
    SoFo89 skrev 2008-03-28 14:57:56 följande:
    Absolut, men babytrader borde ju kolla upp sånt och inte fortsätta skicka ut vagnar som kommer ifrån samma leverans. Det är ju trots allt många som har samma problem.
    men nu var det väl inte Babytrader hon hade beställt ifrån?
  • Kajsan

Usch jag bara irriterar mig mer o mer på buggan....går bara o letar små fel hela tiden. Älskade buggan som liggvagn, men nu som sittvgn är jag inte lika övertygad. När lilleman sitter i vagnen ser det ut som att han bara kommer få plats i typ 4 månader till innan han blivit för stor...och då är han liten som en 5 månaders nu. Hur ska det gå nästa vinter...då kommer han ju inte få plats med åkpåse och overall.
    Oj, han måste vara stor? Min dotter på 16 kilo, 96 cm sitter perfekt, med overall.
  • Stargirl
    Usch jag bara irriterar mig mer o mer på buggan....går bara o letar små fel hela tiden. Älskade buggan som liggvagn, men nu som sittvgn är jag inte lika övertygad. När lilleman sitter i vagnen ser det ut som att han bara kommer få plats i typ 4 månader till innan han blivit för stor...och då är han liten som en 5 månaders nu. Hur ska det gå nästa vinter...då kommer han ju inte få plats med åkpåse och overall. Sen när man sätter honom i helt sittläge så sparkar jag i själva ramen då den hamnar så långt ner....ser helt konstigt ut! Sen irriterar det mig att jag måste gå o korrigera vegnen hela tiden då den drar åt olika håll beroende på vägen...men detta gör ju alla vagnar med svänbgara hjul. Ja som ni ser så håller jag på att bli galen här hemma....vad ska jag gör för att sluta irritera mig?? Jag trodde att jag äntligen hittat vagnen som jag inte skulle göra så här med....men jag blir vist aldrig nöjd!

Här har du en drygt tvåårig kille som sitter hur bra som helst i sin Cam. Han åkte i den tills han var 3,5 år. Tänk på att det är inte bara överkroppen som växer utan benen, armarna etc.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Jimps

Hej

Jag har en fråga om camen och babyskydd. Är det bara maxi cosi som passar på adaptrarna? Jag har sett lite olika bud på det. En del påstår att även acta graco passar. Finns det fler?

• Fröken Småland
    Jimps skrev 2008-03-28 17:27:13 följande:
    HejJag har en fråga om camen och babyskydd. Är det bara maxi cosi som passar på adaptrarna? Jag har sett lite olika bud på det. En del påstår att även acta graco passar. Finns det fler?
    Kolla i Shoegirls blogg. Adress finns i TS. Finns ett särskilt avsnitt om bilstolar och adaptrar .
  • MsPink

Kan någon hjälpa mig??? Hur lång och bred är själva chassit när det är hopfällt????

• Jimps

Jag ingåg när jag tittade i den nya bildtråden att där fanns svar på min fråga. Jag såg att babyland hade kampanj på autobaby babyskydd med bas och funderar på att köpa ett sådant. Då får man både stol och bas för 900 kr. Är det någon som har erfarenhet av detta babyskydd. Vi hade tänkt köpa maxi cosi först men det är ju lite dyrare

• Ell

Någon som vet om Gecko går att köpa någonstans i Stockholmsområdet? Var och klämde och kände på en Cameleon idag och den känns för stor! Vill gärna prova en Gecko också eller de kanske inte finns nånstans längre? Är det stor skillnad i storlek på dem?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Busfrö i magen BF 15 oktober ♥¸.?°´¯) ♥
  • Stargirl
    Ell skrev 2008-03-28 17:54:07 följande:
    Någon som vet om Gecko går att köpa någonstans i Stockholmsområdet? Var och klämde och kände på en Cameleon idag och den känns för stor! Vill gärna prova en Gecko också eller de kanske inte finns nånstans längre? Är det stor skillnad i storlek på dem?
    Jag hörde att Simpleworld har EN kvar...vet ej vilken färg. Liten skillnad är det i stl.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13