• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • RååSa BuBBlan
    SoFo89 skrev 2008-03-28 12:48:39 följande:
    Nu är jag ARG!Fick hem mitt nya chassi igår då handtaget gick sönderpå det andra, packade upp det idag och tänkte för säkerhets skull pröva att dra i handtaget på det nya chassit och vad händer? Jo det är exakt samma problem med det och det ärinte ens använt. Har inte bugaboo försökt att åtgärda problemet?
    Å nää va trist

Mitt va ju åxå så och ett nytt är på väg nu, hoppas hoppas det inte är samma fel på detta..

Man kan ju verkligen undra varför i herrans namn Bugaboo inte gör nåt åt detta!! Oerhört irriterande e det att hålla på och skicka chassin framotillbaka..

Det har jag inte lust med!!
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Stargirl
    SoFo89 skrev 2008-03-28 12:48:39 följande:
    Nu är jag ARG!Fick hem mitt nya chassi igår då handtaget gick sönderpå det andra, packade upp det idag och tänkte för säkerhets skull pröva att dra i handtaget på det nya chassit och vad händer? Jo det är exakt samma problem med det och det ärinte ens använt. Har inte bugaboo försökt att åtgärda problemet?
    Men du vet ju inte om vagnen du har fått kommer från samma serie lr liknande.
    Det kan ju varit ur samma leverans från Bugaboo som den förra du fick.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • SoFo89
    Stargirl skrev 2008-03-28 14:53:21 följande:
    Men du vet ju inte om vagnen du har fått kommer från samma serie lr liknande.Det kan ju varit ur samma leverans från Bugaboo som den förra du fick.
    Absolut, men babytrader borde ju kolla upp sånt och inte fortsätta skicka ut vagnar som kommer ifrån samma leverans. Det är ju trots allt många som har samma problem.
    ღSigne 071027ღ fiosan.blogg.se
  • Stargirl
    SoFo89 skrev 2008-03-28 14:57:56 följande:
    Absolut, men babytrader borde ju kolla upp sånt och inte fortsätta skicka ut vagnar som kommer ifrån samma leverans. Det är ju trots allt många som har samma problem.
    Håller med.....mitt chassi är tipptopp inköpt i Januari så det kan ju inte gälla alla.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Stella81
    SoFo89 skrev 2008-03-28 14:57:56 följande:
    Ja, vad störande att de inte testar själva innan de skickar ut. Jag mailade igår om det problemet eftersom jag upptäckte igår att det glider upp och vi har inte använt vagnen ännu. Fick du skicka tillbaka det gamla?
  • WilliamNellyJamie

BUGABOO ÅKPÅSE

vet någon om det är rea eller finns billigare åkpåsar på någon av affärerna i Sthlm ?

Har just bestämt att jag ska köpa en brun, eller vet ni någons som säljer, hojta till!!!

VI BYTE FRÅN LIGGDEL TILL SITT I DAG OCH DEN ANDRA SER HELT GALEN UT OCH ÄR FÖRSTOR.

William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • Stella81
    WilliamNellyJamie skrev 2008-03-28 15:12:28 följande:
    BUGABOO ÅKPÅSEvet någon om det är rea eller finns billigare åkpåsar på någon av affärerna i Sthlm ?Har just bestämt att jag ska köpa en brun, eller vet ni någons som säljer, hojta till!!!VI BYTE FRÅN LIGGDEL TILL SITT I DAG OCH DEN ANDRA SER HELT GALEN UT OCH ÄR FÖRSTOR.
    Köpte min bruna på Gucce.se i helgen då de hade 10%. Det var tyvärr bara under påsken, men de har bruna i lager i alla fall.
  • WilliamNellyJamie
    SoFo89 skrev 2008-03-28 12:57:50 följande:
    Handtaget släpper fast man har "låst" det.
    menar du (jag kanske är trög) att handtaget liksom är rörligt?

min vagn är så när man ska dra den den är lisom int still/rörlig

är det det som ni andra hafr problem med?
    William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • mamma på vift

Usch jag bara irriterar mig mer o mer på buggan....går bara o letar små fel hela tiden. Älskade buggan som liggvagn, men nu som sittvgn är jag inte lika övertygad. När lilleman sitter i vagnen ser det ut som att han bara kommer få plats i typ 4 månader till innan han blivit för stor...och då är han liten som en 5 månaders nu. Hur ska det gå nästa vinter...då kommer han ju inte få plats med åkpåse och overall.
    Sen när man sätter honom i helt sittläge så sparkar jag i själva ramen då den hamnar så långt ner....ser helt konstigt ut! Sen irriterar det mig att jag måste gå o korrigera vegnen hela tiden då den drar åt olika håll beroende på vägen...men detta gör ju alla vagnar med svänbgara hjul. Ja som ni ser så håller jag på att bli galen här hemma....vad ska jag gör för att sluta irritera mig?? Jag trodde att jag äntligen hittat vagnen som jag inte skulle göra så här med....men jag blir vist aldrig nöjd!

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Fröken Småland
    WilliamNellyJamie skrev 2008-03-28 15:15:36 följande:
    menar du (jag kanske är trög) att handtaget liksom är rörligt? min vagn är så när man ska dra den den är lisom int still/rörligär det det som ni andra hafr problem med?
    Nej, hela handtaget skall vara rörligt när man ruckar det. Det är en del av fjädringen. Däremot så har några av de nya chassina haft problem med att handtaget glider ur fästet när man drar i det. Har du det nya chassit? Prova i så fall att dra ganska hårt i handtaget och se så att det inte glider. I så fall kan du reklamera det eftersom det är felaktigt. Det kan dock inte lossna så någon egentlig fara är det inte.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13