• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Ms Clint

vicki fredde

Jag har en Bee och är riktigt nöjd. Ska försöka svara så gott jag kan. I Sverige kostar de 4800:- överallt men jag såg att någon tidigare i tråden räknat ut att det blir billigare att beställa den från "babytrader.eu" om man då också beställer tillbehör som babynest (mjuklift) eftersom man då kommer upp i en viss summa som ger lite rabatt.

Fördelar enligt mig:
    *låg vikt 7,7 kg
    * tar pytteliten plats när den är fälld. Vi behöver inte ens fälla den för att få in den i bagaget utan vi sänker bara handtaget och kör in den.
    *otroligt smidig att köra, den slår allt!
    *enkel att hantera
    *fantastiskt bra suflett! Om man har den helt uppfälld så är barnet helt skyddat från sol, vind o dyl.

Nackdelar enligt mig:
    *fotstödet är ganska kort. Nu är sonen bara 6 månader men när han är större så kanske jag kommer att se det som en nackdel.
    *ingen bygel vilket kanske blir som ovan.
    *aningens smal i sitsen. Nu har jag visserligen ett STORT barn - 6 månader och 10 kg, 71 cm. Dock har jag ju sett bilder på de som har 4-åringar i den så det blir nog inget problem.

Jag köpte min för 4 veckor sedan och sålde den gamla vilket innebär att jag har den som enda vagn.

Lycka till!

• mallan brallan

Smillamilla: AHA! Jag anade att det var en sömmerskas verk det där...
    Ruggigt fin var den hur som haver! Vad fick du betala för den?

• Bellahhh
    Lille Mammsen skrev 2008-03-27 21:56:24 följande:
    Svar på #2122 Vill ha grön!
    är din suflett skrynklig ??
    Min familj är finast
  • MGn

Någon som hade bugaboos egna ståbräda, gärna bild och ett extra plus om ni har den dära pinnen som man kan sitta på =)

• Stella81
    Ms Ms Kanga skrev 2008-03-27 21:18:35 följande:
    Om du loggar in dig igen på deras sida kan du hitta tidigare order och då även ditt ordernr
    Tack Ska testa med det, och håller tummarna för att jag också kan få ett nytt chassi. 
  • mamma på vift
    MGn skrev 2008-03-27 22:35:24 följande:
    Någon som hade bugaboos egna ståbräda, gärna bild och ett extra plus om ni har den dära pinnen som man kan sitta på =)
    finns en i bildtråden!!!
    Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Kajsan

Ms Clint

jag funderar på att sälja camen och köpa en bee, du som har den som enda vagn, tycker du att det funkar?
    Har du gått på typ grusvägar, långrmenader eller liknande med den?
    Nu går jag ju mest i stan, men det är kanske dumt att inte ha en ordentlig vagn om been känns sulkyaktig på hjulen?

• MGn

Gud vad jag vill ha den ståbrädan nu efter att ha sett den på en riktigt bild och inte bara frabriksbilder... hur är det att beställa via babytrader?

• myHappiness

Vilket är bättre, bugaboos egna åkpåse eller lodger bunker? Ska främst ha den i liggdel?

Vad tycker experterna här inne?

• Dis

Nu är min bugga såld! Jippi! Nya kommer i början på nästa vecka enligt babytrader. Men lillen e ledsen nu..brukar sova middag i buggan hur ska det gå :(

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13