• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • supermami

Ser att en beg. gecko kostar 4000 kr, kopte min ny for 300 euro. Maste haft tur =)

• Fröken Småland
    Bellahhh skrev 2008-03-29 10:41:19 följande:
    men de andra frågorna...om Cammen är onödig å klumpig till en 2-åring?
    Ingen Bugaboo är klumpig eller onödig . Men en Cameleon räcker nog lite längre för ett större barn eftersom ramen är större. Men det beror ju på hur man använder vagnen, man kan ju alltid ta bort suffletten och då är skillnaden mycket mindre. Bee skulle jag aldrig välja som enda vagn oavsett ålder men det är flera här i tråden som har det. Jag tycker att Bee är ett superbt komplement till en "riktig" vagn *duckar för ruttna ägg*. Jag har en Frog som är lika stor som en Gecko och jag har inga som helst planer på att "byta upp" mig till en Cameleon. Tvärtom bytte jag från Cameleon till Frog pga att jag ville ha en helt svart vagn. Nu har jag två Frog och en Bee *skadad*.

Sen är det ju en fråga till; tror du att du kommer att få fler barn? För i så fall är det ju mycket värt att ha en rejälare vagn med en "riktig" liggdel (som din Gecko). Jag hade inte bytt bort den, Gecko är Bugaboos absolut snyggaste vagn och den hade jag definitvt haft om den inte hade saknat störtbågen.
  • Fröken Småland
    Weklund skrev 2008-03-29 10:48:11 följande:
    hörrni proffs!ska till & tvätta min bb åkpåse, men kan man ta den i maskin?
    Japp. Maskintvätt 30 grader, lite tvättmedel och inget sköljmedel.
  • Unna

Hur menar du, att babytrader har gett dig extra grejer?! Att priserna är lägre och att man därför får mer för pengarna eller att du fått bonusgrejer?
    Jag ska beställa en Cam + vinterhul därifrån nästa vecka (äntligen!!) och kanske har du något tips?

Kajsan skrev 2008-03-29 09:50:54 följande:
    Ja, alla är vi olika.Jag köper gärna på nätet när jag vet att de är lätta att ha att göra med.Men nya sajter som jag inte känner till skulle jag inte heller handla vagn från.Babytrader har gett mig så mycket extra grejjer för flera tusen kronor och smidigare än så kan det knappast bli i en butik.
  • S a C
    Mamma på vift:
    Du kan kolla hur Vega sitter i vagnen nästa gång jag har med den, hon är 70cm nu när hon är nio månader. Som stargirl (tror jag) skrev tror jag inte det är någon fara att han växer 5 cm enbart från gumpen och uppåt på bara några månader.

Jag har helt enkelt resonerat så att om/när hon "växer ur" sufletten tar jag helt enkelt av den och kör utan. Det är bara regnskyddet som det kan bli problem med då och det finns ju andra varianter man kan testa.

Jag slår i skötväskan med knäna och sparkar även i hjulramen ibland. Har dragit ut styret lite längre så har det löst sig rätt bra.

Vilken vagn har du trivts bäst med av de du haft?
  • mamma på vift
    S a C skrev 2008-03-29 11:57:49 följande:
    Mamma på vift:Du kan kolla hur Vega sitter i vagnen nästa gång jag har med den, hon är 70cm nu när hon är nio månader. Som stargirl (tror jag) skrev tror jag inte det är någon fara att han växer 5 cm enbart från gumpen och uppåt på bara några månader.Jag har helt enkelt resonerat så att om/när hon "växer ur" sufletten tar jag helt enkelt av den och kör utan. Det är bara regnskyddet som det kan bli problem med då och det finns ju andra varianter man kan testa.Jag slår i skötväskan med knäna och sparkar även i hjulramen ibland. Har dragit ut styret lite längre så har det löst sig rätt bra.Vilken vagn har du trivts bäst med av de du haft?
    Idag när vi var på Knalleland så satt han utan overall med bara jacka i åkpåsen o då blev den mycket rymligare...då såg han jätte pluttig ut....så det e nog bara jag som nojjar
    Får kika på Vega nästa gång Tänkte som så att nästa vinter kanske man inte behöver ha åkpåse o då får han ju plats med bara overall...nej jag gillar verkligen buggan och att den är så lätt....men blir så dum ibland att jag börjar leta en massa små fel!!
    Jag tycker jätte mycket om buggan men även teutonias vagnar har jag varit nöjd med. Hade en sådan till Jacob.  
    Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • myrslok

Va och provade buggaboo camen idag och ja den va ju väldigt skön. Däremot blev jag livrädd för been de sa att den va så himmla bra i affären så när jag testade den med snutten i va det ju rena livsfaran.

Först hördes ett konstigt klick när jag skulle dra ut handtaget, sen va hela vagnen sne. Så helt plötsligt rasade den ihop när lillen satt i tur att han inte gjorde illa sig. Oj då sa försäljarna och försökte lyfta av sitt delen men den hade fastnat snett på nåt vänster så de fick stå 3 stycken och turas om tillslut fick de upp sitt delen det hade aldrig hänt förut sa de men jag kommer ALDRIG mer ens prova den vagnen.

• 3småttingar

Hej! Köpte min bugga typ den sista januari och kände igår att styret är konstigt!!

När man kör så känner man att handtaget inte tar emot/stoppas på högra sidan. Typ som att sittdelen inte är på ordentligt men det är den. Svårt o förklara..

Men det är här nere som det är "löst", Det rödmarkerade.

Nån som haft liknande?

ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • JohannaJ
    3småttingar skrev 2008-03-29 13:12:45 följande:
    Hej! Köpte min bugga typ den sista januari och kände igår att styret är konstigt!!När man kör så känner man att handtaget inte tar emot/stoppas på högra sidan. Typ som att sittdelen inte är på ordentligt men det är den. Svårt o förklara..Men det är här nere som det är "löst", Det rödmarkerade.Nån som haft liknande?
    flera har haft problem med handtaget, läs bakåt några sidor
    har fått en liten tomtebebis
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13