• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Stella81
    silverkatt skrev 2008-04-08 09:38:44 följande:
    Hej!Jag har läst lite i tråden ett tag och tur var väl det då jag såg tipset om Babytraders kampanj på de med röd bas här. Jag har hela tiden velat ha en helröd, så det passade mig utmärkt . Bebben kommer inte förrens i juli, men har testat sittdelen på min yngsta som är 3,5 år och han älskade den! Nu till min fråga. Har sett att det skrivits en hel del om de defekta chassina, men vad är det exakt som är knas med dem, hur märker jag det? Vi kommer ju inte att använda vagnen förrens till sommaren, så om det är fel är det ju bra att veta innan. Mitt chassi är tillverkat i sep. 07, som tydligen inte var en bra månad...Vore snällt om någon kunde förklara för mig !
    Testa att ta i under det vita spännet som justerar höjden på handtaget och ta i ovanför och dra så mycket du kan, om det glider upp då så är det fel på det. Jag väntar på nytt chassi, har inte börjat använda vagnen ännu, men när jag testdrog i handtaget så gled det upp.
  • Mawe123
    Unna skrev 2008-04-08 08:52:33 följande:
    Mawe123, åh nej! Du köpte väl vagnen helt nyligen?! Vad tråkigt!Jag sitter spänt och väntar på min vagn, följer leveransen via DPD:s hemsida. Senaste registreringen för leveransen fick mig att hoppa till:07.04.2008 21:25 0015 Unna (DE) HUB-Durchlauf Unna är alltså även en stad i Tyskland! Haha!!
    Ja, jag är lite besviken, men hoppas på ett nytt fungerande chassi så snart som möjligt.

Angående leveranstiden så tog det en vecka för mig, från att jag gjorde beställningen, vagnen skickades direkt fast jag fick inget mail om att den gått iväg. Spårade också vagnen via "kollinr" och på några dagar var vagnen i sverige, men sedan tog det några extra dagar innan vagnen levererades hem till mig, men så bor jag låååångt upp i Norrlands inland också =)
    William 000213, Lowe 070712
  • silverkatt
    Mawe123 skrev 2008-04-08 09:44:04 följande:
    Mitt chassi är också från september och som jag skrivit tidigare så dras/glider handtaget ut när jag drar i det. Det spelar ingen roll om jag ska upp eller ner från ett trappsteg och har sonen i vagnen så glider det upp 5-10cm. Jag tror i och för sig inte att handtaget helt kommer att gå sönder men det är mycket obehagigt..
    Okej, tack. Om jag alltså testar genom att hålla nedanför bromsen och drar lite uppåt i handtaget så borde det märkas. Är det de vita, vad de nu kallas, som inte håller fast ordentligt eller? Har du skrivit till babytrader eller hur var det?
  • AnniPanni
    Stella81 skrev 2008-04-08 09:35:58 följande:
    Jag fick inte heller levdatum eller mail när den skickades. Maila och fråga om kollinumret om du vill följa leveransen, annars får du bli överraskad när den kommer
    Nu har jag mailat igen, se om det kommer något svar sen då
    Kanske kanske är vagnen redan halvvägs eller nått sånt
  • Stella81
    silverkatt skrev 2008-04-08 09:49:03 följande:
    Om jag alltså testar genom att hålla nedanför bromsen och drar lite uppåt i handtaget så borde det märkas. Är det de vita, vad de nu kallas, som inte håller fast ordentligt eller?
    Precis så, det vita snapfästet som inte håller fast riktigt. Håller tummarna för att ditt chassi är helt!
  • silverkatt
    Stella81 skrev 2008-04-08 09:50:26 följande:
    Precis så, det vita snapfästet som inte håller fast riktigt. Håller tummarna för att ditt chassi är helt!
    Tack för att du höll tummarna, men det hjälpte inte tyvärr. Det glider upp på båda sidor, lite lättare på höger sida .
  • Stella81
    silverkatt skrev 2008-04-08 09:55:21 följande:
    Tack för att du höll tummarna, men det hjälpte inte tyvärr. Det glider upp på båda sidor, lite lättare på höger sida .
    Nej vad trist...maila direkt så skickar de ett nytt chassi inom några veckor. Babytrader skrev till mig att de personligen kollar alla chassin som skickas ut nu, men det verkar inte alls stämma.
  • Mawe123
    silverkatt skrev 2008-04-08 09:49:03 följande:
    Okej, tack. Om jag alltså testar genom att hålla nedanför bromsen och drar lite uppåt i handtaget så borde det märkas. Är det de vita, vad de nu kallas, som inte håller fast ordentligt eller? Har du skrivit till babytrader eller hur var det?
    Jag mailade dem både i söndags och igår morse, men har inte hört något från dem, visserligen har jag inte den bästa engelskan men sååå lång tid borde det inte ta att förstå..

Hoppas de hör av sig idag, annars får jag samla mod och ringa, eller be någon kompis hjälpa mig med det.

Såna här gånger undrar man varför man är så snål och köper från utlandet. För mig blev skillnaden 2700:- eftersom jag bara ville ha sittdelen, men nästa gång ska jag tänka mig för en extra gång.
    William 000213, Lowe 070712
  • Kajsan
    Mawe123 skrev 2008-04-08 10:02:10 följande:
    Jag mailade dem både i söndags och igår morse, men har inte hört något från dem, visserligen har jag inte den bästa engelskan men sååå lång tid borde det inte ta att förstå..Hoppas de hör av sig idag, annars får jag samla mod och ringa, eller be någon kompis hjälpa mig med det.Såna här gånger undrar man varför man är så snål och köper från utlandet. För mig blev skillnaden 2700:- eftersom jag bara ville ha sittdelen, men nästa gång ska jag tänka mig för en extra gång.
    De har alltså haft sen i morse på sig att svara 4 minuter
    De har ju stängt både sön och måndag som sagt
  • Stella81
    Mawe123 skrev 2008-04-08 10:02:10 följande:
    Jag mailade dem både i söndags och igår morse, men har inte hört något från dem, visserligen har jag inte den bästa engelskan men sååå lång tid borde det inte ta att förstå..Hoppas de hör av sig idag, annars får jag samla mod och ringa, eller be någon kompis hjälpa mig med det.Såna här gånger undrar man varför man är så snål och köper från utlandet. För mig blev skillnaden 2700:- eftersom jag bara ville ha sittdelen, men nästa gång ska jag tänka mig för en extra gång.
    Det tog tyvärr några dagar (då de hade öppet) innan jag fick svar på min reklamation, men då skrev hon direkt att de skickar ett nytt.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13