• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • tessan8micke

Ms Clint skrev 2008-04-07 20:44:55 följande:

Hjälp!Bromsen på min Bee har gått sönder!!Det vänstra bakhjulet låser bara sig varannan gång. Riktigt störigt. Någon annan som känner igen problemet?Jag har bara haft vagnen i 5 veckor så det är knappast slitage...
    Vår broms är också så, den låser sig inte alltid. Jag brukar få sparka till den lite så hoppar den i som den ska. Jag har inte tänkt på att reklamera, men det kanske man borde göra..
  • Bellahhh
    tessan8micke skrev 2008-04-07 21:17:18 följande:
    Ms Clint skrev 2008-04-07 20:44:55 följande: Vår broms är också så, den låser sig inte alltid. Jag brukar få sparka till den lite så hoppar den i som den ska. Jag har inte tänkt på att reklamera, men det kanske man borde göra..
    KLart ni ska den är ju svindyr för att vara en sulky!
    Min familj är finast
  • Ms Clint

Min sambo åkte buss med vagnen (+ barn...) i helgen och hela vagnen höll på att välta för att bromsen bara tog på ena hjulet och den svängde 360 grader när bussen svängde. Livsfarligt!

• Fröken Småland

Alltså, jag blir inte klok på folk. På Tradera ligger det ute en auktion med en Cameleon i kanonbra skick där köp nu-priset är 8.500:-. Då undrar jag; vem skulle vilja betala 8.500:- plus antagligen frakt på ca 300:- för en begagnad vagn? Man får ju en splitterny för 100 kr mindre. Jag kan garantera att det inte kommer några bud på den auktionen.

Och om det behövs tilläggas; det är inte min auktion .

• Fröken Småland
    noralisa skrev 2008-04-07 21:03:50 följande:
    Hej!Undrar och undrar...När ska man byta från ligg- till sittdelen?Har en gecko!
    Ska och ska... Det är ju en smaksak. Men runt fyra-sex månader verkar vara vanligast bland oss här i tråden. När barnet är missnöjd med att ligga ner och vill upp och se lite av världen helt enkelt. De ligger förvånansvärt bra även i sittdelen.
  • Thats me

bellahhh:

jag har med försökt att få adressen till maillistan så jag kan lägga in den men ICKE SA NICKE:))

verkar vara svårt att få den:(

Såra mej hellre med sanningen än gör mej lycklig med en lögn.....
  • Bellahhh
    Thats me skrev 2008-04-07 22:32:23 följande:
    bellahhh:jag har med försökt att få adressen till maillistan så jag kan lägga in den men ICKE SA NICKE:))verkar vara svårt att få den:(
    mmmm
    Min familj är finast
  • thj
    mamma2003 skrev 2008-04-07 21:58:35 följande:
    Alltså, jag blir inte klok på folk. På Tradera ligger det ute en auktion med en Cameleon i kanonbra skick där köp nu-priset är 8.500:-. Då undrar jag; vem skulle vilja betala 8.500:- plus antagligen frakt på ca 300:- för en begagnad vagn? Man får ju en splitterny för 100 kr mindre. Jag kan garantera att det inte kommer några bud på den auktionen. Och om det behövs tilläggas; det är inte min auktion .
    Nja det lär ju inte hagla med bud på den

Gumman jag har inboxar dig
    Kram
  • Lillpinglan

Halloj alla...

Jag äger en Urban Jungle men nu när bebben vuxit ur liggdelen vill jag ha en annan vagn. Gillar INTE att jag inte kan välja själv på UJs sittdel åt vilket håll min dotter är vänd.

Så... jag är nyfiken på Bugaboo Cameleon! Har "snabbklämt" på en.. fick några funderingar!

* Stör man sig inte på att handtaget inte går att justera mer än "uppåt/neråt"? Det känns som att handtaget är liksom så nära vagnen så man kanske sparkar/trampar på hjulen? På andra vagnar så är liksom handtaget riktat mer bakåt, närmare magen på mig som kör.. liksom... (hoppas ni förstår)

* Om man vänder på styret (t.ex. under en promenad om det blåser hårt eller solen skiner bebben i ögonen) så de små hjulen hamnar bakåt... blir inte vagnen himla irriterande svårstyrd då? Blir det bättre om man låser hjulen då? Eller blir det så pass irriterande att man aldrig kommer att köra på det viset?

* Ingen som retar sig på att sittdelen är så himla liten att man inte kan "lägga något vid sidan av barnet" vid behov?

* Sover verkligen barnet bra i fullt liggläge när det inte kan ligga plant, utan liksom "skålat"? Är det bra för barnets rygg?

Ska åka och klämma på lite olika modeller in real life så småningom.. Funderar på att även provköra TEUTONIA MISTRAL S... Någon som känner till den modellen och kan prata "för och emot"? Den är inte lika snygg.. men ser mer rejäl ut. Kanske mer hållbar för en växande bebis som så småningom ska klättra i vagnen och smutsa ner den med skor..

Aahhhhhh - alla dessa val!!! Hoppas någon kan bistå med lite argument..

Kram från villrådig mamma till 9-månaders..

• mini2007

Orkar inte bläddra tillbaka, men såg att någon efterlyste "felfria" nya chassin.
    Jag har *peppar peppar* inte haft problem ännu :D Inget skrammel och inget glidande handtag. Och jag "bumpar" upp min vagn för typ 10 trappsteg varje dag. Köpte den "begagnat" av en tjej här på familjeliv, hon hade köpt den på... *försöker minnas, är inte hemma där jag har kvittot...* Heaven? Kan det heta så? I Stockholm iallafall, bara ett par veckor innan jag köpte vagnen av henne. Juni 2007 står det på den. Så alla chassin verkar ju inte vara av ondo ;)

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13