• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • AnniPanni
    Mawe123 skrev 2008-04-08 10:02:10 följande:
    Jag mailade dem både i söndags och igår morse, men har inte hört något från dem, visserligen har jag inte den bästa engelskan men sååå lång tid borde det inte ta att förstå..Hoppas de hör av sig idag, annars får jag samla mod och ringa, eller be någon kompis hjälpa mig med det.Såna här gånger undrar man varför man är så snål och köper från utlandet. För mig blev skillnaden 2700:- eftersom jag bara ville ha sittdelen, men nästa gång ska jag tänka mig för en extra gång.
    Kankse har de mycket att göra just nu? Jag har inte fått svar på förra veckans mail ännu o då är det inget fel på min engelska (efter ha bott i USa )... men de har ju tydligen inte öppet sön o mån så man får ge de lite mer tid
  • Mawe123
    Kajsan skrev 2008-04-08 10:03:17 följande:
    De har alltså haft sen i morse på sig att svara 4 minuter De har ju stängt både sön och måndag som sagt
    Oooops, de hade jag ingen koll på!!!

Tycker att de svarat supersnabbt tidigare på alla mina hundra frågor innan köpet, men det är klart då kanske jag mailade dem andra dagar...

Är ju såklart ingen panik, men vill få bekräftat att de tänker hjälpa mig=)
    William 000213, Lowe 070712
  • silverkatt

Nu har jag skrivit till babytrader också. Vi har ju ingen brådska här, då vi har till juli på oss, men hoppas ändå de svarar så snart som möjligt så man vet läget!

• Lillpinglan
    misshallonsaft skrev 2008-04-08 08:55:47 följande:
    är de lätt att få tag på endast sittvagnen begagnat?funderar på att ha kvar min UJ tills bebis inte kan ligga i liggdelen längre å då köpa en cam sittvagn..
    Misshallonsaft - Det går inte att köpa endast sittvagn har jag fått reda på... tänkte göra samma som du. Men allt säljs i ett och samma paket!
  • Knyttet och K

Hej, jag hoppas någon här kan ge mig snabb hjälp
    Jag har köpt en Frog som jag precis håller på att sätta ihop, och jag funderar över hur man fäller upp handtaget? Jag ser ingen spärr som håller fast det, och vågar inte ta i innan jag vet att det är ok. Är det bara att fälla upp det eller finns det någon spärr av något slag som håller fast det?
    Sittdelen, är den bara att trycka dit?

• Lillpinglan

mamma2003, hannnnah och ewamarie - TUSEN TACK för era svar!! Ska iväg till Gävle idag och klämma på en Bugaboo Cameleon, jag har väl i och för sig redan bestämt mig tack vare er hjälp! =)

Annan fråga... jag antar att det inte är någon idé att dammsuga Blocket.se för en begagnad i ett bra pris... det verkar inte heller som att nya vagnar blir med i kampanjpriser eller reor?

Att handla en vagn på nätet då.. törs man det? Har ni något bra tips på hemsida? Läste nåt om gucce.se här i nån tråd och den sidan verkar trevlig..

Och i så fall.. kan man deala till sig bättre pris? Eller om man köper vagnen till fullpris, kanske deala till sig MÅNGA tillbehör? Skulle vilja ha två toppklädslar, åkpåse, parasoll, vinterhjul, underhållskit, skötväska... och sen vet jag inte vad man kan önska sig mer.. Hur har ni andra gjort? Kanske man kan deala till sig något av ovanstående? Tror mig minnas att någon av medlemmarna här inne gjort det, men kommer inte ihåg vilken sajt hon handlade av.

Och misshallonsaft - jag kanske har fel angående att man inte kan köpa endast sittdelen.. det kanske funkar att köpa så, om man handlar från utlandet? Jag är som sagt nybörjare på det här och återgav bara vad en försäljare sagt till mig.. (och de är ju liksom lite partiska.. :))

Vilket kanonforum det här är, vilken otrolig hjälp man får! Tack! :)

• Stella81
    Lillpinglan skrev 2008-04-08 11:01:15 följande:
    mamma2003, hannnnah och ewamarie - TUSEN TACK för era svar!! Ska iväg till Gävle idag och klämma på en Bugaboo Cameleon, jag har väl i och för sig redan bestämt mig tack vare er hjälp! =)Annan fråga... jag antar att det inte är någon idé att dammsuga Blocket.se för en begagnad i ett bra pris... det verkar inte heller som att nya vagnar blir med i kampanjpriser eller reor? Att handla en vagn på nätet då.. törs man det? Har ni något bra tips på hemsida? Läste nåt om gucce.se här i nån tråd och den sidan verkar trevlig..Och i så fall.. kan man deala till sig bättre pris? Eller om man köper vagnen till fullpris, kanske deala till sig MÅNGA tillbehör? Skulle vilja ha två toppklädslar, åkpåse, parasoll, vinterhjul, underhållskit, skötväska... och sen vet jag inte vad man kan önska sig mer.. Hur har ni andra gjort? Kanske man kan deala till sig något av ovanstående? Tror mig minnas att någon av medlemmarna här inne gjort det, men kommer inte ihåg vilken sajt hon handlade av. Och misshallonsaft - jag kanske har fel angående att man inte kan köpa endast sittdelen.. det kanske funkar att köpa så, om man handlar från utlandet? Jag är som sagt nybörjare på det här och återgav bara vad en försäljare sagt till mig.. (och de är ju liksom lite partiska.. :))Vilket kanonforum det här är, vilken otrolig hjälp man får! Tack! :)
    Gucce.se har 15% rabatt nu, så det blir ju ett bättre pris! Annars babytrader.eu, fraktfritt och 50 EUR nykundsrabatt. Vet inte vad som blir billigast... Vad blir det för färg? Lycka till med valet!
  • misshallonsaft
    Lillpinglan skrev 2008-04-08 10:27:34 följande:
    Misshallonsaft - Det går inte att köpa endast sittvagn har jag fått reda på... tänkte göra samma som du. Men allt säljs i ett och samma paket!
    nej från affär går de inte.. det vet jag. men jag menar om de är lätt att få tag på begagnat? om folk säljer endast sittdel eller om man även där måste köpa både ok..
  • Fröken Småland
    misshallonsaft skrev 2008-04-08 11:21:51 följande:
    nej från affär går de inte.. det vet jag. men jag menar om de är lätt att få tag på begagnat? om folk säljer endast sittdel eller om man även där måste köpa både ok..
     Oftast får man köpa båda även begagnat, men ibland säljs bara sittvagnen. Men från http://www.babytrader.eu/ har någon lyckats köpa bara sittvagnen.
    Lillpinglan skrev 2008-04-08 11:01:15 följande:
    mamma2003, hannnnah och ewamarie - TUSEN TACK för era svar!! Ska iväg till Gävle idag och klämma på en Bugaboo Cameleon, jag har väl i och för sig redan bestämt mig tack vare er hjälp! =)Annan fråga... jag antar att det inte är någon idé att dammsuga Blocket.se för en begagnad i ett bra pris... det verkar inte heller som att nya vagnar blir med i kampanjpriser eller reor? Att handla en vagn på nätet då.. törs man det? Har ni något bra tips på hemsida? Läste nåt om gucce.se här i nån tråd och den sidan verkar trevlig..Och i så fall.. kan man deala till sig bättre pris? Eller om man köper vagnen till fullpris, kanske deala till sig MÅNGA tillbehör? Skulle vilja ha två toppklädslar, åkpåse, parasoll, vinterhjul, underhållskit, skötväska... och sen vet jag inte vad man kan önska sig mer.. Hur har ni andra gjort? Kanske man kan deala till sig något av ovanstående? Tror mig minnas att någon av medlemmarna här inne gjort det, men kommer inte ihåg vilken sajt hon handlade av. Och misshallonsaft - jag kanske har fel angående att man inte kan köpa endast sittdelen.. det kanske funkar att köpa så, om man handlar från utlandet? Jag är som sagt nybörjare på det här och återgav bara vad en försäljare sagt till mig.. (och de är ju liksom lite partiska.. :))Vilket kanonforum det här är, vilken otrolig hjälp man får! Tack! :)
    Inga svenska butiker går att deala med såvitt jag vet . Men http://www.babytrader.eu/ är himla billiga (missa inte nykundsrabatten på 50 euro), och så har ju http://www.gucce.se/ som sagt 15 % rea just nu. Antar att det gäller även om de inte har sakerna i lager just nu. Bara två toppklädslar? Jag vill ha en i varje färg... .
    Knyttet och K skrev 2008-04-08 10:53:20 följande:
    Hej, jag hoppas någon här kan ge mig snabb hjälp Jag har köpt en Frog som jag precis håller på att sätta ihop, och jag funderar över hur man fäller upp handtaget? Jag ser ingen spärr som håller fast det, och vågar inte ta i innan jag vet att det är ok. Är det bara att fälla upp det eller finns det någon spärr av något slag som håller fast det?Sittdelen, är den bara att trycka dit?
    Hur menar du? Sittdelen är bara att trycka dit och det är den som låser hela chassit. Innan det är på plats kan chassit rasa ihop om man trycker lite på handtaget. Handtaget kan man alltid fälla upp, lyft de vita plupparna så är det bara att vända och vrida som du vill. Hoppas det löser sig, och grattis till en schysst vagn! *älskar Frog*
  • Knyttet och K

Tack för svaret. Jag löste det själv. Det var den ena "pluppen" som fastnat lite. Den känns väldigt lättkörd. Lilla barnet verkade gilla den. Stora barnet (som är den som ska åka) har jag inte lyckats övertala att provsitta än *skrattar*

En fråga till. 2005 fanns en Bugaboo Frog i elefanttyg på Svenskt Tenn. Är det någon som vet om den klädseln fanns att köpa där, eller om det bara var ett utställningsex?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13