• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Micjah
    AnniPanni skrev 2008-04-08 09:04:17 följande:
    Ni som beställt ifrån Babytrader, hur långt leveranstid blev det?Pengarna är dragna ifrån mitt konto men jag får inga svar på mina mail
    Tog 4 arbetsdagar..
    Dom har stängt på söndagar o måndagar, du får nog svar idag
  • Unna

Efter att ha hört andra som gjort det så mailade jag dem och bad om att få ett tracking number för mitt ordernummer. Det fick jag och kunde då gå in på DPD:s tyska hemsida och se leveransen. När paketet sedan kommer in i svrige kollar man via postens hemsida.

Jag beställde i torsdags kväll, och på fredagen finns två registreringar i Holland, och igår kom den fram till tyskland. Lite spännande att följa!

Jag mailade min fråga och ordernummer till support@babytrader.eu

AnniPanni skrev 2008-04-08 09:04:17 följande:
    Ni som beställt ifrån Babytrader, hur långt leveranstid blev det?Pengarna är dragna ifrån mitt konto men jag får inga svar på mina mail
  • AnniPanni
    Stella81 skrev 2008-04-08 09:05:08 följande:
    Tog 4 dagar för mig. Har du inte fått någon orderbekräftelse?
    Jag fick en ordebekräftelse på vad jag har beställt o pengarna drogs ifrån mitt VISA i förra veckan. Dock ingen leveranstid eller mail om när den ska skickas.

Micjah: Aha visste inte att de hade stängt på måndagar också. Hoppas att jag får svar idag då.
  • tessan8micke
    Bellahhh skrev 2008-04-07 21:29:58 följande:
    KLart ni ska den är ju svindyr för att vara en sulky!
    Ska ringa butiken idag och höra med dom!
  • AnniPanni
    Unna skrev 2008-04-08 09:24:49 följande:
    Efter att ha hört andra som gjort det så mailade jag dem och bad om att få ett tracking number för mitt ordernummer. Det fick jag och kunde då gå in på DPD:s tyska hemsida och se leveransen. När paketet sedan kommer in i svrige kollar man via postens hemsida.Jag beställde i torsdags kväll, och på fredagen finns två registreringar i Holland, och igår kom den fram till tyskland. Lite spännande att följa!Jag mailade min fråga och ordernummer till support@babytrader.eu
    Jag får ju som sagt inga svar på mina mail . Beställde i måndags i pengarna drogs i torsdags. Får väl maila igen ikväll .... står visst helt utan vagn nu *suck*
  • Stella81
    AnniPanni skrev 2008-04-08 09:25:47 följande:
    Jag fick en ordebekräftelse på vad jag har beställt o pengarna drogs ifrån mitt VISA i förra veckan. Dock ingen leveranstid eller mail om när den ska skickas. Micjah: Aha visste inte att de hade stängt på måndagar också. Hoppas att jag får svar idag då.
    Jag fick inte heller levdatum eller mail när den skickades. Maila och fråga om kollinumret om du vill följa leveransen, annars får du bli överraskad när den kommer
  • ewamarie
    Lillpinglan: Hade en Teutonia Mistral S innan vi köpte vår Bugaboo Cameleon och det är så stor skillnad att det inte går att jämföra dessa vagnar.
    Teutonian väger runt 14kg. Den är alltså tung. Den är dessutom inte heller speciellt smidig ihpfälld utan tar stor plats och är lite svår att lyfta i och ur bilen. Jag var jättenöjd med Mistralen tills vi köpte Bugaboon!
    Mira sitter mycket bättre i Buggan än i mistralen. Vagnen är dessutom mycket smidgare och lättare att köra. Hade stora funderingar över att bugaboos framhjul är mycket mindre än framhjulen än Mistral S. Men jag har gått på precis samma stigar med buggan som med Mistralen och buggan är fortfarande smidigare och mer lättkörd!

Personligen så tycker jag inte att det går att jämföra Mistral S och Bugaboo. Dom spelar liksom inte i samma liga
    Världens vackraste Mira Juli -06, Bebis i magen BF Juni -08
  • silverkatt

Hej!
    Jag har läst lite i tråden ett tag och tur var väl det då jag såg tipset om Babytraders kampanj på de med röd bas här. Jag har hela tiden velat ha en helröd, så det passade mig utmärkt . Bebben kommer inte förrens i juli, men har testat sittdelen på min yngsta som är 3,5 år och han älskade den!

Nu till min fråga. Har sett att det skrivits en hel del om de defekta chassina, men vad är det exakt som är knas med dem, hur märker jag det? Vi kommer ju inte att använda vagnen förrens till sommaren, så om det är fel är det ju bra att veta innan. Mitt chassi är tillverkat i sep. 07, som tydligen inte var en bra månad...
    Vore snällt om någon kunde förklara för mig !

• Mawe123
    silverkatt skrev 2008-04-08 09:38:44 följande:
    Hej!Jag har läst lite i tråden ett tag och tur var väl det då jag såg tipset om Babytraders kampanj på de med röd bas här. Jag har hela tiden velat ha en helröd, så det passade mig utmärkt . Bebben kommer inte förrens i juli, men har testat sittdelen på min yngsta som är 3,5 år och han älskade den! Nu till min fråga. Har sett att det skrivits en hel del om de defekta chassina, men vad är det exakt som är knas med dem, hur märker jag det? Vi kommer ju inte att använda vagnen förrens till sommaren, så om det är fel är det ju bra att veta innan. Mitt chassi är tillverkat i sep. 07, som tydligen inte var en bra månad...Vore snällt om någon kunde förklara för mig !
    Mitt chassi är också från september och som jag skrivit tidigare så dras/glider handtaget ut när jag drar i det. Det spelar ingen roll om jag ska upp eller ner från ett trappsteg och har sonen i vagnen så glider det upp 5-10cm. Jag tror i och för sig inte att handtaget helt kommer att gå sönder men det är mycket obehagigt..
    William 000213, Lowe 070712
  • trullsa

Jag har haft min gecko nu en månad ungefär,men jag tycker att framhjulen har börjat kärva,svårsvängda liksom. Hur tycker nu som har gecko att era framhjul är. Med camen var det aldrig några problem den gled så fint så.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13