• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • SoFo89
    artan060914 skrev 2008-04-08 00:38:26 följande:
    Visst var det chassin som är tillverkade sep/okt som har strulat mest??
    Jag har ett från december som har samma problem..
    ღSigne 071027ღ fiosan.blogg.se
  • Fröken Småland
    Lillpinglan skrev 2008-04-08 00:04:10 följande:
    Halloj alla...Jag äger en Urban Jungle men nu när bebben vuxit ur liggdelen vill jag ha en annan vagn. Gillar INTE att jag inte kan välja själv på UJs sittdel åt vilket håll min dotter är vänd. Så... jag är nyfiken på Bugaboo Cameleon! Har "snabbklämt" på en.. fick några funderingar!* Stör man sig inte på att handtaget inte går att justera mer än "uppåt/neråt"? Det känns som att handtaget är liksom så nära vagnen så man kanske sparkar/trampar på hjulen? På andra vagnar så är liksom handtaget riktat mer bakåt, närmare magen på mig som kör.. liksom... (hoppas ni förstår)* Om man vänder på styret (t.ex. under en promenad om det blåser hårt eller solen skiner bebben i ögonen) så de små hjulen hamnar bakåt... blir inte vagnen himla irriterande svårstyrd då? Blir det bättre om man låser hjulen då? Eller blir det så pass irriterande att man aldrig kommer att köra på det viset?* Ingen som retar sig på att sittdelen är så himla liten att man inte kan "lägga något vid sidan av barnet" vid behov? * Sover verkligen barnet bra i fullt liggläge när det inte kan ligga plant, utan liksom "skålat"? Är det bra för barnets rygg?Ska åka och klämma på lite olika modeller in real life så småningom.. Funderar på att även provköra TEUTONIA MISTRAL S... Någon som känner till den modellen och kan prata "för och emot"? Den är inte lika snygg.. men ser mer rejäl ut. Kanske mer hållbar för en växande bebis som så småningom ska klättra i vagnen och smutsa ner den med skor.. Aahhhhhh - alla dessa val!!! Hoppas någon kan bistå med lite argument..Kram från villrådig mamma till 9-månaders..
    Oj oj oj, nu så skall vi skriva så fingrarna blöder .

Alltså jag som är superkort kan märka att jag (om jag har bråttom och tar långa kliv) går in i vagnens bakaxel. Men har man en Cameleon så kan man ju bara höja handtaget lite till vid såna tillfällen. (Jag har en Frog för övrigt).

Små hjul bakåt, jo då blir den svårstyrd. Men om man bara låser hjulen så blir den som en ganska vanlig fyrhjuling. Skall man vända en längre sträcka så kanske det är lättare att vända hela sittinsatsen och behålla de rörliga småhjulen fram. Görs i ett nafs!

Liten sittdel? Nej, det håller jag inte med om. Men eftersom den är formad som den är så kanske det är svårt att utnyttja den som packåsna . Men varukorgen är grymt bra och rymlig så det jämnar ut sig. Dessutom kan man ju alltid köpa bagclipsen och hänga lätta påsar på handtaget.

I sittdelen ligger även småttingarna förvånansvärt bra. Jag skulle vara "duktig" och inte byta för tidigt så min grabb var sju månader innan jag bytte. Då satt han som en prins och hade antagligen gjort det flera månader tidigare. I en traditionell vagn sitter de ju som en ostbåge när man fäller upp ryggstödet, helt krumma i ryggen stackarna. I Bugaboo sitter de som i en sackosäck (dålig jämförelse), utan belastning på ryggen.

Vet inget om Teutonia Mistral S annat än att den är tung. Däremot håller jag med dig om att den ser mer rejäl ut. Innan jag köpte min Bugaboo så tyckte jag att den är ju perfekt som shoppingvagn (skulle ha den liggande i bilen när man åker till stan) men att hemma på grusvägarna ville jag ju ha en "riktig" vagn. Så en Cameleon i stan och en Brio Happy på landet. Perfekt! Och det tyckte jag verkligen i början. Men efter ett tag insåg jag att Bugaboo verkligen inte saknar någonting. Ingenting alls faktiskt. Och den är extremt ombonad och mysig även i sittdelen (det var mitt största orosmoment, den såg så kal ut).

Nu har Brion flyttat och jag har en Bugaboo hemma också, fast med vinterhjulen till våra grusvägar . Snipp snapp snut, så var sagan slut.
  • Hannnas
    Lillpinglan... ang att de ligger skålade i sittdelen så är det Bättre för ryggen än att ligga plant det är just detta som är ergonomiskt... det är först när man lyfter knäna som man sträcker ut ryggraden

På mina patienter som är i liggande läge läggs alltid en kudde under knäna för att avlasta ryggen... ligga plant ger ont i ryggen
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Fröken Småland
    Hannnas skrev 2008-04-08 08:13:38 följande:
    Lillpinglan... ang att de ligger skålade i sittdelen så är det Bättre för ryggen än att ligga plant det är just detta som är ergonomiskt... det är först när man lyfter knäna som man sträcker ut ryggraden På mina patienter som är i liggande läge läggs alltid en kudde under knäna för att avlasta ryggen... ligga plant ger ont i ryggen
    Åh, vad intressant! Det där har jag aldrig riktigt förstått... Tack för info!
  • Unna

Mawe123, åh nej! Du köpte väl vagnen helt nyligen?! Vad tråkigt!

Jag sitter spänt och väntar på min vagn, följer leveransen via DPD:s hemsida. Senaste registreringen för leveransen fick mig att hoppa till:

07.04.2008 21:25 0015 Unna (DE) HUB-Durchlauf

Unna är alltså även en stad i Tyskland! Haha!!

• misshallonsaft

är de lätt att få tag på endast sittvagnen begagnat?

funderar på att ha kvar min UJ tills bebis inte kan ligga i liggdelen längre å då köpa en cam sittvagn..

• AnniPanni

Ni som beställt ifrån Babytrader, hur långt leveranstid blev det?
    Pengarna är dragna ifrån mitt konto men jag får inga svar på mina mail

• Stella81
    AnniPanni skrev 2008-04-08 09:04:17 följande:
    Ni som beställt ifrån Babytrader, hur långt leveranstid blev det?Pengarna är dragna ifrån mitt konto men jag får inga svar på mina mail
    Tog 4 dagar för mig. Har du inte fått någon orderbekräftelse?
  • jule
    misshallonsaft skrev 2008-04-07 19:19:50 följande:
    ngn som har bild på frogg som sittdel och liggdel?HUR ÄR DEN SOM VAGN?? Oj sorry
    har bild på vagnen m bådeoch i mitt galleri jag har bara positivt att säga om vagnen. eftersom du kan använda dig av både basklädsel och topklädsel till camen på en frog så funkar den alldelses utmärkt + att jag tycker den e mer stilren på chassit utan höj å sänk funktionen... men d e ju bara jag. MEN vill man ha höj å sänk funktionen så e den ju självfalletinte så bra då
  • Apple Pie

Man kan få betala tull på gåvor, men om någon tar med den så kan dem säga att det är för eget bruk, man får ju inte importera och sälja vidare! Men man får köpa en till sig själv, och sen e det väl lite besvärligt att flyga med en extra vagn så man vågar inte riktigt fråga folk om de kan ta med den!

mini2007 skrev 2008-04-08 00:25:59 följande:
    Stämmer det att man kan beställa vagn (typ Bee ;D) från USA, be dem skriva "gift" på paketet och skicka kvitto separat? Och då slippa tull och moms eller vad det nu är som tillkommer som gör att det blir galet dyrt istället för underbart billigt? Och om nån tar hem den åt en, kan den personen då säga att "det är en gåva, så jag behöver inte betala tull/moms bla bla"? Och isåfall; den stooora frågan; varför gör inte alla det?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13