• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Knyttet och K
    mamma2003 skrev 2008-04-08 21:42:38 följande:
    Nej, jag har i alla fall aldrig hört talas om någon gul Frog. Men det vore rätt coolt...
    Äsch då, då måste jag sy Vad för tyg är bäst att använda? Bävernylon är ju tåligt och bra, men lite för blankt för min smak...
  • supermami

knyttet och K: litet??? alla sager att han ar stor for 3 man. ska ju inte saga att han ar helt omojlig, vi har ju stunder som han tycker det ar roligt.... me det ar ju nar vi skojar med honom :)

ok, min viktigaste fraga..... kan val inte vara daligt att ha honom i been? Grater han sa lyfter jag ju upp honom.

• Fröken Småland
    supermami skrev 2008-04-08 22:00:54 följande:
    knyttet och K: litet??? alla sager att han ar stor for 3 man. ska ju inte saga att han ar helt omojlig, vi har ju stunder som han tycker det ar roligt.... me det ar ju nar vi skojar med honom :)ok, min viktigaste fraga..... kan val inte vara daligt att ha honom i been? Grater han sa lyfter jag ju upp honom.
    Han ligger ner va? För sittande är nog inte lämpligt för en sån liten plutt, den är ju inte ergonomisk. Men jag tycker verkligen du skall göra ett försök med Geckons liggdel.

Förresten, tjejer, så stod det inte på Gucces hemsida när jag beställde. Var inne och kollade nu och texten är ändrad *försvarar min kupp trots att jag är lite generad*.
  • Hs Bobbo
    supermami - min högst personliga åsikt är att bebisar inte ska sitta i sittvagnar som ej är ergonomiska innan de kan sitta utan stöd själv, oftast i sexmånadersåldern. Men att ha honom i liggläget i Been är sannolikt inte skadligt.

Min son blir ibland ledsen när han legat länge i vagnen, då tar jag upp honom i sele istället och han är supernöjd.
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Bellahhh
    supermami skrev 2008-04-08 22:00:54 följande:
    knyttet och K: litet??? alla sager att han ar stor for 3 man. ska ju inte saga att han ar helt omojlig, vi har ju stunder som han tycker det ar roligt.... me det ar ju nar vi skojar med honom :)ok, min viktigaste fraga..... kan val inte vara daligt att ha honom i been? Grater han sa lyfter jag ju upp honom.
    Har du inte honom i liggdelen när han är så liten?? Jag hade inte satt en sån liten i sittdelen...Men det är jag det ;) Det är inte bara ryggen som i bugaboos fall inte är något prob. iaf. i camen eftersom iaf. den är ergonomisk, utan för att det lätt blir alldeles för mkt intryck för en sådan liten och de kan bli överstimulerade, jag tyckte det var tidigt att sätta min son upp vid 6 mån..Bvc rek. ju 1 år, vissa hävdar att de kan få adhd pga för mkt intryck genom att sätta dem upp för tidigt..Men jag vet inte om det stämmer.
    Min familj är finast
  • Knyttet och K

supermami - Jag menar litet barn till åldern. En bäbis.

• Hs Bobbo

Nja, ADHD är väl en medfödd neuropsykiatrisk funktionsnedsättning? Tror inte man kan få det efter födseln. Men barnen kan bli stressade av för många synintryck för tidigt, deras hjärna kan inte sortera intrycken. OT

scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Bellahhh
    Hs Bobbo skrev 2008-04-08 22:11:52 följande:
    Nja, ADHD är väl en medfödd neuropsykiatrisk funktionsnedsättning? Tror inte man kan få det efter födseln. Men barnen kan bli stressade av för många synintryck för tidigt, deras hjärna kan inte sortera intrycken. OT
    Det är bara vad jag har läst och hört som sagt ;)
    Min familj är finast
  • Knyttet och K

Bellahhh - De rekommendationerna gäller väl framåtvänt åkande? Jag har då aldrig hört att bvc skulle rekommendera liggvagn till ett års ålder. Och inte tror jag det blir så stor skillnad vad gäller intryck om man har barnet i liggdel eller sittdel i viloläge. Barnet ser ju mest föräldern i vilket fall, kanske tom bättre i sittdelen.

• rply

som hs bobbo skrev, tro mig jag vet :)

Bellahhh skrev 2008-04-08 22:12:49 följande:
    Det är bara vad jag har läst och hört som sagt ;)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13