• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Hs Bobbo
    Lillpinglan skrev 2008-04-18 23:19:26 följande:
    Ingen som har nåt svar om suffletten? Alltså om den går att fälla fram/ner så pass långt (som på t.ex. Teutonia Spirit S3) att ett parasoll är onödigt?
    Nix, du behöver parasoll. Sufletten går ej att fälla fram.
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Hs Bobbo

När tycker ni det är dags att börja använda Been? Bör bebis kunna sitta själv? Tänker på att den ju inte är ergonomisk.

scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • ewamarie
    Hs Bobbo skrev 2008-04-20 19:43:47 följande:
    Nix, du behöver parasoll. Sufletten går ej att fälla fram.
    Men alltså behöver parasoll är väl inte helt rätt att säga...
    Vi köpte parasoll till vagnen och jag tyckte det var helt värdelöst! Dels så är den ju bara ivägen när man är ute och går, blåser det så måste man hålla i den osv. Dels så måste man ju flytta och justera parasollet så fort man svänger eller byter riktning då solen kommer från ett annat håll.

Min personliga åsikt är att det fungerar 100 gånger bättre om man hänger en filt över sufletten. alltså en tunn filt! Jag hade en gallerfilt som jag hade klippt på mitten och den ena använde jag över sufletten (om det blåste använde jag sådanadär leksaksringar som finns att köpa på babyaffärer, såna som har en öppning så man kan sätta ihop flera stycken, för att "sätt fast" filten i sufletten)
  • Kajsan

Hs Bobbo skrev 2008-04-20 19:55:25 följande:

När tycker ni det är dags att börja använda Been? Bör bebis kunna sitta själv? Tänker på att den ju inte är ergonomisk.
    Jag har den till min nyfödda , men en P&T mjuklift i, fungerar perfekt!
  • karisa

köpte en bugga förra veckan, så underbar att köra! Undrar om handtaget. När jag kör den i trappor glider handtaget upp på höger sida. så ska det väl inte vara på en vagn för nästan 9000:-. Är grymt besviken.

• Jenn83

Karisa: Låter som du fått felet som verkar finnas på de flesta nya bugaboochassi just nu, om jag fattat det rätt. det är nog bara att reklamera

• karisa

men visst är det dåligt på en sån dyr vagn och om det funnits ett tag borde de väl utveckla en bättre konstruktion?

• Milliemolly
    ewamarie skrev 2008-04-20 19:23:23 följande:
    Måste bara berätta att vi igår var ute och provkörde Buggan med ståbräda + pall (Tiny toot heter pallen va?). Såg säkert jätteroligt ut när vi gick på stan med Mira, 1år och 8månader, sittandes på pallen för vi har fortfarande sittdelen på vagnen (eftrsom bebisen inte kommer förrän i juni och för att vi precis fått pallen och ståbrädan) och i vagnen hade vi lagt skötväskan.Hur som helst så kan jag säga att för oss, och framförallt för Mira, så fungerade det utmärkt. Hon satt som en prinsessa på pallen. Inte en enda gågn ville hon kliva av i "farten" som jag varit orolig för.Det var oxå många som tittade lite extra och som kommenterade! "Vilken smart bräda" hörde vi från flera barnvagnsförare Efter denna premiärtur så kan jag varmt rekomendera brädan och pallen till er som funderar på att köpa en sådan.Jag hoppas bara att Mira kommer att vara lika förtjust i den när bebisen kommer och skall ligga i "hennes" vagn!!!!
    please, kan du inte visa bild?
  • CT65

Mamma på vift: tack för ditt svar! Min son är bara 2 månader så då får vi vänta lite med sittdelen.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13