• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • titti76

Är det nån härinne som kan svara på en fråga, eller är alla ute i solen. Jag har en Bee,men irriterar mig på att man "fastnar" när man ska över lägre trösklar och andra "hinder". Funderar över om jag gjort fel som har Bee som enda vagn till sonen på 1½år...

Ni som har Cameleon eller Gecko har ni samma problem när ni ska över trösklar osv. Hur är det att köra på kullersten?

Längtar efter sommaren
  • Lille Mammsen

Sorry....men efter att rullat min Bugaboo ute för första gången så måste jag säga att "jag" nog diggar att rulla min Uj mer,den känns skönare! Men Buggan blir kvar endå pga vill ha en vändbar vagn oxå!

• Babylove79

Ni som har parasoll till liggdelen, var har ni fäst det? Just nu har jag mitt på höger insida, nedanför handbromsen, men jag tycker inte det sitter så bra där...Har en Cameleon.

• rrika

hej alla! idag tog vi en premiärtur genom stan med vår nya vagn, en cameleon. har sen tidigare en EL citycross och den nya vagnen är köpt efter att sambon blivit lite besatt av en bugga ( äälskade citykorgen till EL, men inte sittdelen lika mycket alls..). nu till frågan : jag upplevde att det på ett sätt, hör och häpna, var tyngre att köra buggan eftersom den på varenda lutande trottoar ville köra åt sidan i lutningen, förstår ni? har man ställt in fjädringen eller ngt fel eller är det så det är att köra med svängbara framhjul. annars sitter på 6 månaders tjej som klippt och skuren i den!

• Lillpinglan
    Shoegirl skrev 2008-04-19 22:43:30 följande:
    Det är rea pga av ombyggnad av butik.Och företag får ej bestömma vad affären ska ta för pris för deras varor. Det är lag på det. De kan rekommendera - men inte bestämma - varför det heter just rekommenderat pris.Min svärfar drog ett sånt fall till rätten och vann när han drev Stor & Liten (leksaksbutik)Själv har jag fått rabatt på Bugaboo-saker när jag handlat mycket.
    I vilken butik (och stad) har du fått rabatt på Bugaboo? Jag försöker deala för fullt nu, men det är supertrögt och de hänvisar till Bugaboos prispolicy.
  • Lille Mammsen
    Lillpinglan skrev 2008-04-20 17:28:17 följande:
    I vilken butik (och stad) har du fått rabatt på Bugaboo? Jag försöker deala för fullt nu, men det är supertrögt och de hänvisar till Bugaboos prispolicy.
    Är fleeeeera butiker som har REA alt special pris på Bugaboo till/från! Tex flera babyproffs butiker mfl. Vilka butiker hänvisar ang detta??
  • mamma på vift
    CT65 skrev 2008-04-20 11:11:16 följande:
    När har ni börjat med sittdelen till er baby?
    mellan 4-6 månader har de flesta bytt till sittdelen. Vi bytte när Max var 6 månader, 4 månader korrigerat, för då ville han inte ligga ner längre när han var vaken utan bara skrek.
    Mamma till prinsen Jacob född 2002 + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Duntoffla

Hur är Bugaboos parasoller? Funderar på ett sandfärgat men hur genomträngliga är dem för solen? Är det fodrat?

Och var kan man köpa clips att sätta på vagnen? Har för mig att jag såg någon länk någon gång...

• ewamarie

Måste bara berätta att vi igår var ute och provkörde Buggan med ståbräda + pall (Tiny toot heter pallen va?). Såg säkert jätteroligt ut när vi gick på stan med Mira, 1år och 8månader, sittandes på pallen för vi har fortfarande sittdelen på vagnen (eftrsom bebisen inte kommer förrän i juni och för att vi precis fått pallen och ståbrädan) och i vagnen hade vi lagt skötväskan.

Hur som helst så kan jag säga att för oss, och framförallt för Mira, så fungerade det utmärkt. Hon satt som en prinsessa på pallen. Inte en enda gågn ville hon kliva av i "farten" som jag varit orolig för.
    Det var oxå många som tittade lite extra och som kommenterade! "Vilken smart bräda" hörde vi från flera barnvagnsförare

Efter denna premiärtur så kan jag varmt rekomendera brädan och pallen till er som funderar på att köpa en sådan.
    Jag hoppas bara att Mira kommer att vara lika förtjust i den när bebisen kommer och skall ligga i "hennes" vagn!!!!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13