• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Azel
    titti76 skrev 2008-04-20 20:38:53 följande:
    Vad jag funderade över är ju att den marknadsförs som en resevagn. Därför är den kanske inte avsedd för daglig användning?? Undrade egentligenom det är bättre att skaffa en Cameleon, om den är lättare att ta sig fram i kullersten, avrinningshål (eller vad det heter) och trottoarkanter.
    Den marknadsförs väl som sulky, och en sån kan man väl använda dagligen. Jag har iaf under dessa 3 månader som jag haft Bee har aldrig "fastnat" eller så förstår jag inte vad du menar hehe.
  • Jenn83

Vi har beställt en Bugaboo cameleon idag. Hoppas nu bara att få ett chassi som funkar! Men vi är ute i god tid, ska inte få beis förrän i septmeber så vi har tid att reklamera om det behövs

• Azel

Hs Bobbo skrev 2008-04-20 20:44:53 följande:

Hm, ja det är ju ok eftersom nyfödd ligger ned. Men min sexmånaders vill inte ligga annat än i Cammen, han vill hellre sitta i viloläget så att han ser. Men han sitter inte själv än utan stöd, så att ha honom i en vanlig sittvagn vet jag inte... Been är ju som en sån. Vad säger ni andra som kör Bee, när kan man börja använda den? Tänker på att den ju inte är ergonomisk.
    Vi började använda när A var 5 månader. Den ser ju ut som vanliga vagnar och de flesta använder ju den hela tiden, från nyfödd osv sen tar bort liften och använder som sittvagn
  • myrslok

Hej ni som har sommarsufletten och uv skyddet till cameleon tyckte ni att det var bra? eller kan man lika gärna köpa ett parasoll?

• Nilam 84
    Lille Mammsen skrev 2008-04-20 20:54:33 följande:
    jag har tvättat alla mina utan problem!
    vilken temp ? 40?30?
    Melinda Nelly Xenia 10 maj 2007
  • titti76

Azel - det är väl dagens I-landsproblem men jag tycker att jag har svårt att komma över kanter och gropigheteri vägar pga av de små hjulen, tycker också att det är ganska svårt att vinkla vagnen så att man har framhjulen i luften om man ska upp för en trottoar eller liknande. Det kanske är en vanesak, jag har inte använt vagnen så mycket heller. Kan vara undanflykter för att köpa en Cameleon oxå

Längtar efter sommaren
  • Azel
    titti76 skrev 2008-04-20 21:03:07 följande:
    Azel - det är väl dagens I-landsproblem men jag tycker att jag har svårt att komma över kanter och gropigheteri vägar pga av de små hjulen, tycker också att det är ganska svårt att vinkla vagnen så att man har framhjulen i luften om man ska upp för en trottoar eller liknande. Det kanske är en vanesak, jag har inte använt vagnen så mycket heller. Kan vara undanflykter för att köpa en Cameleon oxå
    Men då måste du ha både Cam och Bee ju, man måste ha en resevagn ju oxå haha
  • Dis

Från vilken ålder tycker ni att det är oki att ha barnet i det mest upprätta läget på cammen? Min son är 8 mån nu och verkar vilja sätta sig lite mer upp, försöker dra sig upp i bumperbaren.

• titti76

Grejen är den att vi har ingen bil så då faller ju resevagn bort.....sonen älskar "sitt" bee, kryper gärna upp och sätter sig en stund och bara slappar i den. Det är ju en super-vagn. Cam är kanske för "stor" att köpa när sonen är 1½ och jag inte ska ha fler barn.

Längtar efter sommaren
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13