• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Jenn83

Karisa: Ja det är konstigt att de inte fått rätt på det än. Det positiva är ju att man får reklamera. var köpte du den ifrån? Har du haft den länge?

• titti76
    titti76 skrev 2008-04-20 14:12:00 följande:
    Är det nån härinne som kan svara på en fråga, eller är alla ute i solen. Jag har en Bee,men irriterar mig på att man "fastnar" när man ska över lägre trösklar och andra "hinder". Funderar över om jag gjort fel som har Bee som enda vagn till sonen på 1½år...Ni som har Cameleon eller Gecko har ni samma problem när ni ska över trösklar osv. Hur är det att köra på kullersten?
    Puffar lite för min fråga tidigare idag, är det ingen Cameleon/Gecko-ägare som kan svara?
    Längtar efter sommaren
  • RååSa BuBBlan
    karisa skrev 2008-04-20 20:06:09 följande:
    men visst är det dåligt på en sån dyr vagn och om det funnits ett tag borde de väl utveckla en bättre konstruktion?
    reklamera!! jag reklamerar just mitt 3:e chassi på en månad och jag ger mig inte förrän jag har ett som inte glider på höger sida!!

var köpte du den?
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Jimps

Vi var på babyproffsen igår och frågade om de hade fått in många reklammationer på chassin men de hade bara fått in en reklammation och det var från någon som inte ens köpt vagnen där. De har precis börjat sälja bugaboo så antingen har deras chassi inte börjat krångla än eller så har felet åtgärdats på de senare chassina

• Azel
    titti76 skrev 2008-04-20 20:18:26 följande:
    Puffar lite för min fråga tidigare idag, är det ingen Cameleon/Gecko-ägare som kan svara?
    Varför skulle man inte kunna ha den som enda vagn? Jag har använt till min dotter den en hel den, mycket mer än Cameleon som vi har oxå sen hon var 5 månader, hon är 8 månader nu, och jag egentligen skulle kunna ha den som enda vagn utan problem, och kommer att ha så efter sommaren, då är hon 1 år.
  • titti76

Vad jag funderade över är ju att den marknadsförs som en resevagn. Därför är den kanske inte avsedd för daglig användning?? Undrade egentligenom det är bättre att skaffa en Cameleon, om den är lättare att ta sig fram i kullersten, avrinningshål (eller vad det heter) och trottoarkanter.

Längtar efter sommaren
  • Lille Mammsen
    ewamarie skrev 2008-04-20 19:56:31 följande:
    Men alltså behöver parasoll är väl inte helt rätt att säga...Vi köpte parasoll till vagnen och jag tyckte det var helt värdelöst! Dels så är den ju bara ivägen när man är ute och går, blåser det så måste man hålla i den osv. Dels så måste man ju flytta och justera parasollet så fort man svänger eller byter riktning då solen kommer från ett annat håll.Min personliga åsikt är att det fungerar 100 gånger bättre om man hänger en filt över sufletten. alltså en tunn filt! Jag hade en gallerfilt som jag hade klippt på mitten och den ena använde jag över sufletten (om det blåste använde jag sådanadär leksaksringar som finns att köpa på babyaffärer, såna som har en öppning så man kan sätta ihop flera stycken, för att "sätt fast" filten i sufletten)
    Finns väl tom UV-filtar!
  • Hs Bobbo
    Kajsan skrev 2008-04-20 19:57:50 följande:
    Hs Bobbo skrev 2008-04-20 19:55:25 följande: Jag har den till min nyfödda , men en P&T mjuklift i, fungerar perfekt!
    Hm, ja det är ju ok eftersom nyfödd ligger ned. Men min sexmånaders vill inte ligga annat än i Cammen, han vill hellre sitta i viloläget så att han ser. Men han sitter inte själv än utan stöd, så att ha honom i en vanlig sittvagn vet jag inte... Been är ju som en sån.

Vad säger ni andra som kör Bee, när kan man börja använda den? Tänker på att den ju inte är ergonomisk.
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Hs Bobbo
    ewamarie skrev 2008-04-20 19:56:31 följande:
    Men alltså behöver parasoll är väl inte helt rätt att säga...Vi köpte parasoll till vagnen och jag tyckte det var helt värdelöst! Dels så är den ju bara ivägen när man är ute och går, blåser det så måste man hålla i den osv. Dels så måste man ju flytta och justera parasollet så fort man svänger eller byter riktning då solen kommer från ett annat håll.Min personliga åsikt är att det fungerar 100 gånger bättre om man hänger en filt över sufletten. alltså en tunn filt! Jag hade en gallerfilt som jag hade klippt på mitten och den ena använde jag över sufletten (om det blåste använde jag sådanadär leksaksringar som finns att köpa på babyaffärer, såna som har en öppning så man kan sätta ihop flera stycken, för att "sätt fast" filten i sufletten)
    Nja, det är väl en smaksak. Än har jag inget parasoll själv utan håller på med filtar o så som du beskriver det - å håller på att ledsna totalt. Dels begränsar det bebis sikt ut ur vagnen, dels ser jag inte honom lika bra, dels ser det ju för eländigt ut. Men visst, det funkar. För mig är dock ett parasoll ett måste.
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13