• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Hannnas
    Dis skrev 2008-04-20 21:06:32 följande:
    Från vilken ålder tycker ni att det är oki att ha barnet i det mest upprätta läget på cammen? Min son är 8 mån nu och verkar vilja sätta sig lite mer upp, försöker dra sig upp i bumperbaren.
    När barnet kan sitta själv stadigt på golvet dessutom kommer din lill säga till om han tycker det är jobbigt efter ett tag och då är det ju bara att fälla bak ett snäpp

Måns har suttit i det fulla sittläget från ca 6 mån... men han har oxå suttit "perfekt" på golvet från 5 mån... sen är det han som avgör hur länge han vill sitta så, man märker ju när han börjar bli trött, kana fram eller kinka
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • kirsikka
    Finasteunge skrev 2008-04-20 22:37:20 följande:
    Måste bara höra med er... ska införskaffa mig en bugga i veckan är helt överlycklig har gått coh vnätat på den här studen länge...tänkte åka till spralligabarn och köpa den har dom vagnar på lager lr måste man beställa???
    Jag var där ca en månad sedan och då hade de ganska mycket i lager, bl.a. brun bas. Jag bestämde mig iofs att beställa från babytrader och väntar ivrigt att vagnen ska komma i veckan...
  • Lille Mammsen
    Kajsan skrev 2008-04-21 00:04:48 följande:
    Sluta! Jag har just paxat den av honom ju!
    Hämtat den? Anonnsen e borta iallafall.....avis på dig iallafall
  • Kajsan
    Lille Mammsen skrev 2008-04-21 08:33:04 följande:
    Hämtat den? Anonnsen e borta iallafall.....avis på dig iallafall
    Snart så
  • mammatill2härligavildar

Har läst lite om UV suflett här i tråden? Är det en helt separat suflett eller ett skydd man sätter på den vanliga. Vi ska beställa Bugaboo Cam på onsdag och då får man ju med en "vanlig" suflett. Vi får bebis i augusti så nått form av skydd för solen måste man ju ha och suflett verkar smidigare än att ha en parasoll. Just som någon skrev tidigare, eftersom parasoll kan vara osmidigt om det blåser när man är ute och går.

• Hannnas
    Mållgan skrev 2008-04-21 08:36:38 följande:
    Har läst lite om UV suflett här i tråden? Är det en helt separat suflett eller ett skydd man sätter på den vanliga. Vi ska beställa Bugaboo Cam på onsdag och då får man ju med en "vanlig" suflett. Vi får bebis i augusti så nått form av skydd för solen måste man ju ha och suflett verkar smidigare än att ha en parasoll. Just som någon skrev tidigare, eftersom parasoll kan vara osmidigt om det blåser när man är ute och går.
    jag har en bild på uv-skyddet i mitt galleri det är en separat del som man fäster mellan sufletten och ramen

Duntoffla... såg att det blev "kryp" FINT!
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • mammatill2härligavildar
    Hannnas skrev 2008-04-21 08:41:02 följande:
    jag har en bild på uv-skyddet i mitt galleri det är en separat del som man fäster mellan sufletten och ramen
    Tack! Tycker du att det funkar bra? Kan man fälla upp och ner det ungefär som en suflett? Ser man bebis igenom bra? Verkar ju mycket smidigare än en filt i övrigt.
    Såg att din suflett hade "luckor" med annat tyg i sidorna oxå. har alla sufletter det?
    Sorry att det blev många frågor nu.
  • Unna

Det är en sommarsufflett (breezy sun canopy), den främre delen är uv-skyddet (sunshade). Dessa köps separat.
    Jag funderar själv på om jag vill ha någon av dem... Svårt att veta!

Mållgan skrev 2008-04-21 08:46:38 följande:
    Tack! Tycker du att det funkar bra? Kan man fälla upp och ner det ungefär som en suflett? Ser man bebis igenom bra? Verkar ju mycket smidigare än en filt i övrigt. Såg att din suflett hade "luckor" med annat tyg i sidorna oxå. har alla sufletter det?Sorry att det blev många frågor nu.
  • Bellahhh

Hur fäller ni upp era vagnar? Småhjulen skrapar ju i marken när gör det ? Kan man undvika det?

Min familj är finast
  • Duntoffla
    Hannnas skrev 2008-04-21 08:41:02 följande:
    jag har en bild på uv-skyddet i mitt galleri det är en separat del som man fäster mellan sufletten och ramen Duntoffla... såg att det blev "kryp" FINT!
    Japp! Den var finare än jag trott. tack för tipset!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13