• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Ms Kanga
    sjögurka 79 skrev 2008-04-21 09:57:32 följande:
    Får man slänga in en liten fråga här? Någon som har använt sig av Bugaboo Cam med bilbarnsstol och adapter? Kan adaptern sitta kvar på chassit när man använder ligg- eller sittdelen eller måste man ta bort det hela tiden?
    du måste ta bort dem när du sätter på sitt eller liggdel men det är gjort på en sekund så det är inget besvärligt
  • Lille Mammsen
    Weklund skrev 2008-04-21 10:42:17 följande:
    gäller simopleworlds rabatt även på nätet?
    Vet jag ej,bäst om du ringer o kollar..........
  • j 3 n N y
    Ms Ms Kanga skrev 2008-04-21 10:44:21 följande:
    du måste ta bort dem när du sätter på sitt eller liggdel men det är gjort på en sekund så det är inget besvärligt
    Ok, tack då vet jag! Fick inget vettigt svar i butiken igår...
  • AnniPanni

Ni med "trasiga" chassin, ja handtagen alltså, glider det ut mer o mer med tiden?
    Mitt glider ut max ca 3 cm o stannar sen där (eller glider ner igen om man råkar smacka till det *s*) Jag får ju ett nytt chassi snart men funderade på om jag ska behålla det här gamla trasiga o ha som resechassi i sommar. Blir hantaget bara värre o värre så är det ju ingen ide att ens fundera i de banorna.
    (visst har jag stort förtroende för bagagefolket på flygplatserna *s*.... kan iof vara för att jag tom sett de köra över min resväska med truck en gång o USA o alla kläderna bara flög ut )

• madebyinferno
    ewamarie skrev 2008-04-20 19:23:23 följande:
    Måste bara berätta att vi igår var ute och provkörde Buggan med ståbräda + pall (Tiny toot heter pallen va?). Såg säkert jätteroligt ut när vi gick på stan med Mira, 1år och 8månader, sittandes på pallen för vi har fortfarande sittdelen på vagnen (eftrsom bebisen inte kommer förrän i juni och för att vi precis fått pallen och ståbrädan) och i vagnen hade vi lagt skötväskan.Hur som helst så kan jag säga att för oss, och framförallt för Mira, så fungerade det utmärkt. Hon satt som en prinsessa på pallen. Inte en enda gågn ville hon kliva av i "farten" som jag varit orolig för.Det var oxå många som tittade lite extra och som kommenterade! "Vilken smart bräda" hörde vi från flera barnvagnsförare Efter denna premiärtur så kan jag varmt rekomendera brädan och pallen till er som funderar på att köpa en sådan.Jag hoppas bara att Mira kommer att vara lika förtjust i den när bebisen kommer och skall ligga i "hennes" vagn!!!!
    Håller med om att brädan varmt kan rekomenderas Linnéa 2,5 år sitter och pratar/busar med lillebror 9 månader precis i ögonhöjd
    Har också fått många positiva kommentarer om både brädan och stolen, men så är jag ju själv i mitt samhälle med att köra bugga också (så vitt jag vet iaf)

Ska slänga in bilder under kvällen såklart
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • mammatill2härligavildar
    AnniPanni skrev 2008-04-21 11:09:23 följande:
    Ni med "trasiga" chassin, ja handtagen alltså, glider det ut mer o mer med tiden?Mitt glider ut max ca 3 cm o stannar sen där (eller glider ner igen om man råkar smacka till det *s*) Jag får ju ett nytt chassi snart men funderade på om jag ska behålla det här gamla trasiga o ha som resechassi i sommar. Blir hantaget bara värre o värre så är det ju ingen ide att ens fundera i de banorna. (visst har jag stort förtroende för bagagefolket på flygplatserna *s*.... kan iof vara för att jag tom sett de köra över min resväska med truck en gång o USA o alla kläderna bara flög ut )
    Har en fundering angående chassit. När man reklamerar (vilke jag så klart hoppas vi slipper när vi får hem vår vagn) får man då ha kvar det trasiga så länge?? Vill ju inte gå utan vagn några veckor.
  • 3småttingar
    3småttingar skrev 2008-04-21 10:17:40 följande:
    Är inne på blocket o kollar lite och det flesta har ute sina cam´s för ca 7000 kr. Ger folk såpass mycket?
    Puff
    ღ Edwin 0611 ღ Lilla bebisen BF 0809 ღ
  • Hannnas

ewamarie och martina... vart är det nu man kan köpa brädan? och när kan den börja användas?

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • madebyinferno
    titti76 skrev 2008-04-20 21:11:57 följande:
    Förresten, finns det något annat regnskydd som inte är så skrymmande som passar till Bee? Tar ju halva varukorgen. Har tittat på Axel och Idas,men har ingen aning om hur de är ihopvikta. Bäst vore väl Tullsa, men vilken passform har man då?
    Axel & Idas är jämförbar i storlek med Tullsa när de är ihopvikta (läs ihopknölade )
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • leson76
    3småttingar skrev 2008-04-21 11:58:27 följande:
    Pufft tag  vo
     Jag skulle inte göra det. De som ligger för 7000 kr har legat där ett tag och sen prutas det nog en del. Det beror så klart också på hur mycket tillbehör som ingår.
    Jag skulle inte ge en krona över 6000 kr för en begagnad vagn.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13