• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • bakabakalitenkaka
    lycra skrev 2008-04-24 21:27:40 följande:
    Tack för ditt svar! Det är just fjädringen som jag läst en del negativt om. Vill ju inte att bebisen ska ligga där inne och skumpa runder! Men fjädringen är alltså bra på bugaboon?
    Jag fick ofta köra fun på bakhjulen, för att det inte skulle stöta för mycket.
    Buggan kan jag rulla över (nästan) alla hinder och den stöter inte alls! Tycker den är överlägsen!
    ღ Colin 2007.12.21 ღ
  • Mawe123

Idag bytte jag från de toppenbra vinter hjulen till s-hjulen, och fy så besviken jag blev :(

Väntade mig en lättstyrd supervagn, men den blev omöjlig att dra bakåt, skulle backa mellan ett par hyllor i affären och då strejkade s-hjulen och ställde sig på tvären, likadant när solen sken och jag för ett par meter tänkte att jag vänder vagnen och drar den istället, hopplöst s-hjulen på tvären och omöjligt att dra vagnen, stod och pratade med en kompis när liten vaknade och för att förlänga sovtiden så började jag dra vagnen lite fram och tillbaka medan jag pratade -inte ens det gick, s-hjulen vägrade samarbeta Skrikandes

Har jag missat något, satt på dem fel, ställt in dem fel??

Hoppas felet är mitt och inte vagnens för så här ska det väl inte vara, eller?

Tacksam för hjälp från er vana bugga förare!!

William 000213, Lowe 070712
  • Kajsan
    Mawe123 skrev 2008-04-24 21:34:00 följande:
    Idag bytte jag från de toppenbra vinter hjulen till s-hjulen, och fy så besviken jag blev :(Väntade mig en lättstyrd supervagn, men den blev omöjlig att dra bakåt, skulle backa mellan ett par hyllor i affären och då strejkade s-hjulen och ställde sig på tvären, likadant när solen sken och jag för ett par meter tänkte att jag vänder vagnen och drar den istället, hopplöst s-hjulen på tvären och omöjligt att dra vagnen, stod och pratade med en kompis när liten vaknade och för att förlänga sovtiden så började jag dra vagnen lite fram och tillbaka medan jag pratade -inte ens det gick, s-hjulen vägrade samarbeta Har jag missat något, satt på dem fel, ställt in dem fel??Hoppas felet är mitt och inte vagnens för så här ska det väl inte vara, eller?Tacksam för hjälp från er vana bugga förare!!
    Det låter som om det är nåt fel, så ska det INTE vara.
  • lycra
    bakabakalitenkaka skrev 2008-04-24 21:30:16 följande:
    Jag fick ofta köra fun på bakhjulen, för att det inte skulle stöta för mycket. Buggan kan jag rulla över (nästan) alla hinder och den stöter inte alls! Tycker den är överlägsen!
    Det låter ju toppen! Just dålig fjädring är ett big no no för mig, vill att en vagn ska rulla lätt. Då blir det nog en bugga för mig, hoppas det är smidigt att avbeställa bara. En fråga till bara.. blir vagnarna ungefär lika stora ihopfällda? Var på babyproffsen och försökte fälla ihop en bugga men det var väldigt svårt.. kanske en vanesak? Eller är den krångligare än en Fun?
  • Fröken Småland
    Mawe123 skrev 2008-04-24 21:34:00 följande:
    Idag bytte jag från de toppenbra vinter hjulen till s-hjulen, och fy så besviken jag blev :(Väntade mig en lättstyrd supervagn, men den blev omöjlig att dra bakåt, skulle backa mellan ett par hyllor i affären och då strejkade s-hjulen och ställde sig på tvären, likadant när solen sken och jag för ett par meter tänkte att jag vänder vagnen och drar den istället, hopplöst s-hjulen på tvären och omöjligt att dra vagnen, stod och pratade med en kompis när liten vaknade och för att förlänga sovtiden så började jag dra vagnen lite fram och tillbaka medan jag pratade -inte ens det gick, s-hjulen vägrade samarbeta Har jag missat något, satt på dem fel, ställt in dem fel??Hoppas felet är mitt och inte vagnens för så här ska det väl inte vara, eller?Tacksam för hjälp från er vana bugga förare!!
    Det där låter skumt! Du har inte råkat trycka upp de vita plupparna som man trycker upp i själva "hjulhuset" när man låser swivelhjulen? Då kan de inte rotera fritt. Fast det låter långsökt... Kan du fixa en bild?
  • Mawe123
    Kajsan skrev 2008-04-24 21:37:56 följande:
    Det låter som om det är nåt fel, så ska det INTE vara.
    Vad kan jag ha gjort för fel, satt dem åt fel håll, eller kan det ha med de vita justeringsdelarna att göra...?
    William 000213, Lowe 070712
  • bakabakalitenkaka
    lycra skrev 2008-04-24 21:38:20 följande:
    Det låter ju toppen! Just dålig fjädring är ett big no no för mig, vill att en vagn ska rulla lätt. Då blir det nog en bugga för mig, hoppas det är smidigt att avbeställa bara. En fråga till bara.. blir vagnarna ungefär lika stora ihopfällda? Var på babyproffsen och försökte fälla ihop en bugga men det var väldigt svårt.. kanske en vanesak? Eller är den krångligare än en Fun?
    Jag tycker inte att buggan är så krånlig att fälla ihop, men jag har bara fällt den 3 gånger än
    ღ Colin 2007.12.21 ღ
  • saxan
    Svar på #5642
    Jag kommer inte in på din sida..
  • Lourdes
    saxan skrev 2008-04-24 21:42:46 följande:
    Svar på #5642Jag kommer inte in på din sida..
    Nu funkar det!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13