• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Hannnas
    twinstar skrev 2008-04-25 00:18:06 följande:
    Hur stora/gamla var era när ni bytte till sittdelen?Min tjej är sex månader, väger 7100 och är 65 cm lång (prematur, lite under kurvorna) och vill sitta hela tiden men hon känns så liten för sittdelen. Pallar upp med filtar i liggdelen nu och det funkar ganska okej.När bytte ni till sittdelen och hur stora var era barn då?

Bytte när måns var 2 månader, fick OK av bvc just pga av den ergonomiska utformningen på sittdelen.. sen använde jag bara ligg/halvsittlägena fulla sittläget använde jag inte innan han kunde sitta själv helt vid 5 mån

Minns inte exakt hur stor han var vid 2 mån men ca 5kg 58cm nåt...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Finasteunge

ÅÅ jag blir så tokig.
    Har min nu varande vagn ute på blocket och här på FL för försäljning för att ja ska införskaffa mig en bugaboo har blivit helt kär i den =D
    Å så var det en som skulle komma och titta på vagnen ida och ja vart sj klart helt över lycklig äntligen ska ja få min bugga.
    Så skickar hon ett mail igår kväll och sa att hon inte kommer *morr*..
    Jag blir helt tokig har haft vagnen ute i en månad nu.

• S a C
    K Json skrev 2008-04-24 22:54:21 följande:
    Har en liten fråga till er proffs . Vi beställde våran bugga från babytrader den 27/2 vi har beställt Cameleon Denim. När vi beställde den fanns den inte i lager. När vi maila och fråga när de skulle få in dom fick vi svar att de skulle få in den i mitten av april. Igår fick jag ett mail att bugaboo hade meddelat babytrader att leveransen inte kommer förän i slutet av MAJ. Vilket är försent då vi gärna vill ha vagnen när bebisen kommer.Babytrader maila och fråga om vi vill vänta eller om vi vill ha en annan färg. Men vi vill ha vagnen nu samt i Denim. Hur hade ni gjort, finns denim i bas och topp att köpa separat? Kan vi begära att de sänker priset, skickar med extra utrustning??ÅÅÅÅÅåå e så besviken hjälp mig!!!
    Aj, då. Har ni betalat den än?
    Vi beställde en denim från babytrader i februari förra året. I september fick vi dom sista bitarna. Dom sköt också fram leveransdatumet hela tiden.
    Men vi fick välja gratis topptyg eftersom basen kom i tid.
    Jag hade nog valt att byta färg eller be om en enorm rabatt på någon annan färg du kan ha så länge.
  • twinstar
    Satu skrev 2008-04-25 07:04:37 följande:
    Ni som har rest med vagnen har ni alla haft transportväskan? Vågar jag flyga till Finland med vagnen utan väskan, mannen säger att jag får inte men vet inte hur jag ska klara mig utan vagn. Ångrar att jag inte beställde väskan med vagnen...var snål....Ska jag försöka få tag i en innan vi åker eller vågar jag chansa? Något jag måste tänka på i så fall (har liggdelen på)?
    Jag hade nog inte chansat faktiskt. Vi har väskan och den är toppen!
  • twinstar
    Hannnas skrev 2008-04-25 07:30:35 följande:
    Bytte när måns var 2 månader, fick OK av bvc just pga av den ergonomiska utformningen på sittdelen.. sen använde jag bara ligg/halvsittlägena fulla sittläget använde jag inte innan han kunde sitta själv helt vid 5 mån
    Minns inte exakt hur stor han var vid 2 mån men ca 5kg 58cm nåt...
    Varför bytte du så tidigt?
  • Hannnas
    twinstar skrev 2008-04-25 08:03:50 följande:
    Varför bytte du så tidigt?
    måns vägrade ligga ner i liggdelen... mitt alternativ var att köra vagnen med ena handen och bära måns i andra armen... skitjobbigt! hjälpte inte att palla upp med lite kuddar el cabba ner... men han blev kanonnöjd när sittdelen åkte på..
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • twinstar
    Hannnas skrev 2008-04-25 08:12:16 följande:
    måns vägrade ligga ner i liggdelen... mitt alternativ var att köra vagnen med ena handen och bära måns i andra armen... skitjobbigt! hjälpte inte att palla upp med lite kuddar el cabba ner... men han blev kanonnöjd när sittdelen åkte på..
    Ah!
    Min dotter älskar sin liggdel men vill sitta upp ibland.
    Hoppas hon gillar sittdelen sen också lika mycket.
  • Geckos
    Ni som har rest med vagnen har ni alla haft transportväskan? Vågar jag flyga till Finland med vagnen utan väskan, mannen säger att jag får inte men vet inte hur jag ska klara mig utan vagn. Ångrar att jag inte beställde väskan med vagnen...var snål....Ska jag försöka få tag i en innan vi åker eller vågar jag chansa? Något jag måste tänka på i så fall (har liggdelen på)?
    Jag har rest med vagnen men fick köpt en travelbag dagarna innan vi reste hittade en beg på blocket kolla där. Hade inte vågat ta med den utan faktiskt.
  • mini2007

Har flugit två ggr utan väskan, funkat bra, men meckigt, stått och lindat in den i bubbelplast del för del och donat *pust* Ska köpa väskan till nästa gång, det är f*n värt det! +slippa sitta på nålar hela resan "är vagnen hel eller inte..."

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13