• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Preciouss
    FrökenFräken84 skrev 2008-04-25 10:28:20 följande:
    Du ska använda dem sedan för att spänna fast under sittdelen
    Jaha, varför tänkte jag inte på det :)
    Vet du vart ja gömmer dödmansgrepp remmen?
  • ZAFT
    Preciouss skrev 2008-04-25 10:33:45 följande:
    Jaha, varför tänkte jag inte på det :) Vet du vart ja gömmer dödmansgrepp remmen?
    Hihi man kan inte tänka på allt
    Dödmansgrepp remmen?  vad är det för nått?
    Den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • Senap
    Happy 2 skrev 2008-04-25 00:03:29 följande:
    * Hittade inga bilder med lite större barn sittandes i den, läste dock att den va upp till ca 4 år?
    Stargirl har bild på sin 5 åring i Bugan - kolla bildtråden.
    Tror dock vi kommer använda den tills hon blir 3 år bara, men hur är storleken med tanke på att trycka ner kanske en 2 åring i vagnen i en åkpåse på vintern, i bredd & längd? Är det mkt trångt lr gott om plats?
    Min 2-åring sitter utan problem i Buggan. Men han vägrar åkpåse - även om han får plats.
    * Jag har haft mkt användning för vidskydd/fotsack nu på vagnen och även på min äldre dotters vagn när hon åkte, har dock inte sett ngt vindskydd/fotsack o dra över benen på bugaboon, är det inget som finns?
    Nej, det finns inte footsack. Men det finns flera regnskydd som passar Bugaboo om det är något man vill ha. Åkpåsen är däremot rätt tunn så jag tycker den funkar utmärkt.
    * Hur är den att köra för en person som inte är så lång? Höj & sänkbart styre vet jag att den har, men har inte möjlighet att provköra :/ Är knappt 160, så gå & köra en vagn med handtagen uppe vid hakan skulle inte kännas kul :P
    Ingen risk. Handtaget går långt ned. Nackdelen då är bara att man kommer nära vagnen. Min kompis är under 160 och älskar att köra min bugga
    * Hur är den att köra i snö? Duger den bra som vagn även på vintern?
    Jag har aldrig haft några problem med att köra i snö. Har inte ens behövt vända vagnen - vilket är en variant att köra med de stora hjulen fram vid snö. Annars finns det fasta stora vinterhjul att byta till om man ofta är ute i djupsnö och drar vagn
     * Stabilitet? Låta dottern ha den till dagis o sova i under kortare stunds uppsikt, kan hon lyckas välta vagnen om hon vaknar och dagisfröknarna inte upptäcker det direkt? "även om hon är fastspänd"?
    Nej, min son klättrar själv upp i vagnen på de mest livsfarliga vis och den har aldrig ramlat ens då. Han sov alltid middag i vagnen innan han började dagis och då stod vagnen i hallen och jag satt inte och tittade på den
    * Och till sist, förstår att detta är en vagn många är förtjust i. Men är den så fantastisk att man kan använda enbart denna vagnen under dotterns uppväxt året runt till ca 3 års ålder, och göra sig besväret att sälja en vagn som vi knappt använt & köpa denna dyyyyra bugaboo ist?
    Absolut! Bugaboo är den enda vagn skulle jag säga, som du inte behöver "uppgrader" allt efter att barnet växer.
    Jag hade en Brio först och den hade jag ALDRIG kört omkring på idag. Men Buggan kör jag glatt (sonen är 2½ år idag)
    Btw är dom sedan lättsålda för någorlunda peng om dom är välvårdade etc?
    Ja, Ingen annan vagn har sådant bra andrahandsvärde. En begagnad Cam säljs idag runt 6000 kr. Vilken annan vagn gör det?
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Preciouss
    FrökenFräken84 skrev 2008-04-25 10:38:59 följande:
    Hihi man kan inte tänka på allt Dödmansgrepp remmen?  vad är det för nått?
    Remmen som hänger rakt ner i mitten av handtaget där man håller.
  • oOrosamarängerOo
    * Hittade inga bilder med lite större barn sittandes i den, läste dock att den va upp till ca 4 år?
    Jag har bild på min 5-åring i buggan mitt galleri, har tagit bort från bildtråden. Tror stargirl har med 3-åring??
  • ZAFT
    Preciouss skrev 2008-04-25 10:44:51 följande:
    Remmen som hänger rakt ner i mitten av handtaget där man håller.
    Ah näe den vet jag inte hur man gömmer, det enda sättet att få bort den är väl att klippa bort den. Men den är ju rätt bra å ha tycker jag
    Den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • Senap

Jag tyckte den var skitbra att ha när jag halkade omkull i en nedförsbacke förra vintern.
    Ont som f-n gjorde det. Men jag fick tag i vagnen.

FrökenFräken84 skrev 2008-04-25 10:52:37 följande:
    Ah näe den vet jag inte hur man gömmer, det enda sättet att få bort den är väl att klippa bort den. Men den är ju rätt bra å ha tycker jag
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Preciouss

Ok, shit du måste blivit livrädd!

Jag låter den vara ifall att..

• oOrosamarängerOo

Jag skulle inte klippa av säkerhetsremmen! Är både praktiskt ur säkerhetssynpunkt som Shoegirl säger om man går ner för backe eller är halt ute. Sedan tror jag att det minskar andrahandsvärdet om man börjar "ta sönder" delar på vagnen.

• Kajsan
    Lille Mammsen skrev 2008-04-25 10:23:44 följande:
    Ojdå...vem kan detta vara då! Om jag fått tag i 4000:- buggan så skulle den fått stanna........ www.familjeliv.se/Annonser/
    Nä, det är faktiskt inte den, men vissa delar får åka
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13