• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • trullsa

Oh fler. Det är väl nåt övergående hoppas man.

martina78 skrev 2008-04-24 22:35:45 följande:
    Elias på 9,5 protesterar innan han fattar att vi faktiskt ska gå ut men sen är han nöjd (än så länge iaf )
  • K Json

Har en liten fråga till er proffs .
    Vi beställde våran bugga från babytrader den 27/2 vi har beställt Cameleon Denim. När vi beställde den fanns den inte i lager. När vi maila och fråga när de skulle få in dom fick vi svar att de skulle få in den i mitten av april.
    Igår fick jag ett mail att bugaboo hade meddelat babytrader att leveransen inte kommer förän i slutet av MAJ. Vilket är försent
    då vi gärna vill ha vagnen när bebisen kommer.
    Babytrader maila och fråga om vi vill vänta eller om vi vill ha en annan färg. Men vi vill ha vagnen nu samt i Denim. Hur hade ni gjort, finns denim i bas och topp att köpa separat? Kan vi begära att de sänker priset, skickar med extra utrustning??
    ÅÅÅÅÅåå e så besviken hjälp mig!!!

• artan060914

Är det någon som har en bild på en cam med brunbas och solsuflett i rött??

Mammas tjejer!!
  • artan060914
    artan060914 skrev 2008-04-24 23:16:26 följande:
    Är det någon som har en bild på en cam med brunbas och solsuflett i rött??
    Glömde..
    Gärna off-white topp oxå...
    Mammas tjejer!!
  • ZAFT

Sådär nu har jag bytt till sittdelen, och han verkar mycket nöjdare. Frågade i tråden förut och det verkade som om man kunde byta vid fyra mån trots att det rekomenderar sex

Våran lillkille blir så störd av solen nu när vi varit ute och sufletten räcker inte till många gånger. Iof så gick täckte sufletten mer nu till siddlene men man ibland vill man ju ha den uppe så han ser Någon som har bugaboos parasoll och tycker att det är bra?

Den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • Happy 2

Har en liten tös på 4 månader, köpte en emmaljunga vagn ny innan hon var född, tyckte den då va kanon men dock inte längre efter att jag fått upp ögonen för Bugaboon :D Så går i tankarna om att byta vagn, men innan och om jag gör det skulle jag höra med er som redan har den om några funderingar jag har (hitta massor av tidigare trådar, men kommer ta evighet att hitta eventuella svar på mina frågor, så chansar med att ställa dom här ist)

* Hittade inga bilder med lite större barn sittandes i den, läste dock att den va upp till ca 4 år? Tror dock vi kommer använda den tills hon blir 3 år bara, men hur är storleken med tanke på att trycka ner kanske en 2 åring i vagnen i en åkpåse på vintern, i bredd & längd? Är det mkt trångt lr gott om plats?

* Jag har haft mkt användning för vidskydd/fotsack nu på vagnen och även på min äldre dotters vagn när hon åkte, har dock inte sett ngt vindskydd/fotsack o dra över benen på bugaboon, är det inget som finns? Har bara sett en massa åkpåsar, men detta kanske blir för varmt på tidig vår & tidig höst + att det inte skyddar så bra mot blåst & duggregn etc. Så visst finns d, bara att jag inte sett det? :P *hoppas*

* Hur är den att köra för en person som inte är så lång? Höj & sänkbart styre vet jag att den har, men har inte möjlighet att provköra :/ Är knappt 160, så gå & köra en vagn med handtagen uppe vid hakan skulle inte kännas kul :P

* Hur är den att köra i snö? Duger den bra som vagn även på vintern?

* Stabilitet? Låta dottern ha den till dagis o sova i under kortare stunds uppsikt, kan hon lyckas välta vagnen om hon vaknar och dagisfröknarna inte upptäcker det direkt? "även om hon är fastspänd"?

* Och till sist, förstår att detta är en vagn många är förtjust i. Men är den så fantastisk att man kan använda enbart denna vagnen under dotterns uppväxt året runt till ca 3 års ålder, och göra sig besväret att sälja en vagn som vi knappt använt & köpa denna dyyyyra bugaboo ist? Btw är dom sedan lättsålda för någorlunda peng om dom är välvårdade etc?

Många frågor & har fler på lager ;) Men ska luska vidare när jag har tid, men hoppas att ni vill hjälpa mig lite på traven med alla undringar iaf :)

• twinstar

Hur stora/gamla var era när ni bytte till sittdelen?

Min tjej är sex månader, väger 7100 och är 65 cm lång (prematur, lite under kurvorna) och vill sitta hela tiden men hon känns så liten för sittdelen. Pallar upp med filtar i liggdelen nu och det funkar ganska okej.

När bytte ni till sittdelen och hur stora var era barn då?

• twinstar
    FrökenFräken84 skrev 2008-04-25 00:02:32 följande:
    Någon som har bugaboos parasoll och tycker att det är bra?
    Ja! Supernöjd. Går att vinkla och ställa i alla riktningar och är lätt och smidigt att sätta på och ta av!

Bättre än de billighetsvarianter jag sett i affärer.
  • kirsikka

Happy 2: jag har tyvärr inte svar på alla dina frågor eftersom jag är en ny bugaboo-ägare (3 dgr) men kan bara säga att jag ångrar att jag inte köpte den här vagnen (cameleon) till min äldsta dotter som nu är 3 år - och åker vagn fortfarande. Jag har haft fyra vagnar till henne....

• kirsikka

Ni som har rest med vagnen har ni alla haft transportväskan? Vågar jag flyga till Finland med vagnen utan väskan, mannen säger att jag får inte men vet inte hur jag ska klara mig utan vagn. Ångrar att jag inte beställde väskan med vagnen...var snål....

Ska jag försöka få tag i en innan vi åker eller vågar jag chansa? Något jag måste tänka på i så fall (har liggdelen på)?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13