Har en liten tös på 4 månader, köpte en emmaljunga vagn ny innan hon var född, tyckte den då va kanon men dock inte längre efter att jag fått upp ögonen för Bugaboon :D Så går i tankarna om att byta vagn, men innan och om jag gör det skulle jag höra med er som redan har den om några funderingar jag har (hitta massor av tidigare trådar, men kommer ta evighet att hitta eventuella svar på mina frågor, så chansar med att ställa dom här ist)
* Hittade inga bilder med lite större barn sittandes i den, läste dock att den va upp till ca 4 år? Tror dock vi kommer använda den tills hon blir 3 år bara, men hur är storleken med tanke på att trycka ner kanske en 2 åring i vagnen i en åkpåse på vintern, i bredd & längd? Är det mkt trångt lr gott om plats?
* Jag har haft mkt användning för vidskydd/fotsack nu på vagnen och även på min äldre dotters vagn när hon åkte, har dock inte sett ngt vindskydd/fotsack o dra över benen på bugaboon, är det inget som finns? Har bara sett en massa åkpåsar, men detta kanske blir för varmt på tidig vår & tidig höst + att det inte skyddar så bra mot blåst & duggregn etc. Så visst finns d, bara att jag inte sett det? :P *hoppas*
* Hur är den att köra för en person som inte är så lång? Höj & sänkbart styre vet jag att den har, men har inte möjlighet att provköra :/ Är knappt 160, så gå & köra en vagn med handtagen uppe vid hakan skulle inte kännas kul :P
* Hur är den att köra i snö? Duger den bra som vagn även på vintern?
* Stabilitet? Låta dottern ha den till dagis o sova i under kortare stunds uppsikt, kan hon lyckas välta vagnen om hon vaknar och dagisfröknarna inte upptäcker det direkt? "även om hon är fastspänd"?
* Och till sist, förstår att detta är en vagn många är förtjust i. Men är den så fantastisk att man kan använda enbart denna vagnen under dotterns uppväxt året runt till ca 3 års ålder, och göra sig besväret att sälja en vagn som vi knappt använt & köpa denna dyyyyra bugaboo ist? Btw är dom sedan lättsålda för någorlunda peng om dom är välvårdade etc?
Många frågor & har fler på lager ;) Men ska luska vidare när jag har tid, men hoppas att ni vill hjälpa mig lite på traven med alla undringar iaf :)