• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • JohannaJ

nu hoppar jag in här och ber om råd.... igen

Vi ska till Kreta på torsdag och har ingen väska till buggan. Med oss har vi min nya bärsele, en menduca (någon som gillar den??). Nu till frågan: Ska jag skippa vagnen? Eller ta med den och riskera att den går sönder? Eller ta min maclaren sulky (han är bara 5 månader)?

Vilket lyxproblem jag har idag

• JohannaJ

rättar lite: en manduca har jag köpt

• Ms Kanga

jag är lite sugen på att köpa en solsuflett men är ändå lite tveksam Fundersam...
    Näten på sidorna hur mycket sol släpper det igenom, blir barnet bländat? Blir det dragit innanför sufletten? Hur är det med UV-skyddet? Jag har för mig att sommarsufletten var uppe till diskussion förra året också och då var det någon som jämfört temperaturen i skuggan med vanlig suffla och med solsuffla och det var varmare under solsufflan. Är det någon som känns vid mätningen eller kan någon vänlig själ göra om testet Kyss. Ni som har solsufflan dela med av era åsikter

• hallonsoda0

Jag har lite samma funderingar som ms kanga. Är det värt att köpa en sommarsuflett? Blir det för varmt för bebisen med fleecesuflett? Vår bebbe är beräknad att titta ut runt 11 juni så det kommer ju att vara varmt när h*n kommer.

• madebyinferno
    Stargirl skrev 2008-05-09 09:29:20 följande:
    Jag använder Bee´s UV skydd även till min Cameleon. den är bättre (och dyrare) än Cameleons egna. Har slarvat bort mitt cam solskydd från förra året så jag testade Bee´s på Cam och det funkar ju bra.
    Bild???
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Caeruleus

Aj då...jag som precis beställt en sommarsufflett och nu fick ni mig att börja fundrera.

En annan fundering ...visst var det bara rosa som var ny färg på Bee-suflett?

• mrsjling

Jag har uv skyddet och det är sådär...ska köpa mig en sån här shop.aussies-finest.se/ (solskydd för barnvagn) som jag tror kommer funka mycket bättre. Det är spf50.
    Har aldrig haft/behövt solsuflett och vi har ändå varit mycket i Spanien på somrarna. Det har varit svalt ändå under fleecen.

• mrsjling

Om din maclaren har fullt liggläge tycker jag du ska ta den och selen. Annars ta med Buggan. Vira in den i plast bara så går det bra. Vi har flugit flera gånger så och den har klarat sig bra.

JohannaJ skrev 2008-05-09 15:16:02 följande:
    nu hoppar jag in här och ber om råd.... igen Vi ska till Kreta på torsdag och har ingen väska till buggan. Med oss har vi min nya bärsele, en menduca (någon som gillar den??). Nu till frågan: Ska jag skippa vagnen? Eller ta med den och riskera att den går sönder? Eller ta min maclaren sulky (han är bara 5 månader)?Vilket lyxproblem jag har idag
  • havsvind

Jag minns att ni pratat om när ni bytt ut liggdelen mot sittdelen tidigare i tråden men det är nog lååångt bak och jag orkar inte leta...

Tror ni att det är ok att byta nu, min dotter är 3 1/2 månad?

Johanna: Har inget svar men skickar ett litet hej ;)

• Duntoffla
    JohannaJ skrev 2008-05-09 15:16:02 följande:
    nu hoppar jag in här och ber om råd.... igen Vi ska till Kreta på torsdag och har ingen väska till buggan. Med oss har vi min nya bärsele, en menduca (någon som gillar den??). Nu till frågan: Ska jag skippa vagnen? Eller ta med den och riskera att den går sönder? Eller ta min maclaren sulky (han är bara 5 månader)?Vilket lyxproblem jag har idag
    Jag skulle ta sulkyn. Har den liggläge? Tycker att Buggan är för dyr för att resas med utan väska.  Inte värt att riskera det (såg en kompis vagn vara hel deformerad efter en flygning till Norge. Nu var det inte en bugga men ändå. De är inte försiktiga med sakerna direkt)
    Älskade Noel
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13