• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • ängeln83
    Cococo skrev 2008-05-15 17:21:08 följande:
    Sommarsuflett är absolut inte onödigt i mina ögon, skönt att ha om det blir en varm sommar. Mina färgval är offwhite och röd.
    Då blir det nog en sån.
    Ska ju ha grå bas och blå topp på vagnen, funderar på röd/offwhite eller orange suflett.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Jimps

Hej är det någon som har en gaia&ko skötväska till sin bugga och kan säga om de hänger bra? Jag har beställt en cam och har supersvårt för att välja skötväska. Jag har följt alla skötväskediskussioner här med stort intresse

• ängeln83

Sitter och spanar efter en ny skötväska, vilken av Skip Hops modeller sitter snyggast på buggan?
    Funderar på duo eller dash.

• SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2008-05-15 16:55:26 följande:
    Nu äntligen har jag beställt en cam Det blev grå bas med den ljus blåa toppen.Sitter nu och funderar över sommar suflett? Behövs det eller är det en onödig grej? Sonen är 14 månader. Och vilken färg hade ni iså fall valt?
    Åh det var på tiden Kombon låter ursnygg.

Sommarsuflett vet jag inte om det är så nödvändigt. Men eftersom det blåser in igenom den så kan det ju vara skönt att ha alla de där stekheta sommar dagarna. Det brukar ju bli ganska hett inne i vagnen. Men för uv skyddet det vet jag inte.

Skip hop har vi haft en massa olika varianter. Egentligen tycker jag inte alls att de sitter så bra på buggan. Brukar lägga min i varukorgen i stället. Men nu hittade jag saddelbagen i gaderoben, som vi hade till Antons vagn, det verkar sitta bra på buggan (bild i bt). Men det är ju inte särskilt stor inte.
  • Krokodil

Hej alla Bugaboo-experter! Någon som har erfarenhet av ståbräda till Cameleon och vill dela med sig av sina erfarenheter? Jag funderar på Bugaboos egna bräda, Kiddyboard samt Easyrider.

Är Bugaboos egna lätt att ta av och på och funkar gummibandsupphängningen bra? Har svårt att hitta bilder/beskrivningar och den är slut i affärerna så de kan inte visa. Kiddyboard ska ju gå att koppla loss lätt och fästa upp med rem på styret, hur funkar det med skötväska (när man är ute och går utan storasyskonet alltså). Och är det någon som kört Easyrider och kan rekommendera den? Funderar på om man tillfälligt måste svänga över handtaget och köra med stora hjulen fram och storasyskonet vill åka, är det någon som provat med Kiddyboard eller Easyrider på framaxeln istället?

Ska beställa snarast och vore jättetacksam för tips och erfarenheter!

• Höst06

Idag kom sambon hem med en röd Bee
    Jättefin och supersmidig att köra!

Nu gäller det bara att bestämma mig för vilken som är bäst, Cameleon eller Bee. Kan inte ha kvar båda, känns onödigt dyrt....

Men ni som har Bee, tycker inte ni att benen hänger lite för fritt??

Sen trodde jag man kunde ha ståbrädan på Bee´n men det går nog inte ser jag. Lite synd!

Tror ni min kille är lite för liten för Bee? Han är 10 mån.

• emiliasmamma
    Cococo skrev 2008-05-15 16:43:27 följande:
    Från det ena till det andra..Brukar det verkligen ta 6 veckor från Bugaboo till butik, eller drar de bara till med det för att vara på säkra sidan? *Längtar efter vår Bee*
    När vi köpte vår bee hade dom dem hemma. men har inte utikerna det så tar det ca 6-8 veckor. Kolla i en annan butik
  • Höst06

Förresten!
    Vad kostar en extra suflett till Bugaboo Bee??

• ängeln83
    SmillaMilla skrev 2008-05-15 19:03:19 följande:
    Åh det var på tiden Kombon låter ursnygg.Sommarsuflett vet jag inte om det är så nödvändigt. Men eftersom det blåser in igenom den så kan det ju vara skönt att ha alla de där stekheta sommar dagarna. Det brukar ju bli ganska hett inne i vagnen. Men för uv skyddet det vet jag inte. Skip hop har vi haft en massa olika varianter. Egentligen tycker jag inte alls att de sitter så bra på buggan. Brukar lägga min i varukorgen i stället. Men nu hittade jag saddelbagen i gaderoben, som vi hade till Antons vagn, det verkar sitta bra på buggan (bild i bt). Men det är ju inte särskilt stor inte.
    Ha ha, jopp, det var verkligen på tiden
    Hoppas den är fin när jag får hem den.

Här brukar skötväskan också hamna i varukorgen, mest för att jag tycker den är ivägen när den hänger på handtaget, men det kan ju vara kul att ha en fin skötväska ialla fall
    Drar runt med min handväska just nu

Kikade på saddlebagen men eftersom jag använder skötväskan som min handväska också så vill jag gärna ha en liten större.
  • Hs Bobbo
    mamma2003 skrev 2008-05-14 21:27:53 följande:
    Nu har jag provat. Funkar tyvärr inte någonstans på Bee. På den tjockare delen rasar de ner och sen provade jag även ovanför höjdregleringen ifall de kunde skramla där men ändå fylla sin funktion men de ramlade helt enkelt av . Tyvärr...Så, nu skall jag sluta spamma tråden och ge någon annan en chans att få en syl i vädret!
    Vilka bagclips var det? Jag har jujubes på Cammen o tänkte prova dem på Been men om du redan gjort det så slipper ju jag...
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13