• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Fröken Småland

Trullsa: Jag har läst någonstans om Bee:s egen ståbräda, det är jag 100 på, men kan inte hitta det nu tyvärr .

Någon annan som vet mera?

• AnniPanni
    Jimps skrev 2008-05-15 18:12:18 följande:
    Hej är det någon som har en gaia&ko skötväska till sin bugga och kan säga om de hänger bra? Jag har beställt en cam och har supersvårt för att välja skötväska. Jag har följt alla skötväskediskussioner här med stort intresse
    Testade en Gaia i veckan o den hänger helt ok. Nu har jag en skip hop expo o inte riktigt redo att slita miog ifrån den än.. så tuggummirosa o fin ju
  • Krokodil
    ewamarie skrev 2008-05-15 20:31:25 följande:
    Ja, pallen är "stången med cykelsadeln" på .
    Jag har bara använt ståbrädan utan pallen en gång. Bebisen har ju inte kommit än så Mra kan ju fortfarande åka i vagnen om hon vill. Fast oftast så vill hon faktiskt sitta på pallen. Pallen är jättelätt att ta av, bara att lyfta av den. Den väger ingenting. Lägger den i varukorgen när jag inte använder den.Jag är faktiskt förvånad över hur bra brädan fungerar. Den följer vagnen perfekt (hjulet är ju svängbart men det kanske är svängbara hjul på alla ståbrädor?) och det går enkelt att tom. köra upp för trotoarkanter. jag fäller sällan vagnen eftersom jag kan ha den uppfälld i bilen (se bild i mitt galleri). Men det borde ju inte vara några problem att fälla vagnen med den på. Antar att man då viker in brädan "under" chassit. 
    Tack för tipsen! Är det någon annan som kör med ståbräda (Bugaboos egna, Kiddyboard eller Easyrider är de jag väger emellan) och kan berätta? Sätta på och lossa/fälla vagnen med bräda/hänga upp bräda/använda på framaxeln...? Tacksam för alla tips!
  • Jimps
    Kajsan skrev 2008-05-15 20:05:33 följande:
    Jag har köpt billigast på kiwi-kid. de reade ut Be smallen nyss.
    hur är det med frakt och tull där?
  • Kajsan
    Jimps skrev 2008-05-15 20:53:52 följande:
    Jag har vart inne å kollat mer på ju-ju be nu och det lutar åt en ju-ju be all eller ju-ju between. Är det nån som har erfarenhet av between? Jag har beställt en vagn med sandbas och brun topp och funderade på skötväskan som är brun och rosa. Är det någon som vet om den bruna färgen på skötväskan skär sig väldigt mot den bruna på vagnen?
    Kolla i mitt galleri
  • pluttebarn

En fråga till er experter: Passar klädsel till camelon även till frogg? Åkpåsar o sånt, är det samma till båda?
    tänkte ev köpa denna, vad tycks? www.blocket.se/vi/16135434.htm

• Hs Bobbo
    Kajsan skrev 2008-05-15 20:04:19 följande:
    Hs Bobbo skrev 2008-05-15 19:53:00 följande: Äsch, det är inte billigt
    tyckte ju jag juh
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Hs Bobbo
    pluttebarn skrev 2008-05-15 21:14:57 följande:
    En fråga till er experter: Passar klädsel till camelon även till frogg? Åkpåsar o sånt, är det samma till båda? tänkte ev köpa denna, vad tycks? www.blocket.se/vi/16135434.htm
    Kan inget om Frog, men förmodar att du får förvänta dig att sufletten är solblekt, tycker det ser ut så på bilden. Annars fin o superpris!
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Finasteunge

En fråga om det här med skötväska igen... är det nån som har hoppop skötväskan den med en liten matstol i?? är den bra lr klumpig och hänger den bra på buggan??

Jesper 070816
  • pluttebarn

HS Bobbo- Tack för svaret. Att den är solblekt är inget jag bryr mig om. Jag är ute efter buggans funktion och har inte råd att köpa en ny, så detta verkar perfekt för oss.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13