• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • flowerLowa

hej! skulle vilja veta om nån har erfarenhet av att ha en bugaboo camelon i en liten bil... vi har en vw golf tvådörrars... tar den upp hela bagageluckan eller får man ändå plats med lite annat bagage?? mvh!

~~Är det vår tur nu? Gravid i v 7~~
  • Micjah
    flowerLowa skrev 2008-05-15 20:06:25 följande:
    hej! skulle vilja veta om nån har erfarenhet av att ha en bugaboo camelon i en liten bil... vi har en vw golf tvådörrars... tar den upp hela bagageluckan eller får man ändå plats med lite annat bagage?? mvh!
    Jag har en golf med 5 dörrar..vet inte om bagaget är samma lika eller om det skiljer nåt.
    Jag får in Buggan bra,men har väl inte jättemycket utrymme till annat..
    Lägger iof ner vagnen bara, har inte testat att ställa chassit på sidan o samma m sittdelen..kanske blir lite mer kvar då?
    Men om man tar bort "hatthyllan" o fixar lastgaller istället kan man ju fylla på med saker på vagnen om man vill??
  • flowerLowa
    Svar på #8144
    aa, den går in iaf.. tack så hemskt mycket för ditt snabba svar! vi bor centralt och bra, och sambon är inte så jättesugen på att byta bil då vi ändå inte kommer använda den så mycket.. mina föräldrar bor 30 mil bort så man kommer ju behöva åka lite längre resor med vagn och allt möjligt.. så jag tror ändå vi behöver en kombi... eller iaf 4 dörrars.. har även hund, så man skulle ju heöst vilja ha en bur till vovven i bagaget så även han åker säkert.. men men, ett senare problem... tack iaf!
    ~~Är det vår tur nu? Gravid i v 7~~
  • ewamarie
    Krokodil skrev 2008-05-15 20:04:16 följande:
    Svar på #8137Med pall menar du den där "stången med cykelsadel"? Använder du brädan utan pallen också? Hur gör du när du fäller vagnen?Är du i övrigt nöjd med hur den funkar för syskonet att stå på och hur den rullar på olika underlag?

Ja, pallen är "stången med cykelsadeln" på .

Jag har bara använt ståbrädan utan pallen en gång. Bebisen har ju inte kommit än så Mra kan ju fortfarande åka i vagnen om hon vill. Fast oftast så vill hon faktiskt sitta på pallen. Pallen är jättelätt att ta av, bara att lyfta av den. Den väger ingenting. Lägger den i varukorgen när jag inte använder den.

Jag är faktiskt förvånad över hur bra brädan fungerar. Den följer vagnen perfekt (hjulet är ju svängbart men det kanske är svängbara hjul på alla ståbrädor?) och det går enkelt att tom. köra upp för trotoarkanter. 
    jag fäller sällan vagnen eftersom jag kan ha den uppfälld i bilen (se bild i mitt galleri). Men det borde ju inte vara några problem att fälla vagnen med den på. Antar att man då viker in brädan "under" chassit.

Världens vackraste Mira Juli-06, Bebis i magen BF Juni-08
  • ängeln83
    SmillaMilla skrev 2008-05-15 20:29:44 följande:
    hm kommer till "En fin tjejsko" Fattar inget.
    Aha, då är den nog ändrad, innan stod det sittklädsel.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Fröken Småland
    Hs Bobbo skrev 2008-05-15 19:32:42 följande:
    Vilka bagclips var det? Jag har jujubes på Cammen o tänkte prova dem på Been men om du redan gjort det så slipper ju jag...
    Det var Bugaboos egna bagclips.
  • Fröken Småland
    Yemaya skrev 2008-05-15 19:50:30 följande:
    Nu har Bugaboo sagt till våran återförsäljare i Holland att vi kan gå vart som helst med vårt chassi. Dom lovar att skicka en ny oavsett vart vi befinner oss.
    Men vad härligt! Så där skulle det alltid funka!
  • Jimps

Jag har vart inne å kollat mer på ju-ju be nu och det lutar åt en ju-ju be all eller ju-ju between. Är det nån som har erfarenhet av between? Jag har beställt en vagn med sandbas och brun topp och funderade på skötväskan som är brun och rosa. Är det någon som vet om den bruna färgen på skötväskan skär sig väldigt mot den bruna på vagnen?

• AnniPanni
    flowerLowa skrev 2008-05-15 20:06:25 följande:
    Hmm nu har jag inte ens försökt få ner Bugaboon i golfen men jag lyckades ju få ner en UJ singel utan problem så det lär bli utrymme över för annat med tanke på hur pass mkt mindre Buggan blir. Har en 3-dörrars golf GTI
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13