• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • artan060914
    AsfaltsBlomma skrev 2008-05-25 23:32:31 följande:
    Vet att det visats bild här innan på en skötväska som påminner mycket om Skip Hop Duo. Vad för märke är det på den väskan?
    Vilken färg var det på den?
    Mammas tjejer!!
  • Myris83

Hej allihop! Nu har jag beställt en bugga med röd bas och rosa canvastopp!!!! Det var jag som hade sett fel valuta igår, det gick på 7400 ungefär så det är ju jättebra!! Nu längtar jag!
    Vart kan man köpa dom fina sittdynorna från ditten och datten? Är det nån som syr fina sufletter och säljer?

• ängeln83
    Myris83 skrev 2008-05-26 08:46:39 följande:
    Hej allihop! Nu har jag beställt en bugga med röd bas och rosa canvastopp!!!! Det var jag som hade sett fel valuta igår, det gick på 7400 ungefär så det är ju jättebra!! Nu längtar jag!Vart kan man köpa dom fina sittdynorna från ditten och datten? Är det nån som syr fina sufletter och säljer?
    Åh, grattis till vagn köpet
    Sittdynorna kan du köpa av Ditten Datten är på FL, beställde själv en förra veckan.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • MildaMaränger

Hejsan Hoppsan!

Nu är det bara en månad tills jag får använda min vagn... äntligen! Snart kommer den lilla krabaten (hoppas jag).

Har funderat lite på det där med åkpåse, fungerar vilken som helst till Buggan? Är Buggas bra vintertid eller bör jag satsa på en tjockare?

• jule
    MildaMaränger skrev 2008-05-26 08:54:29 följande:
    Hejsan Hoppsan!Nu är det bara en månad tills jag får använda min vagn... äntligen! Snart kommer den lilla krabaten (hoppas jag).Har funderat lite på det där med åkpåse, fungerar vilken som helst till Buggan? Är Buggas bra vintertid eller bör jag satsa på en tjockare?
    grattis till kommande bebis !

buggans egna åkpåse är den som funkar bäst eftersom den är gjord för vagnen och den funkar utmärkt under vintertid. jag har haft både buggans egna åkpåse samt en åkpåse fråån 7 AM nu under vintern men mest för att variationen eftersom buggans räcker egntöigen (tyckte bara att 7 AM´en e så himla fin... ) bild finns i mit galleri m båda påsarna i om du vill kika...
  • thj
    MildaMaränger skrev 2008-05-26 08:54:29 följande:
    Hejsan Hoppsan!Nu är det bara en månad tills jag får använda min vagn... äntligen! Snart kommer den lilla krabaten (hoppas jag).Har funderat lite på det där med åkpåse, fungerar vilken som helst till Buggan? Är Buggas bra vintertid eller bör jag satsa på en tjockare?
    Oh spännande
    Jag tycker att bugaboo's påse är bäst.
    Den är skräddarsydd till sittdelen så den är bäst i sittdelen,men går utmärkt till liggdelen med.
    Den räcker på vinter tycker jag,men vet många som ex lagt en bomull/fleecefilt i påsen när det riktigt kallt..

Jag hade en lodgerbunker också den är helt okej med till buggan.

Till liggdelen unkar nog alla åkpåsar tror jag

Lycka till med lilla bebben

kramizz
  • ewamarie

Hej
    Här kommer en lite "tvätterifråga". Tvättade vår röda sittdelsbas efter konstens alla regler. 30° och bara lite tvättmedel. Har sedan inte använt den på ett tag för vi har använt denimbasen. I alla fall så fick jag för mig att tvätta denimbasen igår och ville då använda den röda basen. Men döm av min förvåning; Basen verkar ha krymt. Hur jag än tog i så gick det inte att få på remmarna (som sitter på "metallpinnarna") efter ett tag bad jag oxå sambon att göra ett försök men det gick verkligen inte. Man ser oxå att basen blivit lite kortare...
    Jag blev nervös att även denimbasen skulle krympa så jag satte på den fuktig på ramen.

Men är det verkligen meningen att man skall torka basen på ramen? Har allas baser krymt lite efter att man tvättat dom?
    Skall jag tvätta den igen och sedan torka den på ramen?

Hur gör ni???

Världens vackraste Mira Juli-06, Bebis i magen BF Juni-08
  • thj
    ewamarie skrev 2008-05-26 09:08:53 följande:
    HejHär kommer en lite "tvätterifråga". Tvättade vår röda sittdelsbas efter konstens alla regler. 30° och bara lite tvättmedel. Har sedan inte använt den på ett tag för vi har använt denimbasen. I alla fall så fick jag för mig att tvätta denimbasen igår och ville då använda den röda basen. Men döm av min förvåning; Basen verkar ha krymt. Hur jag än tog i så gick det inte att få på remmarna (som sitter på "metallpinnarna") efter ett tag bad jag oxå sambon att göra ett försök men det gick verkligen inte. Man ser oxå att basen blivit lite kortare... Jag blev nervös att även denimbasen skulle krympa så jag satte på den fuktig på ramen.Men är det verkligen meningen att man skall torka basen på ramen? Har allas baser krymt lite efter att man tvättat dom? Skall jag tvätta den igen och sedan torka den på ramen? Hur gör ni???
    Oj då
    Nää mina har inte krympt.
    Men det kan vara riktigt svårt att få på den när den nytvättad.

Jag har aldrig torkat mina direkt på ramen,funkat ändå
    Hoppas det går bättre nu..

Kramizz
  • MildaMaränger

Tack Jule och thj! Kul med snabba svar. Då tror jag nästan att jag nöjer mig med den. Lite för lat för att springa runt och leta med min tjockismage hihi... Vart kan jag hitta den billigast? En brun får det nog bli

• jule
    MildaMaränger skrev 2008-05-26 09:14:59 följande:
    Tack Jule och thj! Kul med snabba svar. Då tror jag nästan att jag nöjer mig med den. Lite för lat för att springa runt och leta med min tjockismage hihi... Vart kan jag hitta den billigast? En brun får det nog bli
    hm, tror nog d e samma pris på buggans egna åkpåse överallt iaf i sverige. men har du bekanta i usa som kan köpa en där så blir den ju billigare
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13