• ACK

Barnprogram vi saknar.......

.......eller program vi såg som barn och som våra barn ser nu.

Jag såg då....och dottern ser nu (visserligen bara 5 min men ändå):
    Fem myror
    Från A till Ö

Jag saknar:
    Vilse i pannkakan (kalla mig störd 70-talist men det är sant Skrattande)
    Ville, Valle och Viktor
    Farbros Frippes skafferi
    Kroppen

det finns säkert fler program men inga som rasslar till i skallen just för tillfället

• Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......
  • ollson

Glömde juh Toffelhjältarna

It´s nice to be inportant, but it´s more imortant to be nice
  • emcjoh

Från när man var barn saknar jag liksom ts, Vilse i pannkakan (då ÄR jag väl störd då) Drutten och Jena samt Misse och Mojje.
    och
    Från när man var lite äldre än så: Solstollarna

• BetongMorsa

Jag saknar Astrid Lindgrens matinè filmer. T.ex. Hoppa högst, Allra käraste syster, Gullpia, Inga rövare finns i skogen (?), Godnatt Herr luffare.

Finns ju ingenstans o köpa heller :(

• Ellekan

Trasdockorna har de visat på morgonbolibompa, nästan varje dag under senhösten tror jag att det var.

• små fötter

Pippi Pelikan!

Två i min mage, tre i himlen
  • BetongMorsa
    BetongMorsa skrev 2008-03-07 23:01:13 följande:
    Jag saknar Astrid Lindgrens matinè filmer. T.ex. Hoppa högst, Allra käraste syster, Gullpia, Inga rövare finns i skogen (?), Godnatt Herr luffare.Finns ju ingenstans o köpa heller :(
    Ingen som vet om de finns ngnstans att köpa? Eller kanske rent av äger själv o vill sälja....saknar de så :)
  • sallybuse
    sallybuse skrev 2008-03-07 22:43:49 följande:
    När jag var liten så fanns där ett som hette Humle och Dumle.Dom bodde i kapten Bäckdahl skafferi.
    Finns här ingen som har sett denna nån gång.Men de beror ju mycket på hur gamla ni är som finns här inne.Detta gick nog för ca 30 år sen.
Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......