Du måste logga in för att svara i en tråd.

• ACK

Barnprogram vi saknar.......

.......eller program vi såg som barn och som våra barn ser nu.

Jag såg då....och dottern ser nu (visserligen bara 5 min men ändå):
    Fem myror
    Från A till Ö

Jag saknar:
    Vilse i pannkakan (kalla mig störd 70-talist men det är sant Skrattande)
    Ville, Valle och Viktor
    Farbros Frippes skafferi
    Kroppen

det finns säkert fler program men inga som rasslar till i skallen just för tillfället

• Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......
  • 8Viola2
    lajndan skrev 2008-03-07 23:23:24 följande:
    Vilket program var det? Jag har ett minne av ett program som jag har sett när jag var liten, och jag tyckte det var väldigt obehagligt.. funderar på om det kan vara det här?
    Hon var klädd i svart som de sa och hennes bästa vän var ett skelett vid namn Åke tror jag det var!

Jag saknar Trasdockorna, Dr Snuggles, Bumbibjörnarna, Candy Candy, Sandy Bell, CareBears och många Disney-program som inte går idag på tv. Vet att det finns liknande men jag saknar de första disneydax och disneytimmen.
    Luftens hjältar var också kul!!
  • stblues

Ännu en störd här:) Vilse i pannkakan så bra:)fat den var ju lite hemsk ibland..
    Har för mig att jag såg humle och dumle nån gång men det var kanske bara repris.
    Sen dom där norrmännen..kommer inte ihåg vad det programmet hette.
    Och jag önskar man hade tv4 sifi så man kunde kolla på titta han flyger..det var ett bra program:)

• Ellekan

Professor Drövels eller nåt va

• Bebbe2006

Jag skulle vilja höra introt till ballongen spricker. Minns att jag tyckte det var så bra. Jag kan fortfarande nynna det.

• Powerwoman

När jag var liten så älskade jag Trolltyg i tomteskogen, Dr Snuggles, Dundermusen, Bamse, Fragglarna, Smurfarna, Lillstrumpa & syster yster, Care Bears, Barnen i bullerbyn mm:)

• 8Viola2
    Powerwoman skrev 2008-03-07 23:50:28 följande:
    När jag var liten så älskade jag Trolltyg i tomteskogen, Dr Snuggles, Dundermusen, Bamse, Fragglarna, Smurfarna, Lillstrumpa & syster yster, Care Bears, Barnen i bullerbyn mm:)
    Lillstrumpa och syster yster saknar jag med.
    Haha..det kallades jag och min äldre bror!

Dundermusen såg man ju också på.
    Trolltyg i tomteskogen är också en favorit
    Vet du vart man kan finna den på dvd?

Var helt klart bättre barnprogram förr!!
  • Tecken

Jag saknar Fragglarna (fast det går på Barnkanalen lite nu och då). Jag saknar även de tjeckoslovakiska dockorna Pat & Mat! Professor Balthazar var en favorit när jag var liten, och Dr Snuggles.

• 8Viola2
    8Viola2 skrev 2008-03-07 23:52:37 följande:
    Lillstrumpa och syster yster saknar jag med.Haha..det kallades jag och min äldre bror!Dundermusen såg man ju också på.Trolltyg i tomteskogen är också en favorit Vet du vart man kan finna den på dvd?Var helt klart bättre barnprogram förr!!
    Fragglarna finns på lp nere i källaren
  • trollmammsis

har inte läst alla inlägg men jag saknar..

Pippi Pelikan!!!!

trasdockorna...

Ebba o didrick, gick iofs för inte så längesen!!

• trollmammsis

ja nu har jah läst igenom...jag saknar också fragglarna och smurfarna

Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......