• ACK

Barnprogram vi saknar.......

.......eller program vi såg som barn och som våra barn ser nu.

Jag såg då....och dottern ser nu (visserligen bara 5 min men ändå):
    Fem myror
    Från A till Ö

Jag saknar:
    Vilse i pannkakan (kalla mig störd 70-talist men det är sant Skrattande)
    Ville, Valle och Viktor
    Farbros Frippes skafferi
    Kroppen

det finns säkert fler program men inga som rasslar till i skallen just för tillfället

• Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......
  • Bebbe2006

Någon som minns den tyska filmen "Burkpojken"? Tror den hette så.

Den skulle jag vilja se om.

• stblues

ohhh glömde trolltider..fast det var ju julkalender men det kanske går bra ändå???
    Men måste säga att julkalendrar var bättre förr..

• Lana

BetongMorsan:jag är född 87 och Ika i rutan gick då,för jag var livrädd för henne..
    Jag kan sakna disneydags/disneytimmen, fem myror,roligt nog gillade jag att titta på Brum.Med flera älskade att kolla på sådant...

• Tecken

Bebbe2006: Jag har bara läst boken "Burkpojken" av Christine Nöstlinger. Så den fanns som film? Hm, kanske ska kolla upp det då

• MrsFreckles

Har inte last hela traden an men vilken nostalgitripp! sadant man sknar att prata om nar man bor utomlands. Pojken med guldbyxorna och Kurs med Kurt?!

• Lana

Barnkanalen tror jag det är,visa mycket gamla program och serier.även filmer mm.!kan vara kul ibland att minnas

• lokacitron

Ballongen spricker. Vad handlade den om ?

• jossansstuff

Kommer någon ihåg "lilla blå" Elefanten som badade i badkaret och bet sönder en penna, bläcket rann ut och från den stunden var han blå! Så himla söt!

• Ellekan

Ja lilla blå!!!! Kan signaturmelodin fortfarande... bet i mammas penna så den sprack mitt itu. Och bläcket blått rann ut i vattnet vått och mammas pojke blev helt blå. Lilla blå lillablå....

Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......