• Curlingmorsan

Onsala/Vallda tråden del 2 =)

Här fortsätter vi från Onsala/Vallda att prata om allt mellan himmel och jord =)

Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27791553.html

Ebba & Felix mamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:46
    Länk till Listtråden där vi lägger alla våra listor: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30579162.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-11 23:07
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m33504828.html
  • Svar på tråden Onsala/Vallda tråden del 2 =)
  • Curlingmorsan

Va är det första gången ni är barnfria? Oj oj vilken dålig mamma jag är, här får kottarna tidigt vänja sig vid att vara hos farmor och mormor & morfar så att mamma och pappa kan få va barnlediga nån gång ibland. :)

Ebba & Felix mamma
  • Jenny

nja, jag menade att det är första ggn jag o Catrin träffas utan barnen med... Alice har oxå vant sig tidigt med att ha barnvakt!

Mamma till Alice 050510 + Pyret BF 081031
  • Curlingmorsan
    Jenny skrev 2008-05-15 17:05:48 följande:
    nja, jag menade att det är första ggn jag o Catrin träffas utan barnen med... Alice har oxå vant sig tidigt med att ha barnvakt!
    Aha! Skönt trodde jag va en superdålig morsa ;)
    Ebba & Felix mamma
  • Curlingmorsan

Cattan och Jenny är det oki om jag kommer i jeans och luvtröja eller ska man va mer uppklädd? ;)

Ebba & Felix mamma
  • baronlinda

Hello

Hoppas att ni hade det mysit igår. vart gick ni och åt??

Önskar alla en underbar helg!!

• cattan

Oja, vi hade det jättebra! God mat och gott sällskap
    Vi hamnade på Rumpan Bar, hoppas fler hänger på nästa gång, var supertrevligt!

• svanhild

Jag hade gärna hängt med nästa gång! Jag brukar smyga in och titta på tråden då och då. Jag är gravid igen därför är jag tillbaka :) Jag är sjukskriven i några veckor för missfallsrisken och jag får extra hormoner för att hjälpa till att behålla barnet. De är verkligen kanon på Varberg!

• cattan

Grattis Petra,,, då håller vi alla tummar vi har denna gången !!

• Ida2

Hej! Jag läser här fortfarande också. Skulle också tycka att det vore kul att vara med nästa gång (om jag inte behöver vara hemma och amma då ).

svanhild: Grattis till graviditeten!

Tänkte fråga er som döpt era barn i Onsala kyrka på en sådan dopgudtjänst. Hur fungerar det när många barn döps samtidigt. Sitter man och tittar på allas dop? Kan man fortfarande ha något "eget" som att någon sjunger en sång eller liknande? Eller hur fungerar det?

• cattan

Ida2: Det brukar vara 3 barn i taget, och man tittar på när de andra döps. En dopgudtjänst tar bara en halvtimma och till oss sa prästen att det får bara plats 3 psalmer/sånger. Varje familj brukar välja en psalm. Jag hade önskemål om en sång, och det fick jag och kantorn komma överens om, men det blev inte så för det var Janne Lukas som spelade och han hade inte tid att öva in den.

Svar på tråden Onsala/Vallda tråden del 2 =)