• Curlingmorsan

Onsala/Vallda tråden del 2 =)

Här fortsätter vi från Onsala/Vallda att prata om allt mellan himmel och jord =)

Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27791553.html

Ebba & Felix mamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:46
    Länk till Listtråden där vi lägger alla våra listor: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30579162.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-11 23:07
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m33504828.html
  • Svar på tråden Onsala/Vallda tråden del 2 =)
  • Hugo med familj

Hej!
    Har inte varit inne här på ett tag, men jag ser att det är lite sjukt som hemma hos oss. Först nu är vi mycket bättre.
    Hänger gärna med nästa gång Ni skall ut och äta en bit...alltid trevlig med lite vuxna personer :)

Cattan: Kul att ha varit på Liseberg, jag längtar tills vi skall åka dit...och vilket väder ni hade sen :)

Ebbabebbasmamma: Stackars dig låter verkligen som en riktig dunderförkyldning/influensan, hoppas att du blir bättre snart!!!

Vad sägs om fika någondag i gröngräset?? Man får passa på när det är så fint väder. Vad sägs om slutet på denna veckan, kanske fredag?

• Jenny

Har haft en underbar helg! Vi var på minisemester i Halmstad utan Alice. Hotell, sovmorgon, shopping, solbad i Tylösand, bio och massa god mat! 

Nu är jag mest orolig för att prickarna som vi upptäckte på Alice mage igår kväll är vattkoppor. Det ser inte riktigt så ut, men det är ju jättesvårt att veta. Det kliar inte och har inte blivit riktiga blåsor än iaf. Det dumma är att jag inte vet om jag har haft det själv. Min ordentliga mamma har fyllt i datum för allt annat på mitt hälsokort, utom vattkoppor. Men samtidigt har jag ärr i armvecken efter nåt som jag själv minns att jag kliade sönder. Det kan dock ha verit tex röda hund som jag vet att jag haft. Det är ju iaf inte så bra att få vattkoppor när man är gravid, så håll tummarna att det är nåt annat!

Trist med förkylningar och mjölkstockning, hoppas det blir bättre snart. Jag är gärna med till Släp, har heller aldrig varit där, men är nyfiken! Vi kanske kan ta det på fredag och kombinera med en "fika i gröngräset"?  Om vi inte har vattenkoppor förstås!

Annars ser jag fram emot rutin-UL som vi ska på ikväll. (Om barnvakten inte bangar ur nu...)

Mamma till Alice 050510 + Pyret BF 081031
  • cattan

Jenny: Vad jag vet så är det inte farligt att ha vattkoppor så tidigt i graviditeten, det som är farligt är att ha det på förlossningen, för då kan det överföras till barnet. Frida har ju nyss haft det och Åsa är ju oxå gravid Att det är jobbigt att få som äldre är ju en annan femma. Jag/mamma visste ju inte heller om jag haft det, men med två omgångar här hemma så kan jag nog vara säker!

• cattan

Vad gör alla i solskenet?
    Jag tappade min bakre ljuddämpare på onsalavägen i helgen, så jag vet inte när jag får igen min bil. Får se om jag kan hänga med om det blir någon utflykt på fredag...

• Curlingmorsan

Här är det sjuka familjen som gäller. Jag är fortfarande inte helt frisk och nu har Johan blivit dålig oxå :(

Ebba & Felix mamma
  • baronlinda

Hello

Fy för att vara sjuk när det är så fint väder och man bara vill vara ute. hoppas att alla kryar på sej snart!!

Vad händer på fredag? blir det nån fika i gräset? i såfall vilken tid?

Ha en underbar dag i solen!!

• Hugo med familj

Halojsan brudar!!

Det skall ju inte bli någon sol på fredag men ändå 25 grader.
    Vi kanske skulle ta en fika ute på Utholmen?
    Hugo fullkommligt ÄLSKAR sand...så han hade nog blivit glad.
    För vår det passar det bra efter 14:00, men där kan man ju komma lite och gå som man vill så kanske alla har en chans att följa med?

Vad säger Ni?

• Curlingmorsan

Hej förresten tråden! :)

Nu är jag på benen igen. Eller nja jag blev väl halvt om halvt tvingad eftersom det numera är Johan som är sjukast av oss två. Nu är det han stackarn som ligger i feberfrossa och hostar. Men nu känner jag mig faktiskt rätt oki, är så glad att slippa febern så dunderförkylningen som hänger kvar känns som en bagatell. :)

Ebba & Felix mamma
  • baronlinda

Ja utholmen låter som en bra ide. Och bra med 14 för då hinner man hämta på dagis med.
    Ebbabebba;det ligger i Gottskär och är ett ställe man kan bada vid, antingen från strand eller hopptornet mm.

Ska vi träffas vid parkeringen i Gottskär? Kommer stax efter 14.

Svar på tråden Onsala/Vallda tråden del 2 =)